מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
טריומף קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
בנלי שמאל עליון
לרט
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
סטפן
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פגיעה קשה לספורט המוטורי בישראל

פגיעה קשה לספורט המוטורי בישראל

שחר עמי מזרחי

צילום: תומר לשר

התבשרנו על קפיצה סנסציונית במחיר המס על אופנועי השטח שרק לפני כשנה הותרה הכניסה הסדירה שלהם לארץ למטרות של נהיגת שטח ותחרויות מרוץ. לא מדובר בעליה שמהווה תיקון למחיר אלא בשינוי משמעותי בסדרי הגודל של מחירם. המס על "אופנועי הרישוי האפור" עולה בעשרות האחוזים מ-18% אחוז לעד כ-80%.

יבואני האופנועים והרוכבים מסכימים כי העלייה הלא ברורה במחירי המיסוי הינה מכת מוות לענף.
מנגד, ראשות המיסים טוענת כי ההקלה במס הייתה מיועדת לשנה אחת, ומסיבות של שימוש הכלים בכביש הציבורי החולט להפסיק את ההטבה. ההחלטה שנראית תמוהה לכל כרגע עומדת בעינה.

כידוע לכל, הספורט המוטורי בישראלי עוד נמצא בחיתוליו.
הקשיים היומיומיים הן של היבואנים והן של הרוכבים ניכרים על פני השטח.
השאלה הנשאלת היא – האם התעוררנו מאוחר מידי? כלפי מי מופנית האצבע המאשימה? האם היבואנים היו יכולים לעשות יותר כדי להותיר את המס הנמוך על כנו?
קשה להימנע מהשאלה מדוע ארגוני הספורט המוטורי והיבואנים לא דאגו להיערך בהתאם לעליה הצפויה?
גלוי וידוע שהחלק הארי של הכנסות היבואנים מתבסס בעיקרו על מכירת קטנועים ויתכן כי אופנועי המיסוי האפור אינם עומדים בראש רשימת סדר העדיפויות של התעמתות עם הממסד, ויתכן שהאמינו בתום לב כי המס יישאר באותה רמה ולא יעלה. בכל מקרה, הרבה יותר קשה לשנות החלטה שכבר נלקחה ולהוריד את המס מאשר למנוע מהחלטה על עלייתו להיכנס לתוקף.

דבר נוסף, ענף הספורט המוטורי הינו תחום חזק בעולם שמגלגל הרבה כסף.
מדוע משרד האוצר לא השכיל "להשקיע" בתחום, לעודד חקיקה שתעזור לתחום לפרוח ולהביאו למצב בו כל השותפים נהנים, אלא להתעלם מהמצב בשטח ולנקוט בצעדים חד צדדים שצפויים לתקוע את התפתחות הענף לשנים רבות.
ניסינו לברר, קראנו ידיעות אחרות בנושא, שסותרות זו את זו, ועדיין רב הנסתר על הגלוי.
מתגובה שקיבלנו מטעם התאחדות הספורט המוטורי נמסר כי נציגים של ההתאחדות נמצאים כרגע במגעים מול פקידי משרד האוצר על מנת להגיע לסדר בעניין ולמצוא את הדרך הנכונה למיסוי ויישור קו לטווח הארוך.

עד אז, נותר לתהות, מתי יגיע היום בו ניהיה גם אנחנו ככל העמים?

11 תגובות ל פגיעה קשה לספורט המוטורי בישראל

  1. תמים מי שלא ראה אותה. כ-650 אפורים נמכרו, כמה מתוכם באמת לצרכי ספורט וכמה מתוכם מסתובבים בשטח הרגיל בין כולנו? היחסיות הזו זה מה שדפק את הספורט המוטורי.
    נראה מה יהיה עכשיו?

  2. הורסים כל משהו מהנה שנרקם כאן.

    אנשים חשוכים.

  3. מלחמות היהודים ביננו זה יותר גרוע מהחוקים

  4. למה חלק מהמיסוי לא חוזר כהשקעה לבניה של מסלולי רכיבת שטח? בשביל זה פקידי משרד הםפורט מקבלים משכורת לא?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל