fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

מוטוGP חרז 21': תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP חרז 21': תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing

לא היה רגע דל ביום השני של הפעילות על מסלול חרז דה לה פרונטרה באנדלוסיה, ספרד. השמיים היו בהירים, השמש זרחה – אבל זו הייתה רק אשליה. לולה, הסופה שהורגשה באזור ספרד ופורטוגל בסוף שבוע שעבר, אמנם שככה, אך הרוח מסביב למסלול השתובבה לה ותקפה את הרוכבים כמעט בכל הקפה מכיוון אחר.

קטגוריית MotoGP

הרוח השפיעה לא רק על נקודות בלימה, אלא גם דאגה לקרר את הצמיגים – וזה גם מה שהיה אחד מהגורמים שהובילו להתרסקות הענק של מארק מארקז במהלך אימון הבוקר בפנייה 7, פניה מהירה שמאלה אשר רוכבי המוטוGP נכנסים אליה במהירות של כ-180 קמ"ש ובשיאה נשארים במהירות של כ-160 קמ"ש. למזלו, מארקז נמנע מפגיעה מהאופנוע אך נכנס בכרית האוויר. אחרי שהתאושש חזר למוסך, נבדק במרכז הרפואי במסלול ולאחר שלא חש בטוב נלקח לבקשתו לבדיקה בבית החולים הסמוך, שם נבדק לזעזוע מוח וגם לשם הבטיחות נבדקה יד ימין. "חשוב לי להבהיר שהרופאים אמרו שאפשרו לי לחזור למסלול מלכתחילה כאשר מבחינתם הסיכוי שאשבור את יד ימין מחדש זהה לזה שיש סיכוי שאשבור את יד שמאל", אמר בתום מקצה הדירוג אשר בו השתתף ב-Q1 ולא הצליח להשתלב ב-Q2. מארקז יזנק מהמיקום ה-14 בלבד על הגריד אחרי שלדבריו בחר למקצה הדירוג בתרכובת הצמיג הרך שהרגישה הבחירה הבטוחה יותר והקריב בכך את התוצאה ועל כך הוא מתחרט.

מארקז לא היה היחיד שהתרסק. באימון הרביעי בן קבוצתו פול אספרגארו התרסק בדיוק באותו האופן, אלכס רינס, לורנזו סבאדורי ואליקס אספרגארו היו בין הרוכבים שסיימו בחצץ. התרסקות מסוג אחר הייתה ביטול ההקפות המהירות של פרנקו מורבידלי, שדחקו אותו מחוץ לטופ-10 ואילצו את רוכב פטרונס להשתתף ב-Q1. זה לא עצר את הרוכב האיטלקי של קבוצת הלווין של ימאהה, שהצליח לקבוע הקפה מהירה במקצה הראשון ואז גם במקצה השני, טובה מספיק עבור אמצע השורה הראשונה על הגריד.

הרוכב שהרוויח מביטול ההקפות של מורבידלי היה ג'ק מילר, האוסטרלי יזנק למרוץ מהמיקום השלישי אחרי שהוא ודוקאטי עבדו הרבה על כוונון ולשמחתו הבין כיצד הרוח מתנהלת וכך נמנע מהתרסקות והצליח לצבור ביטחון שאפשר לו לבצע הקפה מהירה. זו הפעם הראשונה שמילר יזנק מהשורה הראשונה בחרז, מסלול שנחשב בעייתי עבור דוקאטי.

מהפול פוזישן, בפעם הרביעית ברציפות בחרז, יזנק המוביל באליפות העולם, פאביו קווארטררו. רוכב ימאהה נראה חזק מתחילת סוף השבוע. פאביו, שניצח את שני המרוצים בחרז בעונה הקודמת, יקווה לנצח לראשונה בקריירה שלושה מרוצים ברציפות אך הודה שהחשש הגדול שלו זה הזינוק של רוכבי דוקאטי הנמצאים לצידו (מילר שלישי) ומאחוריו (פקו מהמקום הרביעי וזרקו מהמקום השישי).

טאקה נקגאמי, רוכב הונדה LCR אשר בחר לחזור לאבולוציה הקודמת של השלדה, יזנק מאמצע השורה השנייה ויהיה ההונדה הראשון על הגריד. אחריו מאמצע השורה השלישית, במיקום השמיני, יזנק אליקס אספרגארו עם האפריליה, לרוכב על ה-RS-GP יש קצב מרוץ מצוין והוא, כמו מאווריק ויניאלס שיזנק לצידו, מקווה כי רוכבי דוקאטי יעכבו את רוכבי ימאהה – פאביו ופרנקי – ויאפשרו להם לסגור את הפער. זו תקווה אליה שותפים גם רוכבי סוזוקי, שלמרות שהפעם נכנסו ישירות למקצה הדירוג השני, בסופו של דבר קבעו הקפות מהירות מספיק רק עבור המקום התשיעי והעשירי בהתאמה. ולנטינו רוסי הצליח לשפר את כיוונון האופנוע אך עדיין סובל עם הצמיגים הרכים של מישלין ויזנק רק מאמצע השורה השישית.

 

קטגוריית Moto2

במוטו2, רוכב איו רייסינג רמי גרדנר קובע את הזמן המהיר במסלול חרז – 1.40.667 – ויזנק מהפול פוזישן. לצידו יזנקו פאביו דה ג'אנאנטוניו ומרקו בזקי. אחרי כמעט התרסקות במהלך ההקפה המהירה שלו בפנייה 13, סם לואס מאבד את היתרון הזמני שהשיג ומתרסק שתי פניות מאוחר יותר, ועל כן יזנק לראשונה העונה שלא מהפול פוזישן, אלא מאמצע השורה השניה – לצד בן קבוצתו אוגוסטו פרננדז.
קמרון בובייר, רוכב טנור אמריקן רייסינג שהיה המהיר ב-Q1, יזנק לבסוף מראש השורה השישית.

 

קטגוריית Moto3

במוטו3, רוכב SIC58 טסאזוקי סוזוקי יזנק מהפול פוזישן השלישי שלו בחרז. לצד סוזוקי, שניצח כבר פעמיים במסלול האנדלוסי, יזנקו ג'רמי אלקובה ואנדראה מיניו שקבע באימון השלישי את ההקפה המהירה בקטגוריה במסלול הקלאסי. הזמן של מיניו – 1.44.908 – היה מהיר בתשע עשיריות מזה שקבע סוזוקי אחר הצהרים. מוביל האליפות והמנצח בשני המרוצים האחרונים, הסנסציה פדרו אקוסטה, יזנק רק מאמצע השורה החמישית, אותה השורה ממנה יזנק גם בן קבוצתו חאמו מאסיה.

 

קטגוריית MotoE

הגביע החשמלי המוטוE חוזר לפעילות בחרז והמרוץ הראשון בעונה יוזנק לפני מרוץ המוטו3. מהפול פוזישן יזנק אריק גרנאדו הברזילאי, לצידו לוקה טאולוביץ והרוקי פרמין אלדגור, רק בן 16, יזנק למרוצו הראשון מהמקום השלישי. מטאו פרארי, אלוף עונת 2019, יזנק מהמקום האחרון על הגריד אחרי שהקפתו המהירה בוטלה בגלל שיצא מתחום המסלול בפנייה הרביעית. ג'ורדי טורס, האלוף המכהן, יזנק מקצה השורה השנייה בלבד.

 

מרוץ המוטוE יוזנק היום בשעה 11:05
*עדכון – זינוק ב-11:45, לו"ז כל יום המרוצים ישתנה.

מרוץ המוטו3 בשעה 12:00

מרוץ המוטו2 בשעה 13:20

מרוץ המוטוGP בשעה 15:00

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל