fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
הארלי שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

השוואתי? קאוואסאקי ZX10R נגד הונדה CBR1000RR SP

השוואתי? קאוואסאקי ZX10R נגד הונדה CBR1000RR SP

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

המבחן ההשוואתי בין שני הסופרבייק קאוואסאקי ZX10R מול הונדה CBR1000RR SP שבצע המגזין הגרמני הענק מוטוראד http://www.motorradonline.de הסתיים בתיקו. הניקוד שנתנו הגרמנים באינספור פרמטרים הביא לשוויון כמעט מוחלט, כך גם המדידות של תאוצות ואתם מוזמנים להיכנס לאתר ולקרוא את המבחן וההתרשמויות ממקור ראשון, מומלץ לתרגם למי שלא יודע גרמנית.
במקביל מספק המבחן דוגמא טובה לשני כיוונים סותרים: אם לוקחים את אמינות הבוחנים והעורכים של מוטוראד, גדול המגזינים לאופנועים באירופה ואולי בעולם כולו, כמובנת מאליה אז המבחן הזה הוא דוגמא מובהקת לכך שנתונים יבשים אינם הפואנטה ואופנוע יכול לנצח מבחן או לכול הפחות לסיים בתיקו גם אם על פניו הנתונים שלו קובעים כי הוא נחות.

במקביל המבחן הזה גם יכול לשמש כדוגמא טובה לכיבוס תוצאות, מאחר וקשה באמת להסביר איך קבעו כאן שוויון. נתחיל מזה שהשוו את גרסת ה-SP של הפיירבלייד לגרסה הרגילה של הנינג'ה, גם כי אין לקאוואסאקי גרסה מיוחדת לאופנוע הזה (חוץ מהצביעה החגיגית ל-30 שנות נינג'ה) ואולי גם כי הגרסה הרגילה של ההונדה הייתה מושמדת. מבחינת תמורה למחיר, הנינגה 10 זול מההונדה בכ-14% אבל חזק ביותר מ-10%, וקל בכ-5%, והנינג'ה יכול לשאת נוסע בעוד ההונדה הוא מושב יחיד. ואם זה לא מספיק אז ה-ZX10R הוא אלוף העולם בסופרבייק בעוד ההונדה לא, ואופנועי הסופרבייק בוודאי בשנתיים האחרונות קרובים מאוד לאופנוע הסדרתי. ולסיום להונדה אין כלל מערכת טרקשן קונטרול וזה על סף פלילי עם ליטר היפר ספורט בו פתיחת מצערת לא זהירה יורה אותך לעולם הבא, ובמקביל ה-CBR1000RR מספק מומנט גבוה בסל"ד נמוך ומצויד ביחסי ההעברה קצרים בארבעת ההילוכים התחתונים.

אז אם מישהו יכול להסביר את הקושיות הללו בבקשה, אם אני הייתי צריך על סמך המבחן הגרמני הזה לקנות אופנוע הייתי כבר מזמן במושב הקאוואסאקי.

נתונים
מחיר (בגרמניה):
הונדה 18,290 אירו
קאוואסאקי 15,695 אירו

הספק מרבי/סל"ד:
הונדה 181 כ"ס/12,000
קאוואסאקי 200 כ"ס/13,100

מומנט מרבי/סל"ד:
הונדה 11.4 קג"מ/10,500
קאוואסאקי 11.2 קג"מ/11,500 סל"ד

משקל רטוב:
הונדה 212 קילו
קאוואסאקי 203 קילו

11 תגובות ל השוואתי? קאוואסאקי ZX10R נגד הונדה CBR1000RR SP

  1. כתבות קצרות. לעיניין . ועוד מחו"ל. יאללה עוד השוואתיים.

  2. קשיחות מתלים, אפשרויות כוונון מתלים, אופן בניית הכוח, מעבר ממצערת סגורה לפתוחה, צליל האופנוע, רעידות/זמזומים, תנוחת ישיבה…..
    יכול להיות שהירוק אופנוע מרוץ טוב יותר אבל בלתי אפשרי לנסיעה בעיר.

  3. עם כל הכבוד להונדה כבר מזמן קואסאקי עקפו אותם בסיבוב מנסיון של שנים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל