fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

בלעדי: ה־FIM בוחנים שינויים בהליך השיפוט

בלעדי: ה־FIM בוחנים שינויים בהליך השיפוט

תמי גורלי | צילום: יח"צ

בראיון בלעדי שהעניק נשיא הפדרציה העולמית למרוצי אופנועים, והתפרסם החודש במגזין מוטו, לראשונה חושף ג'ורג' וייגאס את האופציה הנבחנת בימים אלו להעמקת הקשר בין הפדרציה לאופנועים לזו של המכוניות. בהמשך לפעילות משותפת בתחומי הבטיחות, קידום הנשים בספורט המוטורי, קיימות והגנת הסביבה השלב הבא מבחינת ה־FIM הוא שיתוף פעולה בתחום השיפוטי. וייגאס חשף כי כעת נעשים מגעים אשר יאפשרו ל־FIM להשתמש בגופים המשפטיים העומדים לשימוש של ה־FIA.

התהליך המשפטי כיום כולל את הגופים המשפטיים של כל אליפות ואליפות (שופטי המרוץ) ובמקרה של ערעור המקרה מופנה לבית הדין הבינלאומי למשמעת, המורכב משופטים המוסמכים ע"י ה־FIM. במקרה של ערעור נוסף התיק מופנה לבית דין חיצוני אשר ממוקם בשוויץ ועוסק בשיפוט עבור כל ענפי הספורט ונקרא CAS (או TAC) שזה בית הדין לבוררות וייעוץ. בית המשפט הזה הוא בית המשפט היחיד השופט בענייני שימוש בסמים אסורים ומוכר על ידי WADA (הסוכנות העולמית למניעת סמים), אך רוב מקרי השיפוט בו עוסק הוא הכרעות בנושא כדורגל. לפי הערכות של ה־FIM אלו 98% מהמקרים המובאים בפני פאנל השופטים. משמעות הדבר שאין לשופטים בבית המשפט היכרות מספקת עם ענפי הספורט המוטורי ואין לעזרתם די תקדימים ומקרים אותם יכולים להשוות לתיקים המופנים אליהם. המטרה של ה־FIM היא להעביר את כל התיקים המיועדים לבית הדין לבוררות וייעוץ הנמצא בשוויץ בנושאי משמעת, שיווק וטכנולוגיה לבית המשפט הפנימי של ה־FIA ולהותיר לשיפוט CAS רק את עברות הסמים, וזה בגלל דרישה של WADA וזאת כדי להבטיח שיפוט שוויוני עבור כל הספורטאים בכל הענפים והאליפויות העולמיות.

התיקים הבולטים מהשנים האחרונות אשר נשפטו ב־CAS היו הערעור של ולנטינו רוסי ב־2015 (אשר נדחה) ודרישה של הפדרציה העולמית לפסול את נציגי כווית מלהיות נציגה של ההתאחדות העולמית בארצם.

מהלך נוסף בתחום השיפוטי אשר חשף וייגאס בראיון הוא פרישתו של אחד מהשופטים הקבועים של פאנל השופטים של המוטוGP ושילובה של תמרה מתקו המכהנת כמנהלת המרוצים באליפות הסופרבייק ובמקביל תהיה אחת מסבב השופטים המתחלף. וייגאס גם אישר כי פרדי ספנסר יישאר בתפקידו. ספנסר נבחר על ידי IRTA (איגוד הקבוצות) והשתתפותו בפאנל אינה באחריות ה־FIM. עם זאת, בשנים האחרונות ההתאחדות העולמית ביקשה מצוות השיפוט להתייעל ולהציג את החלטותיו בזמן קצר יותר, בבהירות ושקיפות לרוכבים, הקבוצות ועבור האוהדים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל