fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן

מוטוGP פורטימאו 21': תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP פורטימאו 21': תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing

היום השני במסלול הפורטוגלי היה נעים יותר מבחינת מזג האוויר. לא ירד גשם בלילה והמסלול היה יבש, לכן היה צפוי שבאימוני הבוקר הזמנים יצנחו ורוכבים ינסו לקבוע הקפות מהירות שיעזרו להם להשתלב ישירות במקצי הדירוג 2. זה גם מה שניסה לעשות חורחה מרטין, אחרי שהתקשה קצת באימונים במסלול הלא-פשוט-להבנה, הוא והצוות קיוו לפתור את הבעיה במקצה האימונים השלישי. ביציאה האחרונה אל המסלול עם פחות מעשר דקות על השעון, חורחה מרטין מתרסק באאוט-לאפ בפנייה מספר 7. הסיבה להתרסקות היא כנראה צמיג לא חם דיו ומרטין, שרק חגג את פודיום הבכורה בקטאר, נזרק בעוצמה על החצץ וכתוצאה מכך סובל משברים בשורש כף יד ימין, עקב ימין ואף מאבד לרגע את ההכרה כתוצאה מהחבטה בראשו.

קטגוריית MotoGP

כשנותרו רק ארבע דקות לסוף המקצה הונף הדגל האדום עד שפונה הרוקי של פראמק דוקאטי מהמסלול והיה ברור כי לא נשקפה סכנה לחייו. במהלך ההמתנה מורטת העצבים במוסכים, הרוכבים ניסו להתעלם מהמסכים, ניסו להתרכז – וכמו שאר הצופים בבית קיוו לראות את שידור ההתרסקות, כי זה סימן למצבו של הרוכב – והתכוננו ליציאה מחודשת אל ארבע הדקות שנותרו. מארק מארקז, שקיווה לשפר את הזמן כדי להימנע מהשתתפות ב-Q1, רכב אחרי אחיו אלכס וכשזה התרסק לפניו בפנייה מספר שלוש, איבד את ההזדמנות להקפה מהירה והודה מאוחר יותר שההתרסקות של אלכס גרמה לו לדחוף פחות. אלכס היה הרוכב השני של LCR שמתרסק עד כה בסופ"ש הפורטוגלי. במקצה האימון השני זה היה טאקה נקגאמי שפרק כתף ונמנע מפעילות על המסלול בכל היום השני ויאלץ להסתפק בזינוק מהמיקום האחרון על הגריד.

יחד עם צמד האחים מארקז יצאו אל המסלול גם ג'ואן מיר, ולנטינו רוסי ובראד בינדר – בין השאר כדי לקבוע הקפה מהירה ולנסות לטפס ל-Q2. מארק מארקז נצמד אל ג'ואן מיר וניצל את אלוף העולם לטובת סליפ סטרים ונקודות בלימה. הישיבה מאחורי רוכב סוזוקי השתלמה ומארקז קבע את ההקפה המהירה. מיר כבר מרוץ שלישי ברציפות מצליח לקבוע הקפה מהירה ב-Q1 עם הקפה שנייה במהירותה.

שני הספרדים הצטרפו לעשרת הרוכבים המהירים, בינהם בן הקבוצה של מיר אלכס רינס, רוכבי ימאהה קווארטררו, וינאלס ומורבידלי, רוכבי דוקאטי בגנאיה, מילר, זרקו ולוקה מריני – לראשונה ב-Q2 עם הדוקאטי – אליקס אספגרו עם אפריליה, מיגל אוליבירה – הרוכב הביתי והמנצח מהעונה הקודמת עם KTM – ומארקז היה הרוכב הבודד של הונדה.

פאביו קווארטררו המשיך להפליא בזמנים – כמו בכל האימונים – ושבר את שיא המסלול של מיגל אוליבירה מהעונה הקודמת. אך מי שהדהים עם שיא מסלול מטורף רגע לפני סיום המקצה היה פרנצ'סקו בגנאיה. רוכב דוקאטי, שחגג פול פוזישן ראשון בסבב הפותח של העונה, עשה הקפה מושלמת, אך הסתבר כי התעלם מדגל צהוב בפנייה תשע עבור מיגל אוליבירה וההקפה בוטלה. באגניה יזנק בגלל זה רק מהשורה הרביעית. לצידו יזנק מאווריק וינאלס, אשר גם לו בוטלה ההקפה המהירה כי החיישנים מסביב למסלול קראו שיצא מהקווים.

לצידו של קווארטררו יזנקו אלכס רינס עם הסוזוקי, לראשונה מאז הסבב האירופי בעונה הקודמת, אז גם זינק שני וסיים שני על הפודיום. מהמקום השלישי יזנק זרקו, אחרי התרסקות בפנייה 11 וחזרה אל המסלול תודות למרשלים שאפשרו לו לאסוף את האופנוע. מארק מארקז יזנק לראשונה מאז חרז בעונה הקודמת מהשורה השנייה כשלפניו מורבידלי ומילר. אוליביירה יזנק רק מהמיקום העשירי אחרי התרסקות וקושי לאורך כל המקצים עם תרכובות הצמיגים של מישלין.

קטגוריית Moto2

במוטו2 לסם לואס מגיע גביע גלידה על פול פוזישן נוסף – השלישי ברציפות מתחילת העונה. המוביל באליפות העולם שואף להשלים טריפל מושלם, אך נראה שרמי גרדנר לא יוותר לו בקלות. את השורה הראשונה משלים קסאבי וירחה, רוכב קבוצת פטרונס, ובמקום הרביעי הרוקי היפני אי אאוגורה עם תוצאה מרשימה. ראול פרננדז, המנצח של המרוץ הזה בעונה הקודמת בקטגוריית המוטו3, מזנק רק עשירי וג'ו רוברטס אחרי זמנים מבטיחים באימונים יזנק רק שמיני על הגריד. הרשים קמרון בובייר, רוקי נוסף, שיזנק מראש השורה החמישית (13).

מרוץ המוטו2 יסגור את יום המרוצים, מה שעלול להשפיע על התנהלות המרוץ ותחילתו עם האחיזה הנוספת על המסלול בזכות צמיגי המישלין.

קטגוריית Moto3

במוטו3 אנדראה מיניו חוגג פול פוזישן ראשון מאז ולנסיה 2019. הרוכב, המתחרה העונה עם אופנוע הונדה, יזנק לצידו של דניס פוג'יה, שהיה חזק במסלול בפורטוגל גם בעונה הקודמת, וסרג'יו גרסיה והגאסגאס מאחר וג'רמי אלקובה, שהיה הרוכב השלישי במהירותו, קיבל עונש על הקטטה עם ג'ון מקפי במרוץ הקודם ויזנק מהפיט ליין. מקפי יזנק 5 שניות אחריו ויוותר על מקום בשורה השנייה.

 

מרוץ המוטו3 יוזנק היום בשעה 13:20 זמן ישראל

מרוץ המוטוGP בשעה 15:00

מוטו2 בשעה 16:30 – בערוץ ספורט 5 STARS.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל