fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
דוקאטי באנר חדש מולטיסטרדה
קריסטלינו קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
v12 באנר צידי
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
דוקאטי קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
שרקו
סטפן

ביואל: הסופר קרוזר והסופר טורינג לייצור ב־2025

ביואל: הסופר קרוזר והסופר טורינג לייצור ב־2025

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יח"צ יצרן

לאחר שדיווחה על שנת מכירות מצוינת ב־2024, יצרנית האופנועים האמריקאית Buell תחשוף לראשונה מאז 2021 שני דגמים חדשים שיצטרפו למגוון המוצרים שלה: ה־SuperTouring ברבעון הראשון של 2025 וה־Super Cruiser במהלך הסתיו.

מאז שנוסדה בשנת 1983 על ידי אריק ביואל, מהנדס-לשעבר של הארלי-דוידסון שרק רצה לבנות אופנוע מרוץ, הרוח האמריקאית העיקשת של חברת ביואל סייעה לה לשרוד תהפוכות ומשברים. בסוף שנות ה־80 ותחילת שנות ה־90 בנה ביואל אופנועי ספורט לכביש הציבורי עם מנועים של הארלי-דוידסון. בשנת 1993 הארלי-דוידסון רכשה 49% ממניות החברה, והגדילה אותן ל־98% בשנת 1998. מייסד החברה, אריק, המהנדס השאפתן ששאף לעשות דברים בצורה אחרת, המשיך להנהיג את החזון הטכנולוגי יוצא הדופן של החברה ולשלב (בעיקר) את מנועי הווי-טווין של הארלי-דוידסון עם רכיבים ספורטיביים שונים, הכוללים שלדות וזרועות אחוריות ששימשו גם כמיכלי דלק ושמן ומערכות בלימה עם דיסקים היקפיים. ביואל המשיכה להתקיים תחת המטרייה של הארלי-דוידסון עד לשנת 2009, אז, החליטה להפסיק את שיווק וייצור האופנועים של ביואל, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

ה־SuperTouring בגרסת האב-טיפוס האחרונה לפני ייצור

לאחר שהארלי-דוידסון סגרה את ביואל, החליט אריק להקים את Erik Buell Racing, שבהתחלה רק הציעה תמיכה טכנית לבעלי אופוועי ביואל, אבל ב־2011 המשיכה בייצור מספר דגמים ספורטיביים המבוססים על ה־1125R, שהיה האופנוע המתקדם ביותר שלו תחת הארלי-דוידסון ועשה שימוש במנוע מתוצרת רוטקס, וי-טווין מקורר נוזל על הספק של 146 כ"ס. דגמי ה־1190 החדשים של EBR צוידו במנוע משודרג בנפחו עם 175 כ"ס. בשנת 2013 חברת Hero ההודית רכשה 49.2% ממניות החברה של ביואל, אך למרות ההשקעה שלה, בשנת 2015 נכנסה EBR להליך פירוק ובהמשך הופסק ייצור האופנועים.

בשנת 2021, הוקמה מחדש חברת Buell, הפעם תחת ניהולו של ביל מלווין, בעלים ומנכ"ל החברה, וגם מנכ"לה של Liquid Asset Partners שהייתה אחראית לפירוק החברה בעבר. Buell המשיכה מאיפה ש־EBR הפסיקה והציגה באותה שנה שני דגמים חדשים על פלטפורמת ה־1190, ה־Hammerhead 1190 וה־1190 SX. אריק ביואל לא קשור לחברה החדשה ומשמש מנהל טכנולוגיות ראשי בחברת FUELL הצרפתית המפתחת אופנועים ואופניים חשמליים.

ב־2022 הציגה החברה את ה־Buell Baja 1190 DR (ר"ת Dune Racer), קונספט של אופנוע שטח ענק המיועד לרכיבה בדיונות וטיפוסי גבעה, שהיה אמור להגיע לייצור סדרתי במהלך 2023, אחריו הציגה את SuperTouring, גרסת תיור עם תנוחת רכיבה זקופה, מיגון רוח וארגזי צד, על בסיס ה־1190SX, דגם קונספט שגם היה אמור כבר להיכנס לייצור. בזמן שייצורם הסדרתי של השניים הראשונים נדחה, ביואל מציגה ב־2023, בשיתוף Roland Sands Design, את ה־Super Cruiser שהוא, בפשוטות, מה ששמו מרמז – קרוזר-על עם מנוע של אופנוע ספורט.

ה־Super Cruiser בגרסת האב-טיפוס האחרונה לפני ייצור

כעת, לאחר ששנת 2024 הסתיימה עם נתוני מכירות מספקים עבור ביואל, היא מודיעה על מועד חשיפת דגמי הייצור הסדרתי של ה־SuperTouring, שעבר שינויים משמעותיים מדגם הקונספט ומיועד להגיע לייצור סדרתי ברבעון הראשון של 2025 ובהמשך גם לשיווק עולמי, וה־Super Cruiser, שמיועד בינתיים לשיווק בארה"ב בלבד וצפוי להגיע לייצור סדרתי במהלך חודשי הסתיו.

בביואל שואפים להתרחב ולהתחיל בשיווק עולמי של כל אופנועיהם במהלך השנים הקרובות, כשהראשונה היא השכנה מצפון, קנדה, בה כבר השנה יחלו מכירות אופנועי ביואל, אחריה בתור מקסיקו והשוק הבריטי ואחריו השוק הכלל אירופי. ביואל השתתפה בתערוכת מילאנו 2024 והביאה לאירועי Sturgis Rally באותה השנה את דגמי האב-טיפוס בנסיעה של 15 שעות וכמעט 2,000 ק"מ. בנוסף, בביואל כבר פתחו את ההזמנות המוקדמות לשני הדגמים, שמוצגים בגרסאות האב-טיפוס האחרונות במהלך שבוע האופנועים של דייטונה 2025 שמתקיים כעת, לצד 5 יחידות Super Cruiser שעברו התאמה אישית: שלושה בהשראת סצנת הפעלולים והדריפטים, מרוצי הפלאט-טרק וטיפוס הגבעה ושני באגרים – האם אליפות ה־KoB על הכוונת של ביואל?

5 גרסאות ה־Super Cruiser השונות שמוצגות בשבוע האופנועים בדייטונה.

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל cb650