fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה מעדכנת את האפריקה טווין ל־2024

הונדה מעדכנת את האפריקה טווין ל־2024

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

אופנוע האדוונצ'ר הבכיר של היצרנית היפנית, ה־CRF1100L Africa Twin, מקבל לשנת המודל החדשה מתיחת פנים עיצובית, עליה קלה בביצועים ושינויים נוספים, כשגרסת ה־Adventure Sports משפרת ביצועי כביש ע"י גלגל 19 אינץ' קדמי ומהלך מתלים קצר יותר.

האפריקה טווין של הונדה, שהוצג לראשונה לפני למעלה משלושה עשורים כ־XRV650, שב לחיים בשנת 2016, עם הצגתו של ה־CRF1000L, יותר מעשור אחרי הפסקת ייצורו של הדגם המקורי. מאז עבר האפריקה טווין שינויים רבים והתרחב למשפחת דגמים עם הצגת גרסת האדוונצ'ר ספורטס יחד עם העלייה בנפח ב־2020, אז הפך ל־CRF1100L. לאחר שבשנת 2022 עברו דגמי האפריקה טווין שינויים קלים בלבד, דגמי 2024 עוברים שינויים משמעותיים יותר.

בליבו של האפריקה טווין 1100 המעודכן ל־2024 פועם אותו מנוע טווין מקבילי בנפח 1,084 סמ"ק, שבעזרת שיפורים במערכות היניקה והפליטה מייצר כעת 7% יותר מומנט עם 11.4 קג"מ ב־5,500 סל"ד, לעומת 10.7 קג"מ ב־6,250 סל"ד בדגם היוצא, כשההספק נותר על 100 כ"ס ב־7,500 סל"ד.

יותר ממחצית המכירות של האפריקה טווין באירופה הן של גרסת ה־Adventure Sports, המותאמת יותר לרכיבת תיור ארוכת טווח לעומת הדגם הבסיסי המכוון לשטח, האפריקה טווין אדוונצ'ר ספורטס החדש מקבל גלגל קדמי קטן יותר, בקוטר 19 אינץ', המותקן על מזלג בעל מהלך גלגל מופחת ב־20 מ"מ, שנועדו לספק לרוכב התנהגות כביש טובה יותר מבלי לפגוע יותר מדי בביצועי שטח, כמו גם להוריד את גובה המושב ואת מרכז הכובד. כמו כן, כעת שני הדגמים בעלי גלגלי שפיצים טיובלס. מערכת המתלים האלקטרוניים של Showa כעת סטנדרטית. מסכת החזית מעוצבת מחדש לשיפור האווירודינמיות, עטופה בגרפיקת טריקולור חדשה בהשראת דגמי העבר או שחור מט, ומצוידת במגן רוח מתכוונן. בנוסף, למושב יש כעת תוספת של 15 מ"מ ספוג, לשיפור הנוחות ברכיבה ארוכה.

בעוד גרסת האדוונצ'ר ספורטס המעודכנת נוטה יותר לכביש, האפריקה טווין 1100 הנוטה לשימוש שטח שומר על גלגל קדמי בקוטר 21 אינץ', עטוף בצמיגי מצלר Karoo Street כסטנדרט, ומקבל כעת אופציה למתלי Showa אלקטרוניים (EERA – ר"ת Electronically Equipped Ride Adjustment), שעד עכשיו היו זמינים רק בגרסת האדוונצ'ר ספורטס, המאפשרים לרוכב לבחור מבין 5 מצבי שיכוך – רך, בינוני, קשה, שטח ומצב להתאמה אישית. כמו האדוונצ'ר ספורטס, גם האפריקה טווין 1100 מקבל מסכת חזית חדשה בעלת מגן רוח מתכוונן וגבוה יותר, עם שתי אפשרויות צבע כסטנדרט – אדום "גרנד-פרי" או שחור מט, ואפשרות טריקולור נוספת בגרסה המצוידת במערכת ה־Showa EER, שמגיעה עם ידיות מחוממות ושקע טעינה 12V כסטנדרט.

מאז 2016 נמכרו מעל ל־85,000 יחידות אפריקה טווין באירופה, כשבשנה שעברה האפריקה טווין (על כל הגרסאות) היה הדגם הנמכר ביותר של הונדה, כש־56% ממכירות הדגם באירופה היו של האפריקה טווין אדוונצ'ר ספורטס, כש־71% מהרוכשים של האדוונצ'ר ספורטס בחרו בגרסת ה־DCT האוטומטית, לעומת 49% שבחרו ב־DCT באפריקה טווין 1100.

הונדה מציעה מגוון גדול של אביזרים מקוריים בתוספת תשלום לכל גרסאות האפריקה טווין, לרכישה בנפרד או כאחת מ־4 חבילות האבזור המקוריות – ראלי (רגליות שטח, מגני מנוע ורדיאטור וקוויקשיפטר או רגלית העברת הילוכים אלקטרונית בדגם האוטומטי), אדוונצ'ר (מגן פיירינג קדמי עם פנסי ערפל, תיק מיכל וכיסויי הגנה לצידי המיכל), אורבן (ארגז עליון מאלומיניום או פלסטיק) ו־Travel (ארגזי צד מאלומיניום או פלסטיק), כמו גם אפשרויות שונות של סוגי מושבים – מושב מונמך לאפריקה טווין ולאדוונצ'ר ספורטס ומושב קומפורט לאפריקה טווין עם 3 צבעים לבחירה. דגמי 2024 של האפריקה טווין יגיעו לאולמות התצוגה באירופה כבר בחודש נובמבר הקרוב.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל