מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
לא מתגבר על נזילות שמן – ריקול נוסף לב.מ.וו R1200GS "החדש"
גיא בן ברק
צילום: יצרן
פגמי יצור כואבים לכול יצרן, בוודאי אלה המחייבים קריאת שירות או ריקול ביידיש, וכואבים במיוחד כשמדובר בדגם נפוץ ובמיוחד במיוחד כשמדובר בדגם הכי נמכר בעולם. זה המקרה של הב.מ.וו R1200GS "החדש" (מקורר המים). בתחילת 2013 עוד בטרם החל הדגם להימכר בצפון אמריקה זיהה הסוכן הקנדי בעיה של נזילת שמן מאטם ציר היציאה כתוצאה מלחץ שמן גבוה מדי בבית ההילוכים, היצרן נאלץ להתקין מגביל כדי לשלוט בלחץ.
כעת מסתבר שהפיתרון של ב.מ.וו לא עובד במקרים רבים ונזילת השמן נמשכת. יתרה מזאת, באיטליה אירעה תאונה כתוצאה מהחלקה לאחר ששמן מנוע נזל על הצמיג האחורי, למרבה המזל הרוכב לא נפגע. האופנוע נבדק במפעל ב.מ.וו במינכן והמהנדסים הגיעו למסקנה כי מגביל הלחץ אינו מספק וצריך להתקין תומך לאטם כדי שלא יצא ממקומו.
מאחר ובעליל התקלה אינה מוגבלת רק לאופנועי צפון אמריקה ודגם זה נמכר גם נמכר בשאר העולם וישראל הרי שנמליץ לבעלי R1200GS מהדגם החדש ליצור קשר עם היבואן ולבדוק כמובן ללא תשלום מה מצב האטם הרלוונטי באופנוע שלהם, שמן על גלגל אחורי לגמרי לא מתאים.
כל כך הרבה כסף כדי להביא את מלאך המוות אליך יש דרכים יותר זולות לוותר על החיים מאשר לנסוע עם ממטרה של שמן על הגלגל האחורי.