מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הלו זה הרלי?!

גיא בן ברק
צילום: יח"צ
הרלי-דייוידסון עלתה לכותרות בשבוע האחרון בזכות מיזם האופנוע חשמלי שהציגה, מיזם נוסף בשורת המיזמים הגדולים המוצלחים יותר (וי –רוד) או פחות (ביואל, אם.וי אגוסטה) של הרלי, הזדמנות טובה לדבר על היצרן הייחודי הזה.
הרלי בת 111 שנה מוכרת לרוב האנשים בארץ ובעולם כמותג אמריקני אורגינאלי, גדול ומיחצן חופש (כול עוד מסכימים איתו אחרת הוא כובש או שולח כטב"מ), מיוצר בחברה גדולה ועשירה, אייקון שמוכר בכול שנה מאות אלפי אופנועים גדולים ונוצצים המשמשים לטיולים ארוכים, שוטרי תנועה ולמפגשים המוניים.
אבל רק לפני 40 שנה, אמצע שנות השבעים של המאה העשרים, הרלי-דייוידסון נצחה מירוצי גרנד-פרי, תחת המותג ארמאצ'י שלטה הרלי ב-250 עם אליפויות עולם לוולטר ווילה ב-1975 ו-1976. וכמובן הדירט טראקר הגדול ביותר של הרלי, XR750 שיצא בסוף שנות השישים ושלט בגרנד-נשיונאל (שילוב של ארבעה מירוצי עפר עם מירוץ אספלט) האמריקנית שנים רבות.
לזכר אותה רוח מירוצים של הרלי יצרה סדנא בריטית בשם Shaw Speed and Custom אופנוע מירוצים נחמד על בסיס הרלי-דייוידסון XR1200 שכבר לא מיוצר סדרתית. המנוע עלה ל-100 כוח סוס בגלגל הודות למערכת פליטה חליפית ושיפורי קרבורציה ומחשב, אך עיקר העבודה הייתה הפיירינג המלא והמזלג הקדמי המאסיבי של אוהלינס שהחליף את הצינורות הדקים המקוריים. הגרפיקה והצביעה הם הומאז' לאגדת הדירט טראק קאל רייבורן שהביא להרלי אליפויות גרנד נשיונאל בשנות השישים וניצח רבים ממירוצי ה"טראנס אטלנטיק", מפגשים בין רוכבים בריטים לאמריקנים שנערכו בשנות השבעים.
חלום ילדות שעוד יתגשם.