fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

ב.מ.וו מציגה את ה־F900GS וה־F800GS החדשים

ב.מ.וו מציגה את ה־F900GS וה־F800GS החדשים

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

האדוונצ'רים החדשים בסדרת ה־F של ב.מ.וו מציגים ירידה במשקל, עליה בהספק ובאבזור, עיצוב מעודכן והבדלים ניכרים בייעוד ובשימושיות, על בסיס אותו מנוע טווין מקבילי בנפח גדול יותר.

5 שנים אחרי השקת דגמי האדוונצ'ר 850/750 של ב.מ.וו, היצרנית הבווארית חושפת את הדור החדש בסדרת ה־F שלה, ה־F900GS המחליף את ה־F850GS, ה־F900GS Adventure המחליף את ה־F850GS Adventure וה־F800GS שמחליף את ה־F750GS.

בליבם של ה־F GS החדשים נמצא אותו מנוע טווין מקבילי בנפח 895 סמ"ק, לעומת 853 סמ"ק בדגמים הקודמים, המייצר הספק של 105 כ"ס ב־8,500 סל"ד ומומנט של 9.5 קג"מ ב־6,750 סל"ד בדגמי ה־F900GS או הספק של 87 כ"ס ב־6,750 סל"ד ומומנט של 9.2 קג"מ באותו סל"ד בדגם ה־F800GS, שניתן גם להגביל ל־47 כ"ס לצורך עמידה בתנאי רישיון A1. המנוע החדש – שלמעשה, כבר מותקן מאז 2020 בדגמי ה־F900XR וה־F900R – לא רק חזק בכ־10 כ"ס מהקודם, לדברי החברה הוא גם בעל קשת מומנט רחבה יותר, עליה מהירה יותר בסל"ד ופעולה חלקה יותר, בזכות צמד גלי-איזון חדשים.

ה־F900GS החדש.

המנוע משמש גורם נושא עומס בשלדת הפלדה של דגמי ה־F החדשים, ומחובר לחבילה אלקטרונית הכוללת מצערת רכב-על-חוט אלקטרונית, שני מצבי רכיבה – כביש וגשם – כסטנדרט ומערכת ABS Pro ובקרת אחיזה להטייה, כשמצבי רכיבה נוספים, שליטה על מידת בלימת המנוע ומערכת DBC (ר"ת Dynamic Brake Control) מוצעות בתוספת תשלום. לשלושת הדגמים רגלית הילוכים מתכווננת, ארגונומיה משופרת, תאורת LED חדשה וצג TFT בגודל 6.5 אינץ' עם מספר מצבי תצוגה וקישוריות בלוטוס. בנוסף, בין אפשרויות האבזור הרבות, מציעה ב.מ.וו גם התנעה ללא מפתח, מתלים אלקטרוניים ומערכת שיחת חירום בתוספת תשלום.

ה־F900GS מהווה אטרקציה מרכזית בין הדגמים החדשים, עם ירידה משמעותית במשקל של 14 ק"ג, זאת בזכות מיכל דלק מפלסטיק בנפח 14.5 ליטר (חצי ליטר פחות מבקודם) במקום מתכת החוסך 4.5 ק"ג, עיצוב חדש ודינמי יותר של הזנב וכל המעטפת החוסך 2.4 ק"ג, זרוע אחורית קלה ודוד פליטה של אקרפוביץ' המוריד 1.7 ק"ג נוספים. הוא בעל יכולות השטח הגבוהות ביותר מביניהם, עם מזלג הפוך חדש בקוטר 43 מ"מ, מתכוונן מלא מתוצרת Showa, רגליות 'אנדורו', רגלית בלם חדשה, ג'ק צד קל מאלומיניום ושיפור תנוחת הרכיבה לטובת רכיבת שטח – עם כידון גבוה יותר, רגליות נמוכות יותר ועיצוב חדש למיכל הדלק. בנוסף הוא מצויד ביחידת תאורה ראשית חדשה, מגני ידיים וידיות מחוממות.

ה־F900GS Adventure החדש.

משקלו הרטוב של ה־F900GS עומד על 219 ק"ג, יש לו גלגלי שפיצים טיובלס עם צמיגים דו-שימושיים במידות 90/90-21 מקדימה ו־150/70-17 מאחור, מערכת בלימה עם שני דיסקים בקוטר 305 מ"מ וקליפר דו-בכונתי מקדימה ודיסק בקוטר 265 מ"מ עם קליפר חד-בוכנתי מאחור, מהלך הגלגלים 230 מ"מ מלפנים ו־215 מ"מ מאחור, בסיס הגלגלים באורך 1,590 מ"מ והמושב בגובה 870 מ"מ, עם אפשרויות הנמכה והגבהה בין 815 ל־890 מ"מ. ה־F900GS יוצע גם בגרסת Enduro Pro עם מערכת התנעה ללא מפתח, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, שרשרת M Endurance, מצבי רכיבה Pro ועוד.

ה־F900GS Adventure שונה ממנו בייעוד התיורי, עם העיצוב המוכר בעל הפנס הא-סימטרי והמקור בחזית, שעבר עדכונים קלים, עם מיכל דלק גדול יותר בנפח 23 ליטר, שללא דוד הפליטה התחליפי ובתוספת המיגונים וחלקי המעטפת השונים, מביאים את משקלו הרטוב ל־246 ק"ג. המושב כאן בגובה 875 מ"מ, עם טווח הנמכה והגבהה שבין 805 ל־890 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 1,585 מ"מ. בנוסף, יש לו סבל אחורי מקורי ומגן רוח מתכוונן, גבוה ורחב יותר. גם דגם ה־Adventure מוצע בגרסה נוספת, ה־RIDE PRO, עם מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט, פנסי ערפל, ג'ק אמצע, תושבות ארגזי צד, שרשרת M Endurance, התנעה ללא מפתח ומצבי רכיבה Pro.

ה־F800GS החדש.

ה־F800GS גם הוא מעוצב כאופנוע תיור ומאובזר בציוד בסיסי יותר, כאמור, עם אותו המנוע אך בהספק מופחת של 87 כ"ס ו־9.2 קג"מ ב־6,750 סל"ד. יש לו מזלג קדמי קונבנציונלי בקוטר 41 מ"מ עם גלגלי אלומיניום יצוקים הנועלים צמיגי כביש במידות 110/60-19 מקדימה ו־150/70-17 מאחור, בסיס גלגלים באורך 1,156 מ"מ, מושב בגובה 815 מ"מ (הנמכה עד 770 מ"מ והגבהה עד 830 מ"מ), מיכל דלק בנפח 15 ליטר ומשקל רטוב של 227 ק"ג. בנוסף, יש לו מגני ידיים, סבל מקורי ומגן רוח נמוך. רמות הגימור Sport ו־Triple Black מוסיפות מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, שרשרת M Endurance, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט ותושבות לארגזי צד.

 

 

 

 

4 תגובות ל ב.מ.וו מציגה את ה־F900GS וה־F800GS החדשים

    • אני מבין שחקרת את התרבות הסינית על בורייה
      ממש יקיר האומה הסינית

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל