fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP סקסונרינג: תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP סקסונרינג: תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

בדרך כלל צפוי מזג אוויר קריר באזור סקסוניה, אחרי בוקר קריר לפעמים גם מטפטף, אבל גל חום ששוטף חלקים באירופה הקפיץ את הטמפרטורות מעל ל-30 בשעות הצהרים ואת האספלט לכ-50 מעלות צלזיוס.
בשבע העונות האחרונות שבהן האליפות הגיעה למסלול בגרמניה, מארק מארקז זינק מראש הגריד, השנה, לראשונה מאז שטיפס למוטוGP, זה יהיה מישהו אחר – יוהאן זרקו.
'בדרך כלל' נוסף הוא שרוכבי דוקאטי מתקשים במסלול שמכיל ישורת קצרה שבה הם לא מגיעים לטופ ספיד, מסלול שיש בו שינויי כיוון ופניות ארוכות והיצרן האיטלקי לא ניצח בו מאז 2008.

קטגוריית MotoGP

"אם לומר את האמת, אני לא זוכר מתי זה בכלל היה מסלול של ימאהה", אמר לי ולנטינו רוסי כשהוא צוחק, אחרי מקצה הדירוג. "בעידן המודרני של המוטוGP היו לימאהה לעיתים כמה תוצאות טובות, אבל זה תמיד היה קשה מאוד ויש כאן פניות ארוכות, כולן שמאלה והצמיג מאוד מתחמם. כאשר ישנו תוואי מסלול שכזה האופנוע שלנו סובל בהשוואה למתחרים". "כל שאר היצרנים השתפרו מאוד", הוסיף הדוקטור שיזנק רק מהשורה החמישית (*אחרי עונש שקיבל בסטיאניני), "ישנם חמישה יצרנים שונים בחמשת המקומות הראשונים על הגריד, פאביו קווארטררו מצליח", אמר על מי שיזנק מאמצע השורה הראשונה, "אך לכל שאר רוכבי ימאהה יש יותר בעיות".
קווארטררו אכן נראה צעד אחד לפני שאר רוכבי ימאהה. הצרפתי אמנם לא הצליח לקבוע זמן מהיר פעם שישית ברציפות במקצה הדירוג, אך הזמן שלו במקצה האימון הרביעי נראה מאיים יחסית לשאר הרוכבים. היחיד שנראה קרוב אליו הוא מיגל אוליביירה עם ה-KTM, אשר יזנק מהמקום השישי. רק שני הרוכבים האלו קבעו 10 הקפות בתחום הדקה ו-21 שניות. זרקו, שקבע את ההקפה המהירה ויזנק לפול פוזישן ראשון עם דוקאטי העונה, הצליח לעשות רק 4 הקפות בתחום 21 השניות ומארק מארקז, שיזנק מאמצע השורה השנייה, המיקום הגבוה ביותר מאז שחזר להתחרות, אך הנמוך עבורו בסקסונרינג, קבע רק 6 הקפות בתחום הזמן הזה. "זה מקצה הדירוג הכי טוב עבורי, אבל אין לכך משמעות, אנחנו צמודים בזמנים, כולם צמודים בזמנים ואנחנו נאלצים לדחוף מעט יותר במיקומים מסוכנים מעט בשבילנו כדי לקבוע הקפות מהירות, אבל לאורך מרוץ מלא זה עלול להיות מסוכן", אמר מארקז אשר ניצח במסלול עשור ברציפות בין השנים 2010 ו-2019.
לצידו יזנק ג'ק מילר שינסה להילחם מהמיקום הרביעי, מיקום לפניו יזנק אליקס אספרגארו עם הישג היסטורי ושורה ראשונה ראשונה עבור אפריליה מאז הסבב האוסטרלי בעונת 2000.
מי שבולטים בהעדרם בשורות הראשונות ויזנקו רק מהמיקומים 11 ו-16 אלו רוכבי סוזוקי אלכס רינס וג'ואן מיר. מיר מתקשה לקבוע זמנים מהירים בסקטור הרביעי של המסלול ורינס, שהצליח לטפס ביחד עם פול אספרגארו מ-Q1 ל-Q2, סבור שיכול היה לקבוע הקפה מהירה לולא היו רוכבים איטיים על המסלול. באופן תמוהה אף רוכב לא קיבל עונש על רכיבה איטית במקצה הדירוג השני והרוכב היחיד שהנהלת המרוץ נתנה לו עונש בקטגוריה הבכירה הוא אנאה בסטיאניני, שיזנק מהמקום ה-18 במקום 15 בגלל רכיבה איטית במקצה הדירוג הראשון.

המסלול בגרמניה נחשב מסלול קשה לעקיפה, יהיה מסקרן לראות כיצד רוכבי המוטוGP וצמיגי המישלין יצלחו בחום הצפוי את המרוץ של 30 ההקפות.

 

קטגוריית Moto3

במוטו3 דארן בינדר קיבל עונש חמור בגלל שברכיבה לא אחראית גרם למגע בינו לבין רוכב אחר. כאשר בינדר יצא אל המסלול, סבר שקסל, רוכב מחליף בקבוצת CIP איטי יותר, עקף וגרם למגע. בינדר התרסק, קיבל דגל שחור ב-Q2 ולכן יזנק מהמקום ה-18 ומספר שעות אחר כך קיבל גם עונש "רייד טרו" שמוערך כתוספת זמן של 18 שניות. מהפול פוזישן יזנק פיליפ סלאטץ' הצכי, לצידו פוג'יה וסוזוקי.

 

קטגוריית Moto2

במוטו2 ראול פרננדז הצליח לשבור את שיא המסלול. זו העונה השלישית בקטגוריה עם מנועי הטריומף החזקים יותר, אך רק הביקור השני במסלול הגרמני ובשנתיים האחרונות לא רק שלדות הקאלקס השתפרו אלא גם צמיגי הדנלופ מתקדמים מאלו שהיו ב-2019, בביקור הקודם בסקסונרינג. זה פול פוזישן שני לרוקי הספרד שנראה שמתמודד היטב עם הלחץ המופעל עליו. השמועות האחרונות בפאדוק הן שימאהה מנסים לרכוש את מקומו מ-KTM ולהביא אותו לשורותיהם כבר בעונה הבאה. בן קבוצתו ומוביל האליפות רמי גרדנר יזנק מהמקום השלישי וביניהם פאביו דה ג'אנאנטוניו.

 

מרוץ המוטו3 יוזנק בשעה 12, מוטו2 בשעה 13:20 והמוטוGP בשעה 15:00
תחילת השידורים בשעה 11:45 בערוץ ספורט 5 לייב

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובה אחת ל מוטוGP סקסונרינג: תוצאות מקצה הדירוג

  1. ראיתי כתבה בערוצים איטלקים ומלזים על עסקה ענקית ביין רוסי לדוקטי החל משנה הבאה .. הבנתי חלק שהם מעוניינים ברוכבים של האקדמיה של רוסי .. לגביי רוסי הרוכב יש מצב שהוא ואחיו ירכבו על אופנוע דוקטי/פרמאק מהעונה הבאה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל