fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
קוב 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

הלו זה הרלי?!

הלו זה הרלי?!

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

הרלי-דייוידסון עלתה לכותרות בשבוע האחרון בזכות מיזם האופנוע חשמלי שהציגה, מיזם נוסף בשורת המיזמים הגדולים המוצלחים יותר (וי –רוד) או פחות (ביואל, אם.וי אגוסטה) של הרלי, הזדמנות טובה לדבר על היצרן הייחודי הזה.

הרלי בת 111 שנה מוכרת לרוב האנשים בארץ ובעולם כמותג אמריקני אורגינאלי, גדול ומיחצן חופש (כול עוד מסכימים איתו אחרת הוא כובש או שולח כטב"מ), מיוצר בחברה גדולה ועשירה, אייקון שמוכר בכול שנה מאות אלפי אופנועים גדולים ונוצצים המשמשים לטיולים ארוכים, שוטרי תנועה ולמפגשים  המוניים. 

אבל רק לפני 40 שנה, אמצע שנות השבעים של המאה העשרים, הרלי-דייוידסון נצחה מירוצי גרנד-פרי, תחת המותג ארמאצ'י שלטה הרלי ב-250 עם אליפויות עולם לוולטר ווילה ב-1975 ו-1976. וכמובן הדירט טראקר הגדול ביותר של הרלי, XR750 שיצא בסוף שנות השישים ושלט בגרנד-נשיונאל (שילוב של ארבעה מירוצי עפר עם מירוץ אספלט) האמריקנית שנים רבות.

לזכר אותה רוח מירוצים של הרלי יצרה סדנא בריטית בשם Shaw Speed and  Custom אופנוע מירוצים נחמד על בסיס הרלי-דייוידסון XR1200 שכבר לא מיוצר סדרתית. המנוע עלה ל-100 כוח סוס בגלגל הודות למערכת פליטה חליפית ושיפורי קרבורציה ומחשב, אך עיקר העבודה הייתה הפיירינג המלא והמזלג הקדמי המאסיבי של אוהלינס שהחליף את הצינורות הדקים המקוריים. הגרפיקה והצביעה הם הומאז' לאגדת הדירט טראק קאל רייבורן שהביא להרלי אליפויות גרנד נשיונאל בשנות השישים וניצח רבים ממירוצי ה"טראנס אטלנטיק", מפגשים בין רוכבים בריטים לאמריקנים שנערכו בשנות השבעים.

גלריה

2 תגובות ל הלו זה הרלי?!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove