fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP חרז 21': דמעות שמחה וכעס וארם-פאמפ אחד מניצחון

מוטוGP חרז 21': דמעות שמחה וכעס וארם-פאמפ אחד מניצחון

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Michelin

יום ראשון במסלול באנדלוסיה החל מוקדם מהרגיל, מרוץ המוטוE היה אמור להיות מוזנק כבר בשעה עשר ולכן מקצי החימום של הקטגוריות הרגילות של האליפות יצאו למסלול בשעה 08:20, כשהאספלט עדיין קר, צינת הבוקר עוד באוויר, בעיקר באזורים המוצלים של המסלול. מקצי החימום שבהם הרוכבים אמורים לעשות כיוונונים אחרונים, לוודא שהאופנועים תחתם מוכנים לקרב ואולי לחזק עוד קצת את הביטחון מסביב למסלול הפכו גם הם למקצים עמוסי התרסקויות שאפילו השפיעו על התנהלות היום.

רוכבי המוטו3 נמנעו מלרדוף אחר הזמנים אך רוכבי המוטו2 כנראה שגו כאשר שיערו שהמסלול התחמם דיו. ארבע התרסקויות – כאשר האחרונה שבהן, של ג'ייק דיקסון בפנייה 7, הובילה להתפוצצות כרית הבטיחות ולדגל אדום עד החלפתה. העיכוב הוביל לדחיית תום המקצה, שעת תחילת מקצה של המוטוGP ולכן גם העברת מרוץ המוטוE מתחילת היום לסופו. ג'ייק דיקסון סבל מזעזוע מוח בעקבות ההתרסקות האלימה ולא אושר לשוב אל המסלול.

גם בחימום המוטוGP היו ארבע התרסקויות: רוכב KTM איקר לקואונה ושלושה רוכבי הונדה – נקגאמי, אספרגארו ומארק מארקז. למרות ההתרסקויות המהירות, מארקז היה היחיד שסבל קצת מכאבים בצוואר – וגם זה היה בעיקר כתוצאה מההתרסקות באימון השלישי ביום שבת.

אל הגריד התייצבו כל הרוכבים בשעת צהרים. פאביו קווארטררו מפול פוזישן, לצידו מורבידלי, מילר סוגר את השורה הראשונה ופרנצ'סקו בגנאיה רביעי. התכנון של דוקאטי היה לעצור את רוכבי הימאהה מלברוח ולגרום לכך שישחקו את הצמיגים בקרב. מילר פתח מצויין ונכנס כמוביל לפנייה הראשונה, אחריו דלקו בן קבוצתו בגנאיה, שני רוכבי ימאהה קווארטררו ומורבידלי וגם אליקס אספרגארו עם האפריליה. ג'ואן מיר מזנק מצויין ומטפס חמישה מקומות בהקפה הראשונה ומארק מארקז שזינק מהמיקום הנמוך עבורו על הגריד, אמצע השורה החמישית, מטפס שלושה מיקומים כאשר אחיו אלכס מתרסק כבר בפנייה שמונה.
בהקפה הרביעית קווארטררו לוקח את ההובלה ובורח, הוא קובע הקפות מהירות, שובר את שיא המסלול ומגדיל את הפער ממילר לשניה וחצי. אך בהקפה 14 הפער לפתע נחתך בכמחצית ומילר מופתע למצוא את הצרפתי משייט לפניו. הצמיגים של רוכב הימאהה נראו שחוקים בצידם הימני אך בדיעבד הצניחה של קווארטררו, אשר במאמץ רב מסיים את המרוץ במקום ה-13, נבעה מתסמונת היד הכרונית אשר גרמה לכאבים עזים בידו הימנית. הרוכב שעבר ניתוח ביד במהלך עונת 2019 מעולם לא סבל מכאבים במסלול בחרז. "בעיית ה'ארם-פאמפ' הייתה הבעיה היום", אמר הרוכב על סף דמעות בתום יום המרוצים. "במשך 10 הקפות יכולתי לשמור על מילר מאחור בפער של יותר משנייה, אך לפתע לא הייתה לי כלל תחושה ביד ימין. היינו בסיטואציה נהדרת, יכולתי אפילו לרכוב מהר יותר אבל זה לא שינה דבר כי לא היה לי כלל כח ביד". עדיין לא ברור לפאביו מה יעשה בשבועיים הקרובים והאם יבחר ללכת לניתוח חוזר כדי להסיר את קרום השריר המונע מדם לזרום בחופשיות ביד.

מילר, שהשלים כבר שלכל היותר יוכל לסיים שני על הפודיום, הופתע לראות את הצרפתי מאבד גובה, אך מרגע שלקח חזרה את ההובלה שמר על פער קבוע מהמקום השני וסיים כמנצח לראשונה מאז אסן 2016, לראשונה במדי קבוצת המפעל של דוקאטי ועוד במסלול חרז – בו לא ניצח הדסמוסדיצ'י מאז 2006.

מילר לא יכול היה לעצור את הדמעות, "אם לומר את האמת, נכנסתי לפנייה אחת כאשר אני לא מאמין, בפנייה שתיים כבר התחלתי לבכות, בפנייה חמש כבר שאגתי בשמחה ומאז התחושות שלי משתנות כרכבת הרים כל רגע ורגע. אני מתאר לעצמי שזה בגלל שכאשר אתה עובד עבור הישג כל החיים ואז זה סוף סוף מתגשם, הדבר הזה שאתה חושב עליו ומתאמן עבורו משהו כמו 90% מהזמן, חושב על זה כשהולך לישון וחולם על זה בלילה, כאשר אתה סוף סוף משיג את זה – זו רכבת הרים של רגשות. לא יכולתי לעצור את זה, ניסיתי להילחם ברגשות, אך לניצחון היום משמעות רבה".

מילר לא חגג לבד, אליו הצטרף אל הפודיום בן קבוצתו פקו בגנאיה – עם פודיום שלישי העונה ובכך גם השתלט על ההובלה בטבלת האליפות. פקו נלחם רוב המרוץ בחברו הטוב פרנקו מורבידלי, שסיים על הפודיום לראשונה העונה וגם עבורו, כמו עבור מילר המשמעות של הפודיום גדולה מאוד. מורבידלי נמצא במהלך משבר עם ימאהה שלא סיפקו לו את הגרסה המתקדמת של ה-M1, ולסיים על הפודיום כימאהה הראשון מחזק את טענותיו מול היצרן ובעיקר מאשש עברו שהוא ראוי לכך.

גם הרוכב שסיים במקום הרביעי התקשה לשלוט ברגשותיו, טאקה נקגאמי סיים אמנם מחוץ לפודיום – אך רק שש עשיריות מפרנקו מורבידלי וכרוכב ההונדה הראשון שחוצה את קו הסיום. טאקה, אשר התקשה מאוד עם השלדה החדשה של ה-RC213V, חזר לשלדה מהעונה הקודמת הנותנת לו יותר ביטחון ושליטה בחלק האחורי של האופנוע. הקרבות עם ג'ואן מיר ואליקס אספרגארו במהלך המרוץ מנעו ממנו להילחם על גביע השרי, אך לטאקה חזרה כעת התקווה. הרוכב היפני של הונדה היה נראה כרוכב היחיד של היצרן שסיים את היום מרוצה. מארק מארקז חוצה את הקו תשיעי ובן קבוצתו עשירי. למארקז עדיין כואב הצוואר מההתרסקות ולמרות שעדיין מתקשה להסיק מסקנות על ההונדה, הוא מכיר בכך שיש להם בעיות עליהן הם חייבים לעבוד. מארקז נראה עצבני ואילו פול אספרגארו נראה מתוסכל. הרוכב שהיה רגיל לסגנון עבודה שונה לחלוטין ב-KTM, בו קיימת שותפות ועבודה פרודוקטיבית בין המפעל, הקבוצה והרוכבים, נתקל בחומת הבירוקרטיה היפנית ורומז שהאופנוע שלו ושל מארקז אינם "אותה החבילה". הרוכב מודה שמרגיש אבוד וקטן במערכת אשר אינו בקיא בה ולכן לא יודע מהיכן להביא את הפתרונות.
מאווריק וינאלס, אשר חצה את קו הסיום שביעי, סבור שהבעיה עבורו במרוץ הייתה הפניות האיטיות ומלבד לכך האופנוע נפלא לדבריו. הוא, כמו מיר שסיים חמישי ורינס שהתרסק כאשר ניסה לעקוף, מאמין כי הפתרון גם נמצא במקום גבוה יותר על הגריד, סברה הגיונית, אך קשה לביצוע באליפות המוטוGP התחרותית מאי פעם.
ביום שבו KTM הודיעו על הארכת החוזה שלהם בחמש שנים נוספות באליפות העולם וחתמו על הסכם נוסף עם Tech3 כקבוצת לווין, הרוכבים שלהם התקשו על המסלול. בראד בינדר התרסק פעמיים, מיגל אוליביירה חצה את קו הסיום 11 כאשר פטרוצ'י ולקואונה במיקומים 14 ו-15 בהתאמה. אחריהם סיימו לוקה מריני, שמאוכזב ועדיין לומד מהירות בתוך הפניות, ו-ולנטינו רוסי, שסבל לאורך כל הסופ"ש עם אותן הבעיות כמו תמיד – אשר הוא מקווה לפתור במבחן שיערך ביום שלמחרת במסלול.
לא לכל הרוכבים והיצרנים יש הרבה מה לבחון, חלקם – כמו מילר ובגנאיה – מעדיפים לחגוג וחלקם – כמו מורבידלי – יאלצו להמשיך לראות כיצד הרוכבים האחרים מקבלים חידושים כאשר הוא מוצא את האקס פקטור בעצמו.
אחרי המבחן הרוכבים יכולו לנוח עד הסבב החמישי שייערך בלה מאן בצרפת באמצע מאי.

 

פאביו דיג'אנאנטוניו ניצח את מרוצו הראשון במוטו2 והראשון עבור גרסיני מאז שסם לואס רכב עבורם. ד'יג'י הוביל את המרוץ מהפנייה הראשונה ונתן 'מאסטר קלאס' בהובלה. סם לואס סיים שני על הפודיום, אחרי אכזבת ההתרסקות בפורטימאו, ושלישי – עם פודיום ראשון העונה – סיים מרקו בזקי. רמי גרדנר, שזינק מהפול פוזישן, סיים רביעי אחרי שהתקשה מאוד עם הצמיג הקדמי הרך שבחר בו, הוא מדווח על תחושה מוזרה שהרגיש עם האופנוע מרגע הזינוק. גרדנר ממשיך להוביל את טבלת האליפות – אך רק בפער קטן של שלוש נקודות מלואס ושש בלבד מראול פרננדז, בן קבוצתו אשר חצה את קו הסיום חמישי.

 

במרוץ המוטו3 נרשמה היסטוריה כאשר פדרו אקוסטה מנצח מרוץ שלישי ברציפות ומטפס על הפודיום בכל ארבעת המרוצים הראשונים אליהם זינק – לראשונה מאז 1949. אקוסטה, שזינק מהשורה החמישית הצליח להיות בדבוקה הראשונה עם הזינוק. התרסקות של ג'ון מקפי במהלך הקפה הראשונה בפנייה שמונה הפרידה בין הדבוקה הראשונה, שכללה שבעה רוכבים, לרוכבים מאחור, אך כל הקרבות מקדימה אפשרו לרוכבים לסגור את הפער ולהצטרף למשחקים במיקומים. דניס אונצ'ו, הרוכב התורכי, נתן פייט נהדר בהובלה אך טעות בפניה האחרונה סיימה עבורו ועבור מאסיה ובינדר את המרוץ. על הפודיום הצטרפו לכוכב העולה של אליפות העולם גם רומנו פנטי על ההוסקוורנה וג'רמי אלקובה, שלמרות שקיבל עונש ועשה שתי הקפות ארוכות (מקטע מאריך של המסלול בפנייה 13) הפליא וסיים שלישי.

 

במרוץ הראשון לעונה של המוטוE ניצח רוכב קבוצת אוקטו פראמק, אלסאנדו זקונה. זקונה, אשר שבר את הרגל בעונה הקודמת כאשר רכב עבור גרסיני, סיים את העונה אז רק במקום ה-12 באליפות. הוא זינק מאמצע השורה השניה ולקח את ההובלה אחרי התרסקות מיותרת של אריק גרנאדו הברזילאי. גרנאדו, ששם לעצמו מטרה להיות עקבי העונה, קיבל התראות מאופנוע האנרג'יקה אך המשיך לדחוף קדימה ולפתוח פער עד ההתרסקות.
שני סיים השוויצרי דומיניק אגרטר ושלישי האלוף המכהן ג'ורדי טורס. המרוץ, שהוארך בהקפה בזכות מטענים ניידים על קו הזינוק, היה עמוס התרסקויות – ביניהן גם של הרוקי המבטיח פרמין אלדגור שלקח איתו את לוקאס טאולוביץ בקרב על המקום השני. חמש ההתרסקויות במרוץ המוטוE מצטרפות ל-19 בקטגוריות האחרות ול-67 סך הכל בסוף השבוע.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל