fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

השוואתי ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190R נגד ב.מ.וו R1200GS אדוונצ'ר: ריגוש או שימוש?

השוואתי ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190R נגד ב.מ.וו R1200GS אדוונצ'ר: ריגוש או שימוש?

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אופנועי התיור ההרפתקני, קרי דו"שים גדולים, חזקים ומטיילים למרחקים ארוכים, הם הנמכרים ביותר בעולם כבר כמה שנים טובות, מזמן עברו בכמויות את אופנועי הספורט, כשמוביל הקטגוריה הוא כידוע הב.מ.וו R1200GS. לכן מעניין מבחן השוואתי שערך המגזין הגרמני הענקי מוטוראד http://www.motorradonline.de המעמת את הגרסה האחרונה של הביזון הבווארי בגרסת אדוונצ'ר החדשה ל-2014 עם מנוע מקורר מים – מול היריב הרציני ביותר שקם לו (עם כול הכבוד לטריומף, דוקאטי, אפריליה וכול היפנים), ק.ט.מ אדוונצ'ר אר 1190 שהופיע בסוף 2013.

אין לי כוונה לתרגם את גוף המבחן מגרמנית ומומלץ להיכנס לקישור המצורף ובעזרת הגוגל לקרוא ככול האפשר את מסת הטקסט. לכן ניגש מייד לסיכומים ולמספרים.

למעשה די בנתונים והמדידות המופיעים אצל הגרמנים כדי לתאר את ההבדלים בין האופנועים, המילים רק מפרטות: הק.ט.מ ספורטיבי הרבה יותר, חזק וקל ובעל אופי קשוח לעומת יריבו הפופולארי המהווה גם בגרסת האדוונצ'ר הנבחנת כאן את האופנוע הנוח והשימושי בהפרש גדול מבין השניים. כך גם ההבדל בין הרוכשים, את הב.מ.וו ירכשו רוכבים למרחקים ארוכים, לאו דווקא שמרניים יותר אלא כאלה שרואים את החיים כמרתון – להבדיל מרוכשי הק.ט.מ חובבי הסיפוקים המיידים, אם תרצו האדוונצ'ר אר הוא הסופרבייק מבין אופנועי התיור/דו"ש הגדולים. הק.ט.מ יתן לרוכבו יותר ריגוש ספורטיבי אולם כרגיל גם ידרוש יותר מעורבות ותפעול, הכוח אמנם גדול בהרבה מהיריב הבווארי אולם הוא מגיע גבוה יותר במעלה הסל"ד כך שהב.מ.וו מציע מנוע הרבה יותר שימושי, גם לחיי יום יום בעיר ולא פחות חשוב למי שיוצא למרחקים בדרכים משובשות; ה-R1200GS מספק יותר כוח בסל"ד שימושי בעוד הכתום מראה את כוחו רק בסל"ד הגבוה שכידוע פחות חביב במקומות מועטי אחיזה, בטח עם רוכב לא ממש מנוסה. וכמובן בשטח (המוגבל, לא ארצברג) בו יטיילו אופנועים אלה, אופי הכוח של הב.מ.וו מתאים הרבה יותר. מאידך לק.ט.מ בשטח יתרון משקל של כמעט 30 קילו, וזאת ללא שהב.מ.וו חמוש בטונות האבזור שאפשר לשים עליו.

בשורה התחתונה הגרמנים מכתירים את הק.ט.מ כמנצח במבחן ההשוואתי. "האדוונצ'ר אר מנצח בהפרש קטן, הוא קל וזה מורגש והמנוע שלו חזק יותר – גם על הנייר אבל במיוחד בתחושות בפועל, אופנוע טיולים מצוין ובמקביל מרגש שוב ושוב.

"R1200GS מפתיע במובן שאיש לא חשב שאופנוע ענק כזה יודע לזוז כה טוב. מערכת המתלים האקטיבית פנומנלית, המנוע בסדר אולם שוב, המסה של האופנוע מרגישה גדולה עליו אפילו עם המומנט המוגדל שמתקבל מוקדם יחסית, בוודאי יחסית לק.ט.מ. הבעיה הגדולה אולי היחידה של הב.מ.וו הזה היא תחושת הגודל המוגזם שהוא נוטע בתודעת הרוכב.

נתונים ומספרים
מחיר:
ק.ט.מ 15,495 אירו בגרמניה
ב.מ.וו 15,900 אירו בגרמניה

הספק מרבי/סל"ד (מדוד ביציאה מהגיר)
ק.ט.מ 146 כוח סוס/9,200
ב.מ.וו 128 כוח סוס/7,900

מומנט מרבי/סל"ד (מדוד ביציאה מהגיר)
ק.ט.מ 11.9 קג"מ/8,000
ב.מ.וו 12.5 קג"מ/6,600

תאוצה 0 ל-100 קמ"ש
ק.ט.מ 3.8 שנ'
ב.מ.וו 3.7 שנ'

תאוצה 0 ל-150 קמ"ש
ק.ט.מ 6.2 שנ'
ב.מ.וו 6.8 שנ'

תאוצה 0 ל-200 קמ"ש
ק.ט.מ 10.4 שנ'
ב.מ.וו 14.5 שנ'

תאוצה 50 ל-100 קמ"ש
ק.ט.מ 5.2 שנ'
ב.מ.וו 4.6 שנ'

תאוצה 100 ל-150 קמ"ש
ק.ט.מ 5.2 שנ'
ב.מ.וו 5.3 שנ'

משקל רטוב
ק.ט.מ 244 ק"ג
ב.מ.וו 272 ק"ג

צריכת דלק ל-100 קילומטר
ק.ט.מ 8.9 ליטר
ב.מ.וו 8.4 ליטר

גלריה

4 תגובות ל השוואתי ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190R נגד ב.מ.וו R1200GS אדוונצ'ר: ריגוש או שימוש?

  1. לדעתי הצנועה היא דוקא לדוקאטי ולא לבווארי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל