fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

איבאנו באג'יו איננו; איטליה מבכה את מייסד אפריליה

איבאנו באג'יו איננו; איטליה מבכה את מייסד אפריליה

גיא בן ברק

ולנטינו רוסי, מקס ביאג'י, מרקו מלנדרי, אלופי עולם גדולים ושלושתם חייבים את הקריירה שלהם לסניור איבאנו באג'יו מייסד אפריליה שהלך הלילה לעולמו בגיל 73. עולם האופנועים לא היה נראה, נשמע ומרגיש אותו דבר אלמלא אפריליה, אותה הפך באג'יו מיצרן אופניים ליצרן אופנועים בשנת 1968. הרעננות של אפריליה, החדשנות הטכנולוגית, וכמובן העיצוב עוצר הנשימה, כולם בהובלת איבאנו באג'יו תרמו לאופנוענות לא פחות ואולי יותר ממפעלים גדולים ועשירים פי כמה.

אפריליה של באג'יו הורגשה ועדיין מורגשת בכול תחום של אופנוענות וזאת, שוב למרות גדלה, מקטנועים חשובים כמו הסקרבאו עם הגלגלים הגדולים בתחילת שנות ה-90', אופנועי מירוץ בשטח ובכביש, כאשר בשנת 1992 מהממת אפריליה את היפנים עם אליפות עולם בגרנד-פרי 125 עם ה-RS125 וגרמיני. שנתיים לאחר מכן מחסל כישרון בשם מקס ביאג'י את הונדה וימאהה גם ב-250 עם האפריליה RS250, שלוקח 4 אליפויות בחמש שנים. הקרביות והקדמה הטכנולוגית ממשיכות ללוות את אפריליה גם במנועים גדולים יותר, עם ה-450 וי טווין המהפכני לשטח וסופר מוטו, ואופנועי הסופרבייק והמוטו GP, כאשר איבאנו באג'יו מסמן את היעדים ולא מפסיק לחדש – זאת עד שנת 2004 אז נרכשה אפריליה על ידי פיאג'יו. למרות זאת רוח החדשנות שהנהיג באג'יו נשארה עם החברה לדגמים מונומנטאליים כמו ה-RSV4 והטואנו, ותמיד אפשר לסמוך על אפריליה שתפתיע, שתביא משהו אחר וטוב ומרגש. אריוודרצ'י באג'יו, עולם האופנועים מבכה את לכתו ולא יהיה שוב כשהייה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל