fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP דוחה, קטאר 21': תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP דוחה, קטאר 21': תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing

הרוח לא נח לרגע ביום הפעילות השני במסלול לוסייל בקטאר, בסבב דוחא, הסבב השני של עונת המוטוGP. בבוקר החלה הרוח לנשוב בעוצמה באזור המסלול המדברי ולא רק העיפה חול אל המסלול אלא גם מילאה את האוויר באבק שהקשה על רוכבי כל הקטגוריות לנשום ולראות, היא גם שינתה את קווי הרכיבה וצבעה את לוסייל בצהוב. רוב הרוכבים השתמשו במקצה הבוקר לבדוק צמיגים ולהכנות אחרונות למקצי הדירוג, כשחלקם מעדיפים אפילו לא לצאת למסלול, מי שכן יצאו, הסבירו מאוחר יותר שאלו היו התנאים היבשים הקשים ביותר בהם רכבו.

קטגוריית Moto3

כשהשמש החלה לשקוע, הלחות טיפסה והרוח נרגעה קצת, מה שאפשר לרוכבי המוטו3 לצאת אל המסלול, ביניהם גם שבעה רוכבים אשר יזנקו אל המרוץ מהפיט ליין כעונש על רכיבה איטית על קו המרוץ באימון FP2. דניס פוג'יה, אנדראה מיניו, קסביאר ארטיגס וג'ייסון דופסקוואר העפילו ל-Q2 אחרי התרסקות עם זמנים איטיים בכשתי שניות משבוע שעבר בגלל התנאים הקשים במסלול. במקצה השני, בו 18 רוכבים מתחרים על המיקומים בשש השורות הראשונות על הגריד, השתתפו לא פחות מחמישה רוכבים אשר היה ברור שכל תוצאה שישיגו תמחק בגלל העונש – אך הרוכבים לא ויתרו כשסרג'יו גרסיה עושה הקפה מהירה שהייתה מאפשרת לו ולגאסגאס לזנק שבוע שני ברציפות מהשורה הראשונה, ודניס פוג'יה נקט בגישה שונה לחלוטין כשניסה להיות לעזר לבן קבוצתו שלא קיבל עונש, הרוקי ארטיגס.
חאומה מאסייה, מוביל האליפות, יזנק מהפול פוזישן, לצידו ג'רמי אלקובה וגבריאל רודריגו, רוכבי קבוצת גרסיני.
המרוץ יערך ביום התשיעי במסלול לוסייל עבור רוכבי המוטו3 והמוטו2, מה שמבטיח מרוץ צמוד יותר מתמיד.

קטגוריית Moto2

אם טרום העונה צוינו שמות מספר רוכבים כמועמדים לתואר האליפות, זו השלישיה שתזנק מהשורה הראשונה בקטגורייה האמצעית. סם לואס, המנצח מהסבב הראשון ומי שזינק מפול פוזישן גם שבוע שעבר, היה המהיר ביותר ולצדו יזנקו רמי גרדנר ומרקו בזקי. ראול פרננדז ואי אאוגורה יזנקו ממיקומים רביעי ושישי במרוצם השני בקטגוריה וביניהם יתמקם על הגריד בג'ק דיקסון. ארבעה רוקיז הצליחו להשתחל לתוך מקצה הדירוג השני בנוסף לאאוגורה ופרננדז, אלברט ארנס אלוף, המוטו,3 היה בין הרוכבים המהירים ב-Q1 והוא קבע זמן מהיר מספיק עבור קצה השורה הרביעית, קמרון בובייר, רוכב טנור אמריקן רייסינג יזנק שורה אחריו.

קטגוריית MotoGP

כשרוכבי המוטוGP עלו למסלול האוויר קצת התנקה, אך גלי חול עדיין התעופפו אל המסלול בכל פעם שרוכב יצא מקו המסלול הנקי-באופן-יחסי ליום הסוער. הרוח המשיכה לתקוף את הרוכבים כשהגיעו לישורת ביציאה מפנייה 16 והגיעה מצידי המסלול הפתוח והקשתה על גם על רוכבי המוטוGP לשמור על קו הרכיבה.
העידן המודרני של המוטוGP הוא התחרותי ביותר שידע הספורט, ומתוך רשימת הרוכבים במקצה הדירוג הראשון היה קשה לדעת מי מהם יצליח לטפס למקצה Q2. אחרי חילופי מובילים היו אלו מיגל אוליביירה ואלוף העולם, ג'ואן מיר, פעם שנייה ברציפות. רוכב סוזוקי שמתקשה לעשות הקפה אחת בודדת, לא לקח סיכונים ודחף לאורך רבע השעה כדי להבטיח מקום גבוה על הגריד. בסופו של היום מיר הצליח לשפר במיקום אחד על הגריד משבוע שעבר ויזנק מקצה השורה השלישית. למרות שרוכבי המוטוGP מקיפים את המסלול כבר 11 ימים בחודש האחרון, רבים מהרוכבים נראו מתוסכלים ומבולבלים מתנאי המסלול, התחושות שהם מקבלים מצמיגי המישלין ובעיקר ממה שיביא יום המרוצים. אך כולם היו מלאי מחמאות למי שחוגג את הפול פוזישן ה-22 שלו בקריירה והראשון בקטגוריה הבכירה במוטוGP, חורחה מרטין המרטינטיור של פראמק ודוקאטי. מרטין מצטרף לרוכבים כמו מארקז וסטונר שלקחו פול פוזישן במרוצם השני כשרק חורחה אחר – לורנסו – עשה זאת במרוץ הבכורה שלו בקטאר 2008. "לא חשבתי שאני יכול לעשות את זה, רכבתי מאחורי פקו (בגנאיה) והוא לא לחץ אז עקפתי והחלטתי להראות למה אני מסוגל", אמר הרכש הצעיר של דוקאטי. לצידו יזנק בן קבוצתו יוהאן זרקו. זרקו ופראמק חוגגים שורה ראשונה כפולה ראשונה באליפות העולם.
מאווריק וינאלס יזנק מהמקום השלישי כשהוא מקווה שיוכל להתמודד עם הדוקאטים ולשמור על הפער מהם כשהם מזנקים מקדימה. הרוח צפוייה להיות חזקה גם ביום המרוצים בקטאר וזה ישפיע על האסטרטגיה, שחיקת הצמיגים והמהירות בישורת ואף אחד מהרוכבים, למרות כל הזמן שהם מבלים בקטאר על המסלול ומחוץ לו, מתחייב כיצד יסתיים המרוץ.

מה שבטוח, רבים מהם מקווים כבר לעלות על מטוס ולעזוב אותו, כמו רוכבי הונדה ו-KTM שמתקשים עם החלק הקדמי של האופנוע ו-ולנטינו רוסי שיזנק רק מהמקום ה-21 על הגריד – הנמוך ביותר בקריירה הארוכה.

 

היום, ה-04/04/2021.
מרוץ מוטו3 בשעה 16:45 – ערוץ ספורט 5 Stars
מרוץ מוטו2 בשעה 18:20 – ערוץ ספורט 5 Stars
מרוץ מוטוGP בשעה 21:15 – ערוץ ספורט 5 Live

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל