מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה

סיכום מכירות דו"ג 2013: למרות הדשדוש מטרו אופטימיים

סיכום מכירות דו"ג 2013: למרות הדשדוש מטרו אופטימיים

גיא בן ברק

צילום: שחר עמי מזרחי

מטרו מוטור, יבואן הדו-גלגלי הגדול בישראל ערך היום בתל אביב את מסיבת העיתונאים השנתית שלו בה הוצגו נתוני המכירות של השנה החולפת, פילוח השוק, וההיערכות לשנת 2014 שבפתח. הבוס הנצחי של מטרו, גדי אבירם, הציג גם השנה את הנתונים, במאמר מוסגר ואישי קשה שלא להעריך את כושר ההתמדה של אבירם המוביל את מטרו מאז ייסד אותה ב- 1982 ברציפות ולא מראה סימני התעייפות, אבירם ממשיך במלוא המרץ לתכנת ולהנדס את העיתונאים בפרשנות "מטרואית" של הנתונים, אך אפילו הוא מודה כי מכירות מטרו בשנה האחרונה יכלו להיות הרבה יותר טובות, כלומר השוק הדו-גלגלי בישראל ממשיך לדשדש.

בשנת 2013 נמכרו על פי נתוני מטרו 14,490 כלים, כמעט זהה לשנת 2012 כלומר המשך מגמת הירידה המתמשכת במכירות דו-גלגלי מאז שנת השיא 2008 אז נמכרו 19,100 כלים. על הסיבות לדריכה במקום או נסיגה יותר נכון אחראים לדברי אבירם תעריפי הביטוח שלא יורדים, האופניים החשמליות והמכוניות סופר-מיני, התקוות בספורט המוטורי לאושש את המכירות מתגשמות אך באיטיות רבה, אבירם מעריך את המספר הכולל של אופנועי מירוץ (מוטוקרוס) שנמכרו בשנה החולפת ב-600-700 כלים. יצוין כי הירידה במכירות פוגעת בכול העולם המערבי ולמרבה הצער גם החודשים האחרונים של 2013 לא בשרו טובות אלא ההיפך, באירופה וארה"ב המכירות לא מפסיקות לרדת.

פילוח השוק בישראל לפי קטגוריות נפח

קטגוריית 125 סמ"ק ממשיכה להוביל עם 44% מהשוק אך היא נמצאת בירידה, ב-2009 קטגוריה זו היוותה קרוב ל-60% מהשוק; הקטגוריה העולה היא קטנועי 250 סמ"ק שהשיגה 35% מהשוק (27% לפני ארבע שנים), גם קטגוריית הנפח של מעל 500 סמ"ק גדלה בזכות קטנועי המנהלים הגדולים, הטי-מקס 530 בראשם.

פילוח לפי מותגים ודגמים מובילים

סאן-יאנג ממשיכה להיות המותג הנמכר בישראל, עם הג'וי-רייד 125 וג'וי-מקס 250 מובילים מבין הדגמים, אך אפילו סאן-יאנג רחוקה משנות השיא שלה, אם ב-2008 מכר המותג הטייואני קרוב ל-8,000 יחידות הרי שבשנת 2013 הם מכרו 5,168 יחידות בלבד. גם קימקו שבמקום השני יורדת, 2,674 יחידות ב-2013 לעומת 5,100 לפני חמש שנים. אחת הסיבות לירידת שני המותגים הללו היא חברת אלבר שנכנסה לשוק הישראלי רק השנה אך באגרסיביות ראויה לציון הצליחה למכור את המותג דאלים בקרוב ל-1,400 יחידות. בקרב היפנים הונדה היא המותג הנמכר ביותר עם 1,130 כלים לפני ימאהה עם 860 כלים, קאוואסאקי עם 262 כלים וסוזוקי עם 227. לפי מטרו אחרי הטי-מקס הנצחי הכלי הנמכר ביותר של ימאהה היה האיקס-מקס 400 והביקוש עלה משמעותית על ההיצע.

מה הלאה?

מטרו ממשיכים להיות אופטימיים, קודם כול כי לטענתם הם רווחיים איפה שחשוב – במאזנים – מה שלא בטוח לגבי המתחרים, הרבה בזכות התרחבות מטרו לתחומים נוספים בראשם הטרקטורונים של דינלי (מטרו אומרים שהם מובילים את השוק), כניסה לאופניים חשמליות ורכבים תפעוליים. בתחום הדו-גלגלי מטרו מסתכלת ל-2014 בתקווה בזכות קטנוע ה-600 סמ"ק החדש של סאן-יאנג שאמור לתפוס בארץ גם בזכות מחיר תחרותי, ימאהה עם דגמים חדשים רבים ל-2014, התלת 125 סמ"ק "טרייסיטי" הקליל והזול שאמור להימכר בפחות מ-30,000 שקל החל מהאביב הקרוב, קטנוע 114 סמ"ק חסכוני במיוחד בשם "דלייט" שיעלה פחות מ-14,000 שקל (עדיין יקר בלי קשר אם תשאלו אותי), כמו-גם אופנועי MT החדשים והזולים יחסית, וגם קאוואסאקי שנכנסת לראשונה בישראל לתחום הקטנועים.

14 תגובות ל סיכום מכירות דו"ג 2013: למרות הדשדוש מטרו אופטימיים

  1. מעניין שתמיד הם יוצאים מובילים, מדיניות עדר או ניהול מוצלח? שואה כלכלית או תרדמת חורף?

  2. במאזן לא מדווחם על רווח והפסד, לפחות לא באופן ישיר.

  3. השוק ימשיך להיות בירידה ,עם מחירי הביטוח ההזויים ומחירי התחזוקה, המגיעים לעיתים למחיר של רכבי יוקרה. בכל מקרה משהו מהמשולש מחירי קניה, תחזוקה ,ביטוח חייב לרדת וכמו שאני מכיר את ארץ הקודש זה לא יקרה.

  4. ועוד להחזיק קטנוע מסוג יאמהה יקר יותר ממאזדה 3. למה? עשו חשבון של טיפולים לפי יצרן זה מול זה באותם ק"מ וקחו ביטוח זה מול זה לאותם הק"מ, תתעלפו.

  5. להאשים גורמי חוץ ולא את עצמם למצב היקר הזה ולמס שעולה לרכוש קטנוע מסכנציק. מאחל לכם ש2014 תהיה יותר קשה, וככה הלאה, עד שתתמחרו כלים בזול, ואז הלוואי ותרווחי כל שקל שמגיע לכם

  6. ובצדק… נתנו לנו טרייד אין במחיר מחירון שזה באמת לא קורה בשום מקום אחר. אז לא פלא שהעדיפו לקנות דיאלים על פני הכלים של מטרו

  7. שיורידו מחירים שכולנו נוכל לחזור לדו גלגלי ולא רק העשירים

  8. נכנסתי למטרו. אחרי הנחות רצו סכום שהייתי קונה שני אופניים חשמליים…כן 2 . אז כנראה גם המחירים שלהם באופנועים יקרים פי שתיים.

  9. ברור שיש להם ירידה במכירות. הם נשארו החברה הכי לא גמישה בשוק, קשה לומר שיש הרגשה שבאים לקראתך אצלם. עדיף לחפש אלטרנטיבות יותר נוחות ולא ללכת למקום המוכר, כי על זה הם "רוכבים"..

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל