fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פאנטיק: דגמים חדשים ל־2024 וקונספטים במילאנו

פאנטיק: דגמים חדשים ל־2024 וקונספטים במילאנו

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

פאנטיק חושפת בתערוכת EICMA 2023 במילאנו מגוון דגמי קבאלרו 125 ו־500 מעודכנים, שני דגמי אנדורו חדשים ושלושה קונספטים – נייקד וספורט 125 וסופרמוטו חשמלי.

המותג האיטלקי עשה דרך ארוכה מאז שחזר לייצור, ואחרי עסקת שיתוף הפעולה החשובה עם ימאהה, במסגרתה פאנטיק רכשה מהיצרנית היפנית את מפעל המנועים Minarelli, שהביאה לייצור גם את דגם הקבאלרו 700 שמבוסס על מנוע ה־CP2 של ימאהה, פאנטיק רוצה להרחיב אופקים מעבר לליין הדגמים הנוכחי המורכב בעיקר מאופנועי שטח.

דגמי ה־125 וה־500 של משפחת אופנועי הכביש-סקרמבלר של פאנטיק, ה־Caballero, עוברים עדכון משמעותי ראשון, המתחיל במתיחת פנים עיצובים ששומרת על המראה המוכר של הקבאלרו, אך מעדכנת אותו ל־2024 עם יחידת תאורה ראשית, מאותתים ופנס אחורי חדשים, כולם LED, כנף אחורית חדשה, לוח מחוונים עם צג LCD חדש בגודל 3.5 אינץ' וחיבור בלוטוס וכפתור כיבוי למערכת ה־ABS במצב רכיבת שטח.

בנוסף, המנועים עברו עדכון מכני ואלקטרוני לשיפור הביצועים ואספקת כוח חלקה ולינארית יותר. זורע אחורית חדשה מאלומיניום, בדומה לזו של דגם ה־700, הותקנה לצמד הדגמים ומפחיתה 2 ק"ג במשקלם. הקבאלרו 125 ו־500 ממשיכים להימכר בגרסאות ראלי, דלוקס, אקספלורר וסקרמבלר, כשהאחרונה זוכה לאופציית צבע חדשה בכחול, כפי שכבר ראינו בקבאלרו 700. לכל הדגמים אפליקציה ייעודית חדשה, Fantic Garage, המאפשרת לצפות בכל נתוני האופנוע, לעיין בספר הרוכב, לשמור באופן דיגיטלי מסמכים חשובים כמו תעודת ביטוח ורישיון רכב, תכנון ושמירת מסלולי רכיבה, ניווט ועוד.

למשפחת דגמי האנדורו מצטרף באופן רשמי דגם דו-פעימתי בנפח 300 סמ"ק, ה־XE300 2T, המצויד במנוע חדש לחלוטין מתוצרת מינארלי, עם מערכת הזרקת דלק כפולת מזרקים של Dell'Orto, שסתום אגזוז אלקטרוני, מתנע חשמלי ומצמד הידראולי, כמו גם בקרת אחיזה רב-שלבית ושתי מפות הצתה. כמו שאר דגמי האנדורו של פאנטיק, גם ה־XE300 מצויד בבולמים של קאיאבה, עם מזלג SSS בקוטר 48 מ"מ מקדימה וזרוע אחורית חדשה לחלוטין מאחור, היצרנית טוענת לארגונומיה טובה יותר הודות למחקר של צוותי המרוצים, עם ממדים קומפקטיים, משקל ממורכז, מיכל דלק ומיכל שמן משולבים ושיפור נוסף בסביבת הכידון, עם מפסקים חדשים לבקרת האחיזה ובחירת מפת המנוע ומדומם חירום בלבד משולב מתג התנעה בכידון הימני.

מצטרף נוסף למשפחת דגמי האנדורו הוא ה־XEF310, אופנוע ארבע-פעימות חדש הממוצב בפער שבין ה־250 ל־450, המשלב לדברי היצרנית בין הקלילות והידידותיות של ה־250 לעוצמה ומומנט שקרובים יותר ל־450. ה־XEF310 מצויד ב־3 מפות מנוע, בקרת אחיזה בעלת 9 מצבים וקישוריות Wi-Fi לכיוונון האופנוע מהסלולרי. כשהשלדה, המתלים ומערכת הבלימה זהות לאלו של ה־250.

בספטמבר האחרון פאנטיק השקיה את ה־Black Edition של אופנועי המוטוקרוס והאנדורו שלה במהדורה מוגבלת, אליה מצטרפת כעת ה־White Edition, הכוללת גרפיקה חדשה בלבן ואדום לחמשת דגמי האנדורו – XE125, XE300, XEF250, XEF310 ו־XEF450 – ולארבעת דגמי המוטוקרוס – XX125, XX250, XXF250 ו־XXF450.

הרצון של פאנטיק לפרוץ לקטגוריות חדשות משתקף בבירור בצמד דגמי הקונספט החדשים של היצרנית, שנראים כמוצרים מוגמרים ומוכנים לייצור, ה־Imola 125 הספורטיבי וה־Stealth 125 נייקד. צמד אופנועי ה־125 מיועדים לצעירים מחזיקי רישיון נהיגה A2, קטגוריה שבאירופה עדיין פופולרית, והם מצוידים במנוע סינגל, 4 פעימות, מקורר נוזל, בנפח 124.6 סמ"ק, מתוצרת מינארלי, עם סליפר קלאץ', מערכת תזמון שסתומים משתנה והספק של 14.9 כ"ס.

צמד הדגמים בעלי בעלי אותה שלדת צינורות פלדה משולבת חלקי אלומיניום, מזלג קדמי הפוך, ולדברי היצרנית בעלי מסה  ממורכזת ומשקל בלתי מוקפץ מופחת, אם כי היא אינה מספקת פרטים מלאים בשלב זה. בנוסף, הם מצוידים בצג TFT בגודל 5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס, תאורת LED מלאה ומערכת בקרת אחיזה ו־ABS המתחשבות בהטייה. העיצוב מושקע מאוד ומוקפד, כשהאימולה מנסה להידמות לאופנוע מרוץ ועומד במשימה בהצלחה רבה. צמד הדגמים יגיעו בהמשך לייצור סדרתי, לצד דגמי כביש נוספים באותה סדרת נפח ונפחים גדולים יותר בעתיד.

אחד מהדגמים הפופולריים ביותר של פאנטיק באירופה הוא המוטארד 50, סופרמוטו קליל המצויד במנוע הדו"פ 50 סמ"ק האחרון שעומד בתקנות זיהום האוויר, מכיוון שפאנטיק מבינה שזמנו קצוב היא בודקת כיוון נוסף, ומדגישה שאין בכוונתה לייצר כלי חשמלי בלבד אלא בנוסף למנועי בעירה פנימית, ומציגה את האב-טיפוס Motard-EV, דגם סופרמוטו חשמלי מקביל ל־50 סמ"ק, שנבנה לספק את אותה חווית הרכיבה של דגם המב"פ בהינע נקי ושקט יותר, תוך שמירה על משקל נמוך של 95 ק"ג וטווח רכיבה של כ־130 ק"מ.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

5 תגובות ל פאנטיק: דגמים חדשים ל־2024 וקונספטים במילאנו

  1. למה אין עדכון לגבי קבלרו 250 סמ" ק? הייתכן שרק 125 ו 500?

  2. אברם: ואפריליה או אמ-וי אגוסטה כן הצלחה?
    מהי הצלחה בעיניך?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל