fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
הארלי שמאל
טריומף קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

חדשים בקנה ל-2015: R1000, היאבוסה ו-R1

חדשים בקנה ל-2015: R1000, היאבוסה ו-R1

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

סימני ההתאוששות שמראה שוק האופנועים העולמי מאז החצי השני של 2013 ובמיוחד ברבעון הראשון של 2014 (בארה"ב ובאירופה החשובות ולא רק בטוסטוסים של אסיה) מסמנים בתקווה את סיומה של אחת התקופות הקשות בתולדות הכלכלה הדו-גלגלית. מיתון שפרץ בעוז בסוף 2007 ורק הלך והעמיק במשך חמש שנים ארוכות. מעט מאוד אופנועים חדשים באמת הוצגו בשנות המשבר, במיוחד מאז 2009 ובמיוחד מיפן בה ייצור האופנועים הגדולים נחתך כמעט בחצי.

וכעת יחד עם נתוני ההתאוששות הראשוניים במכירות במערב מתחילות הבחישות סביב דגמי 2015 ובשמחה אפשר לאבחן כי היצרנים היפניים חוזרים לאופנועים גדולים וחזקים ולא מתרדדים לעוד ועוד טווינס חסכוניים. שמועות ראשונות הגיעו ממשרדי רישום הפטנטנים/מותגים בארה"ב והשוק האירופי אודות גרסה חדשה שימאהה מבקשת לרשום לסופרבייק המזדקן שלה YZF-R1. אם ב-1998 פוצץ ה-R1 את שוק הספורטיביים לשמיים הרי שמצד שני מאז 2009 אז הופיע מנוע הקרוס-פליין קראנק המתוחכם ואלוף הסופרבייק העולמי אך שלא הוכח בהצלחה במבחנים בכביש הציבורי ובמיוחד נכשל במכירות יחסית להשקעה האדירה, חטפה ימאהה שיתוק שלווה במשבר פיננסי כביר והפסד של מליארדי דולרים. כעת התקווה היא שימאהה הולכת להציג בשנה הקרובה סופרבייק חדש באמת (ולא עוד בקרת משיכה או צביעה שונה כפי שעשתה בשנתיים האחרונות). רישום הגרסה החדשה כלל את האות M מה שעורר הערכות לקרבה כלשהי לעיצוב אופנוע המוטו GP של ימאהה, ה-M1, אם כי לאור ביצועי הימאהה באליפות העולם כדאי אולי לחשוב על אותיות אחרות.

ואם מוטו GP אז סוזוקי, חברה שלפני שנים מועטות הייתה על סף פשיטת רגל (ב-2010 למשל לא ייצאה סוזוקי אופנועים בכלל לארצות הברית, מצב בלתי אפשרי), מתאוששת וחוזרת לאליפות העולם בעונת 2015, הזדמנות טובה לחדש את ליין הספורטיביים שלה. בדומה לימאהה גם סוזוקי מיעטה לחדש בתחום הספורט בשנות המשבר, ה-R1000 אמנם עודכן משמעותית בשנת 2012 (עיצובית חזרה מבורכת לאגזוז יחיד במקום המריצה של 2007) אולם בבסיסו לא שונה הדגם המצוין הזה מאז השינוי הגדול ב-2005 ובמיוחד בתחום האלקטרוניקה הוא מפגר אחר המתחרה הישיר, קאוואסאקי ZX10. מאחר ובלוח הזמנים הרגיל של היפנים – עדכון קטן כול שנתיים וגדול כול ארבע שנים – לא הופיע ב-2014 סוזוק חדש, הרי שהסבירות הגבוהה היא ש-R1000 חדש יופיע רק ב-2016 מה שמפנה את הזירה הקרובה לתותח העל של סוזוקי, היאבוסה חדש ששמועות אודות דגם חדש שלו החלו מופיעות בימים האחרונים.

ההיאבוסה שבשנת 1999 כתב מחדש את הספר על מהירויות מעל 300 קמ"ש בכביש הציבורי עודכן משמעותית רק ב-2007, אך במקביל המתחרה הגדול קאוואסאקי ZX14 לקח את תואר הסדרתי המהיר בעולם וגם ב.מ.וו עם דגמי הספורט תיור 1300 סמ"ק שלה מתקרבת לנתוני ציפור הטרף של סוזוקי. אז היאבוסה חדש ב-2015? מה שבטוח הוא שיש רוחות של תקווה בעולם האופנועים הגדולים.

2 תגובות ל חדשים בקנה ל-2015: R1000, היאבוסה ו-R1

  1. המהלך הזה של דיאלים עם הביטוח חינם לשנה. סביר שזה יביא לתחרות שתוריד מחירי ביטוח ואז החזקת דו"ג תהיה שפויה כלכלית.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל