fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

מיני רטרו חדש מ־CFMoto

מיני רטרו חדש מ־CFMoto

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

יצרנית האופנועים הסינית CFMoto מציגה את ה־Papio XO-1, אופנוע קטן עם עיצוב קפה רייסר רטרו-מודרני מושך מבטים וצבעוני, בהשראת אופנועי ספורט קלאסיים ומשחקי מחשב.

בשנים האחרונות מטיבה CFMoto לחדש ולהציג אופנועים מיוחדים המעשירים את ליין הדגמים של היצרנית הסינית, לזה מסייע לא מעט שיתוף הפעולה עם KTM האוסטרית, המזינה את CFMoto במנועים ומכלולים, כמו גם בחיבור לסטודיו העיצוב Kiska.

המצטרף הטרי לליין של CFMoto הוא ה־XO-1 החדש בסדרת אופנועי המיני Papio, משפחת דגמים בת 12 שנה שלאחרונה קיבלה חיזוק עם הדגם החשמלי הראשון, ה־Papio Nova המביט אל העתיד, בעוד ה־XO-1 שואב השראה דווקא מהעבר, מאופנועי הספורט האייקוניים של שנות ה־80 ומשחקי הווידאו והארקייד בני אותה התקופה.

עם מפרט טכני צנוע המתאים לאופנוע מיני בסיסי: הכולל מנוע סינגל מקורר אוויר בנפח 125 סמ"ק, המפיק 9.5 כ"ס ב־8,250 סל"ד ומומנט מקסימלי של 0.9 קג"מ ב־6,500 סל"ד, עם שישה הילוכים, גלגלים בקוטר 12 אינץ', דיסקים בקוטר 220 ו־190 מ"מ מקדימה ומאחורה, בהתאמה, ABS, בסיס גלגלים באורך 1,214 מ"מ, מיכל דלק בנפח 9 ליטר, מושב בגובה 760 מ"מ ומשקל רטוב של 114 ק"ג, לא מדובר באופנוע בעל ביצועים יוצאי דופן – ולמעשה בעל מפרט די דומה למתחריו – אך ניכר כי את מירב העבודה CFMoto השקיעה בעיצוב ובפרטים בקטנים.

ה־XO-1 מעוצב כקפה-רייסר בסגנון רטרו-מודרני, השואב השראה רבה מאופנועי הספורט האייקוניים של שנות ה־80, בעיקר דגמי ה־GSX-R, השפעה הניכרת בצמד הפנסים העגולים בחזית ובגרפיקות הנועזות, יש לו גם מראות סוף-כידון, מזלג הפוך ואגזוז בזנב, ויחידת התאורה הקדמית, כמו גם האחורית, מוקפדת בעיצוב, כשמקדימה פנס אחד בצורה X ושני בצורת O. שמו של הדגם מושפע ממשחקי וידאו וארקייד – שהיו בשיא הפופולריות שלהם בשנות ה־80 – או לייתר דיוק משלטי הקונסולות המשתמשים בצורות לסימון הכפתורים – ביניהן איקס ועיגול.

הירידה לפרטים ניכרת בעיצוב המעטפת, המאותתים המוטמעים מקדימה, עיצוב הגלגלים, המושב, וגם בלוגו האופנוע. CFMoto מציעה לרוכשים מספר תוספות שימושיות, כמו מגיני מנוע, וכמה עיצוביות – הכוללות כיסוי מושב אחורי ופנלים צד בעלי צג LCD 'פיקסלי' שניתן לתכנות דרך אפליקציה ייעודית.

ה־XO-1 הוא הדגם הראשון בסדרה החדשה של משפחת ה־Papio, הוא גם נקרא 'Racer' ואחריו יגיע ה־XO-2, או 'Explorer', בעל עיצוב שונה בין אדוונצ'ר לסקרמבלר, או בהגדרה ההרבה-יותר מהנה: מיני ניאו-רטרו ספורט אדוונצ'ר.

הסלוגן המלווה את השקתו של הדגם הוא "MAKE IT BIG!", או בתרגום חופשי – "תעשו את זה בגדול", אז מכאן אנחנו רוצים למסור ל־CFMoto: כן, בבקשה תעשו את זה בגדול – 700, 800, מה שבא לכם, רק תעשו כזה בדיוק אבל גדול.

 

 

 

 

5 תגובות ל מיני רטרו חדש מ־CFMoto

  1. לא נמאס לכם מהשם "רטרו" כאילו זה אופנועים שהיו רק בעבר. היום 90% מהאופנועים בישראל נראים ככה.

  2. אני עם אסף, תפסיקו עם ההגזמות ", וגם, למי זה טוב, ולמה?
    לאנשים נמוכי קומה הכלים האלה זה בפרופורציה יושב פיקס על בול, איקס על עיגול.
    אבל הישראלים בממוצע גבוהים, זה לא כמו במזרח.
    והבעיה השנייה גם היא קשורה לגובה, התמחור של הכלים החד פעמיים האלה לשוק המערבי הוא לא הגיוני(במקום 8 אלף, 20 אלף), ואחר כך עוד יותר לא הגיוני מה שקורה איתם בשוק יד2. נתקעים איתם שזה מביך ברמות קשות, ואז מורידים את התחתונים וגם זה לא עוזר, וחוזרים ליבואן על ארבע…זה תהליך משפיל ברמות קשות, תשמחו אם בסוף תקבלו עליו 4 אלף. בדרך איבדתם שווי ערך של 16 אלף. אז כבר עדיף מראש לקנות יד2 בכסף הזה, או להמשיך לחסוך(רק עוד קצת) למותגים היפנים..
    נניח תקציב 20 אלף: אז לקנות 125 יד2 "איכותי", כזה שאין איתו בעיית חלפים ובעיית ירידת ערך וביקוש מטורפים(עדיף הונדה, אבל גם ימאהה סבבה, גלגלים 17"), בן 5 שנים, ב 10 אלף, ויישור קו ב 5 אלף (בהגזמה פרועה), ומקבלים אחל'ה כלי, שאחרי שנה עדיין יהיה אפשר למכור אותו יחסית בקלות ולקבל עליו 9 אלף. כלומר איבוד שווי הערך פוחת מ 16 אלף, ל 6 אלף, ואין לכם את עוגמת הנפש להיתקע עם כלי יד2 שאף אחד לא רוצה לקנות.
    אם עכבתם אחרי המספרים הבנתם נכון, אופנועים בעולם המערבי זה לעשירים.
    נ.ב. יפה להם שהם מצאו דרך לשלב מיכל דלק של 9 ליטר…מכובד ושימושי מאוד.

  3. זה מכוון לקנייה בעליאקספרס לילדים במחיר של 3.5 אלף דולר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל