fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

מילאנו: בטא Alp חוזר ומוטוקרוס חדש ל־2024

מילאנו: בטא Alp חוזר ומוטוקרוס חדש ל־2024

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

בטא מוטור חושפת בתערוכת EICMA 2023 במילאנו דגמים דו-שימושיים חדשים הממשיכים את דרכה של משפחת ה־Alp, דגם מוטוקרוס 450 חדש לשוק האירופאי ואנדורו וסופרמוטו 125 ארבע-פעימות חדשים.

בטא RX 450 החדש הוא אופנוע המוטוקרוס הראשון של בטא עם מנוע ארבע-פעימות, והשני שלה בשוק האירופאי אחרי ה־RX 300 הדו-פעימתי, שנחשף רשמית לאחר 3 שנות מחקר ופיתוח על מסלול המרוצים באליפות ה־MXGP.

המנוע, שפותח בעבודה משותפת עם קבוצת המרוצים, נבנה למוטוקרוס, עם גל-ארכובה, גל-איזון, צילינדרים, בוכנות ומערכת טיימינג חדשים, תיבת חמישה הילוכים, קלאץ' מחוזק ומתכוונן ויחס דחיסה גבוה של 13.5:1. בנוסף, למנוע שתי מפות הצתה ו־4 מצבי בקרת אחיזה הניתנים לשליטה דרך כתפורים ייעודים על הכידון. סוללת ליתיום ופלסטיקת מעטפת חדשה מורידות את משקלו של ה־RX 450 ל־104.5 ק"ג יבש.

ל־RX 450 שלדה כל-חדשה, שעוצבה לייעודו של הדגם, עם קורה מרכזית רחבה יותר וקשיחות גבוהה יותר, שלדת זנב משולבת תיבת אוויר, המזינה את המנוע בתערובת של דלק וחמצן דרך גוף מצערת חדש בקוטר 46 מ"מ. בקצה הקדמי מותקן מזלג קאיאבה בקוטר 48 מ"מ ומאחור בולם מאותו היצרן, שניהם בעלי כיוונון מלא כשמהלך ארוך יותר (300-305 מ"מ) והגדרות שונות מבדילות בינם לבין מערכת המתלים של אופנוע האנדורו של החברה.

הגלגלים בקוטר 21 ו־19 אינץ' נושאים צמיגי מקסיס במידות 90/100-21 ו־110/90-19. מערכת הבלימה מתוצרת ניסין בעלת דיסק בקוטר 260 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 240 מ"מ מאחור, הקליפרים הצפים קומפקטיים וקלים יותר מאלו של שאר דגמי בטא, כשמאחור מותקנת גם משאבת בלם חדשה. לגרפיקה החדשה בלבן-אדום-כחול מצטרפים גם חלקי אלומיניום בצבעי אנודייז תואמים.

 

לכבוד 2024 בטא מחזירה לחיים את משפחת דגמי הדו"ש שלה, ה־Alp, בגרסאות חדשות ומודרניות המשמרות את רוח הפאן-דורו וסקרמבלר המקורית. ה־Alp 4.0 החדש מיועד לרוכבים מכל הסוגים המעוניינים בכלי שטח קל לרכיבה, ידידותי ורב-שימושי, עם גלגלים בקוטר 21 ו־18 אינץ' הנועלים צמיגים קובייתיים, מעטפת פלסטיק בסגנון אופנוע אנדורו מקצועיים, רגליות עם רפידות גומי הניתנות להסרה ועוד. ה־Alp X בנוי על אותה הפלטפורמה ומציע עיצוב יותר סקרמבלר-קלאסי, על גלגלי 19 ו־17 אינץ', צמיגי כביש, וחלקי מעטפת שונים.

בבסיסם של ה־Alp 4.0 וה־Alp X החדשים מנוע סינגל מקורר נוזל בנפח 348 סמ"ק, המחליף את המנוע מקורר האוויר הישן – ששימש במקור את הסוזוקי DR350. המנוע מיוצר ע"י Tayo Motorcycles (יצרנית זונטס), שמשתפת פעולה עם בטא כבר כמה שנים, ובעל הספק של 35 כ"ס ב־9,500 סל"ד ומהירות סופית של כ־130 קמ"ש. שלדת הפלדה בתוכה מותקן המנוע החדש משודכת למתלים די בסיסים מקדימה ומאחור, ללא אפשרויות כיוונון ועם מהלך של 185-195 מ"מ. גובה המושב נע בין 865 מ"מ ב־4.0 ל־855 מ"מ ב־X, שני הדגמים בעלי מערכת בלימה של ניסין הכוללת דיסק בודד בקוטר 290 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור ומערכת ABS של בוש הניתנת לכיבוי.

אורכם הכללי 2,200 מ"מ, רוחבם 820 מ"מ וגובהם 1,220 מ"מ (1,190 מ"מ ל־X), בסיס הגלגלים באורך 1,440 מ"מ, מרווח הגחון נע בין 260 ל־270 מ"מ ומשקלם 140 ק"ג יבש (142 ק"ג ל־X). בהתאם למעמדם כאופנועים בסיסים הם מצויידים בתאורת LED ובצג LCD צנוע בלבד, כשבטא מציעה מגוון של אביזרים לשניים. ה־Alp 4.0 יהיה זמין בצבעים לבן או אדום וה־Alp X באפור או אפור כהה.

בנוסף, בטא מציגה גרסה מחודשת של ה־Alp 200, על אותו הבסיס של הדגם הקודם, אחרי עדכונים קלים לעמידה בתקנות הזיהום ומתיחת פנים קלה.

בליין דגמי ה־125 סמ"ק של בטא תמצאו את ה־RR125 הדו-פעימתי, אופנוע אנדורו מקצועי, ולצידו גם צמד דגמים בעלי שם דומה, אך בעלי מנועי 4 פעימות ויכולות יותר יום-יומיות, המיוצרים בגרסת אנדורו דו-שימושית וסופרמוטו. הראשון הוא הבטא RR 125T, שמקבל מנוע חדש, גם הוא מתוצרת Tayo Motorcycles, בנוסף לתיבת אוויר, אגזוז, זרוע אחורית, מערכת בלימה משולבת וגלגלים חדשים. ה־T מיועד להיות דגם הכניסה של בטא, ומיוצר בגרסת אנדורו ומוטארד הנבדלות בסוג הגלגלים – שפיצים באנדורו ויצוקים במוטארד – ובקוטר – 21 ו־18 אינץ' לאנדורו, לעומת 17 אינץ' מקדימה ומאחור בדגם הסופרמוטו.

דגם ה־RR 125R, שמיוצר גם כן בגרסאות אנדורו ומוטארד הנבדלות רק בקוטר הגלגלים, מצויד במנוע מתוצרת מינארלי, מיכל דלק שקוף, זרוע אלומיניום אחורית, שלדה אדומה, גרפיקה ועיצוב בהשראת דגמי המרוצים המקצועיים ועוד, כשהוא למעשה מיועד להיות דגם הפרימיום מבין השניים.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל