מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מילאנו: הונדה חושפת את הרטרו CL500
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
הונדה מוסיפה דגם רטרו-מודרני בסגנון סקרמבלר לסדרת ה־500 שלה, וחושפת בתערוכת מילאנו EICMA 2022 את ה־CL500 החדש, עם גלגל 19 אינץ' מקדימה, צמיגים דו-שימושיים ומראה נקי בהשראת דגמים משנות ה־60 וה־70.
ב־74 שנות קיומה יצרה הונדה אלפי דגמים שונים, ביניהם גם דגמי ה־CL, משפחת אופנועי סקרמבלר שיוצרה בין שנות ה־60 ל־70, ועושה כעת קאמבק עם דגם חדש בנפח 500 סמ"ק. משפחת ה־500 המודרנית של הונדה נולדה לפני כעשור, עם שלושה דגמים – הנייקד CB500F, האדוונצ'ר CB500X וה־CBR500R הספורטיבי, כולם על אותו הבסיס. לפני כ־5 שנים הצטרף אליהם הקרוזר CMX500 Rebel, וכל דגמי המשפחה עברו שינויים ועדכונים, כשהאחרון ביניהם בשנה שעברה.
ה־CL500 החדש שמצטרף לליין דגמי ה־500 של הונדה מעוצב ברוח אותה משפחת סקרמבלר משנות ה־60 וה־70, עם פנס עגול, עיצוב נקי ומראה דו-שימושי הניכר מהגלגל הקדמי הגדול, הצמיגים והאגזוז הגבוה. מנהל הפרויקט במחלקת המחקר והפיתוח של הונדה ביפן, מר הירושי פורוסה, אמר "פיתחנו את ה־CL500 כמכונה שבאמת מאפשרת לבעליה לבלוט בין ההמון, וכצורה של ביטוי עצמי. הדור הצעיר יכול ליהנות ממנו בחיי היומיום באופן קליל וללא היסוס והוא נועד להפוך לחלק משמח ובלתי נפרד מאורח חייהם. בצורה הסטנדרטית, לסגנון הדו-שימושי יש קסם ויזואלי שלא דומה לשום דגם אחר בליין של הונדה, והוא יכול לעורר בבעלים השראה לקחת אותו לכל כיוון שהם רוצים".
בבסיסו מנוע הטווין המקבילי המוכר בנפח 471 סמ"ק, המשודך ל־ECU שמכוון באופן ייחודי לדגם, ומייצר הספק של 46 כ"ס ב־8,500 סל"ד ומומנט של 4.4 קג"מ ב־6,250 סל"ד. תיבת ההילוכים נותרת ללא שינויי, עם 6 הילוכים ומצמד עם מנגנון סליפר ואסיסט קלאץ', אך יחס ההעברה הסופי צומח בשן אחת בגלגל האחורי. בנוסף, מערכת הפליטה של ה־CL500 תוכננה לספק צליל בשרני ועמוק יותר בסל"ד נמוך-בינוני המזכיר וי-טווין.
השלדה, שלדת יהלום עשויה מצינורות פלדה, מגיעה מהרבל 500 – עימו ה־CL חולק לא מעט מכלולים – ומקבלת שלדת זנב שונה ומיקום אחורי יותר של הרגליות. מקדימה מותקן בזווית של 27° ועם מפסע של 108 מ"מ מזלג קונבנציונלי בקוטר 41 מ"מ, עם מהלך של 150 מ"מ ו־'גרמושקות' שחורות להגנה ותוספת סטייל, כשמאחור מותקנת זרוע אחורית ארוכה יותר מצינור פלדה בקוטר 45 מ"מ, המשודכך לצמד בולמים אחוריים בעלי מהלך של 145 מ"מ ו־5 מצבי עומס קפיץ. הגלגלים היצוקים בקוטר 19 אינץ' מקדימה ו־17 אינץ' מאחור נועלים צמיגי דנלופ Mixtours קובייתיים במידות 110/80-19 מקדימה ו־150/70-17 מאחור.
מערכת הבלימה המשולבת מתוצרת ניסין בעלת דיסק יחיד בקוטר 310 מ"מ עם קליפר דו-בוכנתי מקדימה, ודיסק בקוטר 240 מ"מ עם קליפר חד-בוכנה מאחור, מגובה במערכת ABS שלא ניתנת לניתוק. אורכו הכללי 2,175 מ"מ, רוחבו 831 מ"מ וגובהו 1,135 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,485 מ"מ, מרווח הגחון 155 מ"מ, המושב בגובה 790 מ"מ, משקלו הרטוב 192 ק"ג ומיכל הדלק בנפח 12 ליטר.
על הכידון הרחב מותקן לוח מחוונים עגול עם צג LCD בקוטר 100 מ"מ המציג מידע בסיסי, כמו גם מחוון הילוכים ותצרוכת דלק. ל־CL תאורת LED מלאה ומערכת לאיתות מצוקה אוטומטי בבלימת חירום. הונדה מציעה את ה־CL500 בארבע אופציות צבע – כתום מבריק, ירוק זית מט, כחול מבריק ושחור מט – ועם מגוון רחב של אופציות אבזור, הכולל מושב גבוה יותר לרוכבים גבוהים, מגני ידיים וגחון, ידיות מחוממות, ארגז עליון, תיקי צד ועוד.
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
הריבל כשלעצמו הוא דגם משעמם טילים, מה שנקרא רע מכל העולמות. כי תנוחת הישיבה על הקסטומים היא הכי לא נוחה שיש, אבל הרעיון הוא לסבול בשביל להיות יפה. עם הריבל גם סובלים וגם מקבלים אופנוע מכוער. והריבל מכוער ברמות קשות. לעשות וינטג' עם פנס עגול ואז להכניס בו ארבע לדים זה גם מכוער, אבל הכיעור הזה לא ייחודי רק לריבל. אין שום בעיה לשדך לרפלקטור עגול נורת לד טובה, ולא חסרים כאלה נורות לד המותאמות לתושבות "הישנות" (נניח תקן H4). עיצוב חסר כל השראה…איך דבר כזה יכול לקרות?
אולי תמציאו כבר איזה כלי נורמלי ומהפכן, כמו שעשיתם למשל עם ה ADV?
מצ'עמם אצלכם בתחום האופנועים. ממש!
אהבתי את האגזוז למעלה,למרות שיבשל למורכבת את התחת,וגם את הרפידות על מיכל הדלק.
הפנס ממש מכוער,היה נוראי על הריבל,ותמוה למה דווקא אותו בחרו להוסיף על הסקרמבלר.
ואין דבר כזה אופנוע משעמם,יש אופנוע רגוע וסולידי.
לחרבן שני כלים עם פנס שכזה,צריך להיות ממש גאון.
חבל שאין אפשרות לניתוק ABS,למי שכן רוצה להשתולל בשטח.
בסה"כ אופנוע שכלפי חוץ מראה סימני שטח קלים עם אגזוז מורם וצמיגי חצי שטח,וניתוק ABS ממש מתבקש.
מה המחיר …….ולמה לא אוטומאטי ?