fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

ב.מ.וו M1000R: נייקד עם 210 כ"ס

ב.מ.וו M1000R: נייקד עם 210 כ"ס

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

ב.מ.וו מתחילה למלא את שורותיה בדגמים מעודכנים ל־2023, ואחרי שהציגה את ה־S1000RR וה־M1000RR המעודכנים, מציגה דגם חדש, שני בסדרת אופנועי ה־M, ההיפר-נייקד הקיצוני M1000R המצויד במנוע בעל 210 כ"ס, כנפונים ואלקטרוניקה מעולמות הסופרבייק ומיועד לשימוש בכביש הציבורי ועל מסלול המרוצים.

ה־M1000R, או M R בקיצור, עושה שימוש באותו מנוע 4 צילינדרים מקורר נוזל בנפח 999 סמ"ק, עם מערכת תזמון שסתומים משתנה ShiftCam (או קמו-זז, כפי שהגה רביב כהן) של דגם הסופרבייק M RR, שמייצר כאן הספק של 210 כ"ס ב־13,750 סל"ד – 45 כ"ס יותר מה־S1000R הרגיל – ומומנט מירבי של 11.5 קג"מ ב־11,000 סל"ד. גם תקרת הסל"ד גבוהה יותר מזו של ה־S1000R ועומדת על 14,600 סל"ד, כשההילוכים 4, 5 ו־6 קצרים יותר בהשוואה לסופרבייק ויחס ההעברה הסופי משתנה גם הוא לטובת שיפור האחיזה בעזרת הוספת שתי שיניים בגלגל השיניים האחורי. בנוסף ה־M R מצויד במערכת פליטה מטיטניום מתוצרת אקרפוביץ' ושרשרת הינע M Endurance.

ב.מ.וו מציידת את ה־M R בצמד כנפונים בצדדיו המסייעים בהצמדת הגלגל הקדמי בתאוצה ושיפור היציבות בפניות, כשבמהירות של 160 קמ"ש הם מתחילים לייצר כוח הצמדה שמגיע עד 11 ק"ג ב־220 קמ"ש. השלדה והמתלים של ה־M R מבוססים על אלו של ה־S1000RR החדש, עם מזלג מושחר בקוטר 45 מ"מ בעל קארטרידג' סגור ומערכת ה־DDC (ר"ת Dynamic Damping Control) של ב.מ.וו, משכך היגוי, כידון אלומיניום רחב עם גשר מכורסם בעל כיתוב BMW M 1000 R בחריטת לייזר ומראות סוף כידון מאלומיניום.

ה-M R וה-M2 החדשים על המסלול.

ה־M R מקבל את אותה מערכת בלימה M של ה־M RR, שפותחה בשיתוף ניסין, עם זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר מונובלוק רדיאלי בעל 4 בוכנות, בנוסף למשאבת בלם רדיאלית חדשה. מערכת ה־Brake Slide Assist החדשה שהוטמעה ב־S1000RR המעודכן מותקנת גם ב־M R ומסייעת אלקטרונית בשליטה בהחלקה בכניסה לפניה.

לוח המחוונים בעל צג TFT בגודל 6.5 אינץ', בעל אנימציית M בפתיחה, מקבל תצוגת סל"ד ומהירות חדשה, וכאופציה ניתן להוסיף בתוספת תשלום GPS מובנה לצורך מדידות זמני הקפה. החבילה האלקטרונית כוללת 4 מצבי רכיבה – מצב Rain, מצב Road, מצב Dynamic ומצב Race, בנוסף ל־3 מצבי Race Pro – שלושה מצבי תגובת מצערת, בקרת בלימת מנוע עם 3 מצבים, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת זינוק, פיט לימיטר, מערכת עזר לזינוק בעלייה ומערכת ABS.

העיצוב דומה לזה של ה־S1000R, אך בעל גרפיקה שונה בצביעת טריקולור לבן-אדום-כחול, עם סמלי M רבים – כולל אחד בתוך יחידת התאורה הראשית. לאופנוע מערכת התנעה ללא מפתח, מצבר ליתיום קל, שקע טעינה USB, תאורת LED מלאה, בקרת שיוט וידיות מחוממות, כמו גם תושבת לוחית רישוי קצרה עם פירוק מהיר.

גרסת ה־M Competition מקבלת גלגלי קרבון פייבר, רגליות וידיות מכורסמות ב־CNC, שפע של חלקי קרבון פייבר הכוללים כנפיים, מגן שרשרת, מגן רוח ועוד, וצביעה שחורה שמדגישה את כמות הקרבון פייבר.

אחרי ה־M RR וה־M R, ב.מ.וו צפויה לחשוף דגמים נוספים בסדרה, כשהמתבקש ביותר מביניהם הוא ה־M1000XR – אך שמועות עיקשות מספרות כבר כמה שנים על M1300GS עתידי שאמור להתחרות באופנועים דוגמת המולטיסטרדה V4 של דוקאטי והאוודנצ'רים מוטי-הכביש הספורטיביים האחרים. אנחנו מקווים שב.מ.וו תציג התקדמות בנושא במהלך תערוכת מילאנו בחודש הבא.

עם שלדה, מנוע, מתלים ואלקטרוניקה של סופרבייק.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל