מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש בישראל: פיאג'ו אקסאבו 250 ספורט
אופיר דואק
צילום: יצרן
האקסאבו הוותיק של פיאג'ו, שהוא למעשה מתיחת פנים מאסיבית ל-X8 שקדם לו, הולך ומפנה את מקומו בשנים האחרונות לטובת דור חדש של קטנועי מנהלים. אמנם פיאג'ו לא הציגו לו יורש ישיר אך ה-X10 הגדול והיוקרתי שנחשף בתערוכת מילאנו 2011 מהווה כיום את פסגת ההיצע של פיאג'ו.
בעוד שיווקו של האקסאבו 250 הופסק במרבית שווקי אירופה כבר לפני כשנתיים כאשר נותרה רק גרסת ה-125,בארץ ובמספר שווקים נבחרים הוא המשיך לעשות חייל. כעת מתחיל חברת "עופר אבניר" לשווק את המהדורה המעודכנת של האקסאבו 250 המכונה 'ספורט' שהיא בעצם סדרת ייצור מיוחדת עבור ישראל, טורקיה ויפן שגם שם הקטנוע עדין זוכה להצלחה נאה. אגב, אחת הסיבות לכך שלארץ מגיע האקסאבו ספורט וטרם נראה ה-X10 החדש נעוצה בעובדה כי ה-X10 לא מיוצר עם מנוע 250 סמ"ק המתאים למדרגות הביטוח הארכאיות בישראל. נוסף לכך, בעוד באירופה הלכה והתקבעה קטגוריית ה-300 סמ"ק רוב היצרניות הפסיקו את פיתוח מנועי ה-250 ובפרט את התאמתם לתקני זיהום האוויר המחמירים יורו 5 ויורו 6 העתידים להיכנס לתוקף בשנים הקרובות.
השוני באקסאבו 250 ספורט בא לידי ביטוי מבחינה חיצונית קודם כל בכנף הקדמית הצמודה געת לגלגל ולא מתנוססת ממעל כ"מקור". בנוסף ישנן יחידות תאורה חדשות ומודרניות בעיצובן, פסי קישוט שונים, ידיות מורכב מושחרות וחישוקים שחורים. בנוסף מוצעת כעת גם סכמת צביעה בשחור מט אופנתי.
מבחינה מכאנית לא נעשו באקסאבו שינויים מהותיים למעט כיול מעט שונה למזלג הקדמי כדי להניק תחושה ספורטיבית יותר, כך לפי אנשי "עופר אבניר". המנוע נותר חד צילנדרי מוזרק בנפח 244 סמ"ק המספק כ-22 כ"ס, ישנם בלמי דיסק מלפנים ומאחור, מתלה אחורי עם כיוון עומס קפיץ וחישוקים בקוטר 14 אינטש מלפנים ו-13 אינטש מאחור.
מחירו של האקסאבו 250 ספורט נותר ללא שינוי ועומד על 25,815 סמ"ק כאשר 100 הרוכשים הראשונים יזכור לקורס רכיבה מתקדמת של גידי פרדר.
כי בקודם יש 12
כזה עם אגזוז לאווינצי, מולטי-ואר יכול להיות כיף לא נורמאלי ועדיין פרקטי לאללה
אם אני מבין נכון – זה אותה גברת בשינוי אדרת.
מה שנקרא מיצוב ומיתוג. לא שהכלי הזה היה רע – אבל בין זה לבין להציג את זה כמשהו אחר לגמרי המרחק גדול מאוד