fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

מונסטר טי-מקס

מונסטר טי-מקס

גיא בן ברק

מדוע בעצם טרחו אנשי סדנת BRT מרומא להפוך טי-מקס לאופנוע קיצוני ושונה מהותית מהמקור? לא יכול להיות שרק התמסורת האוטומטית עשתה את זה, ברור שמעל הכול היה אתגר להביא תוצאה טובה יותר מכול האמנים-מהנדסים שניסו להסב עד היום את המקסיסקוטר המצליח בהיסטוריה מקטנוע שימושי לחיית ריגושים מבחינת עיצוב וביצועים – והיו לא מעטים שניסו, בראשם רולנד סנדס.

הסדנא האיטלקית שנוסדה ב-1999 ומצליחה להחזיק מעמד יפה בעולם תזזיתי, הלכה הכי רחוק שאפשר מבחינת החלפת הרכיבים המקוריים שנועדו כזכור לקטנוע – בכאלה שיוצרו עבור אופנועים איטלקים (סדנא איטלקית לא?) בראשם דוקאטי וגם פה ושם בימוטה.

את הבסיס ליצירה שנראית כאן סיפק ימאהה טי-מקס דגם 2008 ומסיבה טובה, זה המקס הראשון עם שלדת אלומיניום ואכן חלקה הקדמי/מרכזי של השילדה הוא היחיד למעט המנוע שנותר מהכלי המקורי. העבודה שעשו BRT יסודית ברמה כזו שיחס הספק/משקל שופר כמעט ב-60% כאשר הספק המנוע עולה רק ב-20% תוך הסתפקות בהגדלת נפח קלה, פאוור קומנדר ומערכת פליטה ספורטיבית – בעוד שעיקר השיפור בא מהורדת משקל מטורפת של 50 קילו, מ-225 קילו רטוב במקור ל-175 קילו כולל נוזלים לאחר עבודת הסדנא.

תקצר היריעה מלפרט את כול ההחלפות וההשתלות והגילוחים שעשו BRT כאן, השילדה הראשית מולאה (כזכור המקורית כוללת ארבעה פתחים גדולים), הותקנה שלדת זנב חלופית מצינורות פלדה, המזלג נלקח מדוקאטי היפרמוטרד 1100, המשולשים מבימוטה דיליריו, הברקסים החדשים הם ברמבו סופרבייק מונובלוק קליפר ודיסקים של ברייקינג 300 מ"מ שהתקנתם חייבה שינויים מקיפים בגלגל הקדמי כולל החלפת ציר הגלגל והמסבים, הותקן מיכל דלק מאלומיניום תעופתי מתוצרת הסדנא בקיבולת 7 ליטר בלבד, חצי מהמקורי, גם הרדיאטור קטן יותר ונלקח מסוזוקי בורגמן 400, כיסויי הצד עשויים קרבון ונועדו במקור כסחורה חלופית לדוקאטי היפרמוטארד, הפנס הקדמי בא מדוקאטי סטריטפייטר, ועוד ועוד הרשימה לא נגמרת.

איך התוצאה? עיצוב מהמם שלא נראה, בוודאי כשהבסיס הוא קטנוע, מקסי ככול שיהיה, למרות שבמבט ראשון הכלי נראה קצת לא גמור או שהופשט בכוונה, והוא כנראה גם נוסע מצוין. השאלה היא מתי יעשו איתו את השוד הראשון?

4 תגובות ל מונסטר טי-מקס

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל