מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש בישראל: ב.מ.וו R1300GS
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
יבואנית ב.מ.וו לישראל, דלק מוטורס, מתחילה במכירה המוקדמת של האדוונצ'ר החדש של ב.מ.וו, ה־R1300GS, החל מ־177,500 ₪.
אחרי כמעט 6 שנים, ב.מ.וו נפרדת השנה מה־R1250GS לטובת דגם חדש לחלוטין, ה־R1300GS, המבוסס על מנוע בוקסר דו-צילינדרי חדש, בנפח גדול יותר של 1,300 סמ"ק (לעומת 1,254 סמ"ק בדגם היוצא), וקומפקטי יותר בזכות תיבת הילוכים חדשה המותקנת בתחתית המנוע במקום בחלקו האחורי. המנוע החדש, המייצר הספק של 145 כ"ס ב־7,750 סל"ד ומומנט של 15.2 קג"מ ב־6,500 סל"ד, קל בכ־12 ק"ג ומותקן בשלדה חדשה לחלוטין עם מתלי Telelever מקדימה ו־Paralever מאחור, בגרסת EVO משופרת המאפשרת מהלך גלגלים גדול של 180 ו־200 מ"מ, בהתאמה.
גם עיצובו של ה־R1300GS עבר עדכון מקיף וכעת בולט בתאורת ה־LED הראשית בצורת X ומעטפת בעלת מראה חד ומודרני יותר. ברשימת האבזור האלקטרוני תמצאו בקרת שיוט אקטיבית, התראת התנגשות וסטייה מנתיב ובלימה אוטומטית בחירום, מתלים אלקטרוניים ומערכת כיוונון גובה נסיעה (כסטנדרט בישראל), בנוסף לידיות מחוממות, מערכת התנעה ללא מפתח, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ABS Pro, קוויקשיפטר דו-כיווני, מצבר ליתיום קל, ארבעה מצבי רכיבה, בקרת אחיזה דינמית, מערכת סיוע לבלימה ומערכת MSR, צג TFT בגודל 6.5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס, תא לסמארטפון עם שקעי טעינה USB ו־12V ומאותתי LED מובנים במגני הידיים.
השינויים במנוע ובשלדה אפשרו התקנת גל-הינע ארוך יותר ושמירה על בסיס גלגלים של 1,518 מ"מ, מיכל הדלק עשוי כעת מאלומיניום בנפח של 19 ליטר, גובה המושב הסטנדרטי עומד על 850 מ"מ וניתן לכיוונון והחלפה במושב מונמך או מוגבה מקורי מקטלוג האביזרים בטווח של 800 עד 890 מ"מ. שלדת הזנב החדשה חזקה יותר. המשקל הרטוב עומד על 237 ק"ג. הגלגלים ייצוקים במידות 19 אינץ' מקדימה ו־17 אינץ' מאחור. מערכת הבלימה בעלת זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה, ודיסק בקוטר 285 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מאחור.
מחירו של הב.מ.וו R1300GS החדש מתחיל ב־177,500 ₪ לרמת הגימור הבסיסית, Pure, דרך 179,500 ₪ לרמות הגימור Trophy ו־Triple Black, הנבדלות בסכימת הצבע המיוחד, ועד 185,000 ₪ לגרסת ה־Enduro, המוסיפה חבילת מיגונים ומתלים אלקטרוניים בעלי מהלך ארוך יותר.
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
אופנוע פרמיום ב180K עם עיצוב מביש.
יש כלים ב40K שנראים יותר טוב מלפנים.
לא מצדיק את הסכום, עיצוב לא יפה, ויש לא מעט אופנועים עם כוח סוס שאפשר לרכוש בחצי מחיר.