fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

מוטוGP פורטימאו 21': רכבת הרים רגשית

מוטוGP פורטימאו 21': רכבת הרים רגשית

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Michelin

מזג אוויר מושלם חיכה לרוכבים, הצוותים וגם לצמיגים כשנפתח יום המרוצים, ומזג אוויר כזה הוא נחמד בעיקר כאשר בימים לפני המרוץ הרוכבים יכולים ללמוד את הגומי המחבר בין האופנוע והאספלט- שזה אולי הפקטור המרכזי ביותר מלבד יכולות הרוכב. פיצוח הצמיגים והשימור שלהם היה הסוד להצלחה ומיקום על הפודיום.

במוטו3 הרוקי פדרו אקוסטה עשה נפלאות עם ניצחון שני בעונה הראשונה שלו ופודיום שלישי מתוך שלושה מרוצים. המסלול בפורטוגל זהו המסלול הראשון בו ניצח גם באליפות ה-CEV – ואין ספק שזה לא יהיה הניצחון האחרון. אקוסטה זינק מאמצע השורה השלישית אחרי עונשים שחולקו ברגע האחרון לדארן בינדר ולדניס אונצ'ו. אנדראה מיניו, שזינק מהפול פוזישן, איבד את ההובלה עם הזינוק ודניס פוג'יה, רוכב הונדה, לקח את התפקיד. כמו בכל מרוץ, הקרבות היו עיקשים ונגיעות והתרסקויות לא חסרו – כולל מגע של רודריגו גרסיה שהרס עבור השניים את המרוץ ושלח את רודריגו לעונש והקפה ארוכה. מיניו נאלץ להיות חלק מהקרבות וסיים שלישי אחרי התרסקות בהקפה האחרונה של חמו מאסיה. בשלב הזה בן הקבוצה של מאסיה כבר הוביל את המרוץ ופתח פער מקדימה על פוג'יה. למרות שסיים שני, כמו במרוץ הקודם בפורטוגל, הרוכב של קבוצת לאופרד פוג'יה עדיין היה על סף בכי מהתוצאה והחזרה לפודיום. עבור מיניו, שסיים שלישי, זה היה פודיום ראשון מאז ולנסיה 2019.
"אסטרטגיית המרוץ הייתה ליהנות 25 דקות ואז לרדוף אחרי הגביע", אמר אקוסטה בן ה-16, הרוכב הצעיר ביותר שלוקח שלושה פודיומים ברציפות ואחת ההבטחות הגדולות של הספורט. אקוסטה כעת מוביל בבטחה את אליפות העולם עם 61 נקודות, כאשר חמו מאסיה ודארן בינדר שלא הצליחו לצבור נקודות, כעת עם 39 ו-36 בהתאמה. אקי איו ו-KTM צברו את מלוא הנקודות מפתיחת העונה.

המוטו2 היה המרוץ הסוגר של היום בגלל השעה המאוחרת בפורטוגל – בהקבלה למרוץ הפורמולה 1. סם לואס זינק מהפול פוזישן בפעם השלישית העונה ונראה מבטיח, אך הזינוק לא היה טוב ולואס, שנדחק למיקום החמישי, נאלץ לבלום בחוזקה בכניסה לפניה הראשונה כדי לא להיכנס ברמי גרדנר וסיים את המרוץ בהיי-סייד כשהאופנוע עליו, לשמחתו ומזלו ללא פציעות, אך גם ללא ניקוד. רמי גרדנר, שסיים כסגנו של לואס בשני המרוצים בקטאר, לא הצליח לנצל את היעדרו של הבריטי מהקרב ונכנס לקרבות משלו. מרקו בזקי הוביל תחילה את המרוץ ואחריו ארון קנאט, רוכב אספר ושלדת הבוסקוסקורו, לוקח שליטה עד שג'ו רוברטס, שזינק מהשורה השלישית בגלל בעיות אחיזה במקצה הדירוג, מצליח לסגור את הפער, לעקוף ולהוביל. אך לא החלום האמריקאי או החלום של בוסקוסקורו החזיק מעמד מול הרוקי של אקי איו, בן הקבוצה של גרדנר והמנצח בפורטוגל בעונה הקודמת של המוטו3, ראול פרננדז. הרוקי לקח את ההובלה וחצה את קו הסיום כשאחריו קאנט ובמקום השלישי גרדנר אחרי שרוברטס טעה והשאיר מקום לעבור. בזכות המיקום השלישי האוסטרלי מוביל את הדירוג העולמי כשבן קבוצתו וסם לואס בפער קטן של ארבע ושש נקודות בהתאמה.
המרוץ היה עמוס התרסקויות, כולל כדור אש תודות להתרסקות של מונטלה ומאנזי, התרסקות של בני קבוצת אידימיטצ'ו הונדה וכמעט מכות – כבר סופ"ש שני ברציפות – בין בולגה וצ'לסטינו וויאטי. הרשימו אגוסטו פרננדז וקסאבי וירחה והרוקי של טנור אמריקן רייסינג, קמרון בובייר, שחצה את קו הסיום במרוצו הראשון בפורטוגל במקום התשיעי.

"עם צמיגי ברידג'סטון ידענו כבר מי עומד לנצח את המרוץ בשעה-שתיים וחצי ביום שבת. עם צמיגי המישלין אנחנו לא יודעים מי ינצח גם ביום ראשון חצי שעה אחרי שהמרוץ מוזנק", אמר דנילו פטרוצ'י אחרי מרוץ המוטוGP. היה קשה לצפות כיצד יגמר סבב השלישי למרות שדבר אחד היה ברור – לפאביו קווארטררו היה קצב רכיבה שלאף אחד בין הרוכבים לא היה והוא זינק מהפול פוזישן.
21 רוכבים זינקו למרוץ בו צפה חורחה מרטין מבית החולים, שם יעבור ניתוח ביום שני בעקב ויד ימין. בן הקבוצה שלו, יוהאן זרקו, זינק מהמקום השלישי ולצידו אלכס רינס עם הסוזוקי.
ג'ק מילר, שפתח רביעי, זינק נהדר ומי שהפליא זה מארק מארקז שלרגע אפילו היה שלישי – במרוצו הראשון אחרי 265 ימים וראשון עם מנגנון הזינוק. אבל הגוף נתן אותותיו ומארקז סיפר שהרגיש כמו ילד בבית הספר אשר משחק כדורגל עם הילדים הגדולים בהפסקה. מארקז חצה את קו הסיום במסלול חדש לו עם אופנוע שלא הוא עבד עליו, בפעם הראשונה מזה 519 ימים, מאז המרוץ האחרון בעונת 2019, ואסף תשע נקודות בזכות המקום השביעי. "סערת רגשות זהו התיאור הנכון", אמר לעיתונאים בסוף המרוץ "אני אדם שאוהב להשאיר את הרגשות בפנים, אבל כאשר חזרתי למוסך וראיתי את המכונאים התפוצצתי ולא יכולתי לשלוט ברגשות. חלמתי על היום הזה ולסיים מרוץ מוטוGP הרבה זמן. זה היה מה שרציתי זמן רב כל כך וזה היה צעד גדול בהחלמה. הייתי עייף ומותש והתקשיתי לשלוט בעצמי, אבל זה הרגיש מאוד נחמד להתפרק". כאשר בתום מסיבת העיתונאים מארקז קיבל סבב מחיאות כפיים מעיתונאי האליפות, הוא נראה נרגש והוקיר תודה לכל מי שתמך בו בתקופה הקשה בחייו. רוכב רפסול היה רוכב ההונדה הראשון, אחרי תקלה בבלם האחורי של פול אספרגארו, אלכס מארקז סיים שמיני ולמרות ההתרגשות מההצלחה של אחיו, שסיים לפניו, התבדח כשקרא לו 'מניאק' והודה שסוף השבוע היה מאוד אמוציונלי עבורו בגלל החזרה של אחיו.
טאקה נקגאמי עם פציעה בעצם הבריח וכאבים עזים ואחרי זינוק מהמקום האחרון על הגריד חצה את קו הסיום עשירי.
שני סיים פקו בגנאיה, עם פודיום שני העונה, אחרי שזינק רק במקום ה-12 וביטול ההקפה אתמול. פקו הצליח לטפס, לסגור את הפער והצליח לנצל את הכוח של הדסמוסדיצ'י בישורת כדי לעקוף. בן הקבוצה שלו, ג'ק מילר, התרסק כשטעה בנקודת הבלימה, כך גם יוהאן זרקו – כאשר נלחם על המקום השני וניסה לסגור את הפער על פאביו קווארטררו, שהוביל וקבע הקפות מהירות. היכן שזרקו נכשל, כשל גם אלכס רינס, רוכב סוזוקי, אשר קיווה להיות מהיר כמו הצרפתי, השניים שגו לחשוב שיוכלו לרכוב בקצב של רוכב ימאהה וזה עלה להם בהתרסקות ובמקום על הפודיום. מי שכן שרדו היו פקו, כאמור, וג'ואן מיר -ששב לפודיום לראשונה מאז ניצחון הבכורה שלו בעונה הקודמת בוולנסיה. רביעי סיים פרנקו מורבידלי, מאוכזב מהאופנוע, אך מסופק מעבודת הקבוצה ומהרכיבה שלו עצמו. ולנטינו רוסי, שזינק רק מהמקום ה-17, הצליח לשפר את התחושה, טיפס למיקום ה-12 אך התרסק בפנייה 11 – שלדבריו דורשת הרבה מהצמיג הקדמי. בסוף המרוץ הזה ולנטינו רק במקום ה-19 באליפות העולם, אך מעודד מההתקדמות שמצאו.

בראד בינדר ו-KTM חצו את קו הסיום במקום החמישי, אחרי עוד סופ"ש קשה עבור היצרן האוסטרי. הצמיג הקדמי הקשה שמביאים מישלין לא עובד עבורם והם נאלצים לרכוב עם תרכובת המדיום. בינדר מצליח להפליא ביום המרוצים אך בן קבוצה מיגל אוליביירה מתרסק וחוזר אך מסיים מחוץ לניקוד.
אליקס אספרגארו והאפריליה חצו את קו הסיום במיקום השישי – בפער של פחות מתשע שניות – אך אליקס היה מאוכזב שלא הצליח לעשות הקפות מהירות ועקביות כמו באימונים, לדבריו הסיבה היא טמפרטורת האספלט והוסיף שבמוטוGP, כשיכולות האופנועים והרוכבים כל כך צמודה, קשה מאי פעם לשפר את התוצאות "עונה קודמת היינו לא כל כך רעים, העונה אנחנו לא מספיק טובים", אמר.

מאווריק וינאלס, שזינק מאמצע השורה הרביעית, עוד לא יודע מה הייתה התקלה שגרמה לו להיכנס לפנייה הראשונה אחרון, אחרי מספר תקריות בתחתית המסלול רוכב ימאהה מצליח לחצות את קו הסיום במקום ה-11, אבל נאלץ לראות את בן קבוצתו לוקח דאבל ואת ההובלה על אליפות העולם. כשווינאלס עדיין נראה מבולבל, קווארטררו נראה בטוח בעצמו, עקבי, מדויק ובעיקר מהיר, "זה טוב לחזור!" אמר הצרפתי, שעבורו זה היה הניצחון החמישי בקטגוריה הבכירה, "אני מרגיש כל כך בטוח בעצמי, הבאתי איתי את הביטחון מקטאר. כעת אנחנו יודעים על מה עלינו לעבוד כדי להיות מהירים. אני רק צריך להרגיש טוב את החלק הקדמי של האופנוע, לרכוב מהר ולהתרכז בעצמי. וואוהה! איזה קצב!"

לא רק וינאלס צריך לחשוש מתחושת הביטחון הזו של פאביו, הפאדוק עושה את דרכו למסלול חרז, שם ניצח הצרפתי בשני המרוצים בעונה הקודמת. קשה לדעת כיצד העונה הזו תתקדם וכשאליפות חוזרת לאירופה הקלאסית הכל נראה פתוח ואפשרי.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל