מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הייתם משלמים 200 אלף ש' על האופנוע הזה?
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
השם הסקת' הפך למותג רכב בתחילת שנות השבעים של המאה העשרים כאשר האציל/מיליונר הבריטי אלכסנדר הסקת' נכנס למירוצי מכוניות ובמשך חמש שנים הריץ קבוצה בפורמולה אחת עם הישגים לא רעים בשנת 1973. עם התפרקות הקבוצה עבר הסקת' ב-1980 לאופנועים, עם שניים שלושה דגמי תיור יחסית ספורטיביים אך מכוערים להפליא, המבוססים על מנוע וי-טווין מתקדם למדי לאותה תקופה, אף אחד מהם לא זכה להצלחה והמותג נגוז ב-1984.
השם הסקת' חוזר כעת לחיים, החברה החדשה בבעלות פול סלימן, בריטי כמובן, שעיצב אופנוע הקרוי "24", ולמעט מנוע וי-טווין אינו דומה בדבר לאופנועי הסקת' המקוריים וטוב שכך. לחלופין מבקש היוצר דווקא להתקשר עם מורשת מכוניות המירוץ של קבוצת הסקת', ה-24 הוא אופנוע ספורט כביש עירום שמנסה לעשות מה שהימאהה MT01 לא הצליח לעשות – לשלב מנוע וי-טווין גדול נפח חשוף ונוסטלגי – באופנוע שאינו קרוזר כלל אלא שרירי ואגרסיבי עם מתלים/בלמים/צמיגים ראויים. סלימן מבסס את ה-24 על מנוע S&S בנפח 1,950 סמ"ק שלאחר שעבר כיוון בסדנת האריס הבריטית האיכותית מייצר 125 כוח סוס, המתלים אוהלינס, הבלמים ברינגר כלומר אופנוע המבוסס על מוצרי מדף וכלום לא מיוצר ב"מפעל" של היצרן.
סלימן והחברים כנראה התלהבו מהתוצאה שלהם עד כדי כך שהם תמחרו אותה מאוד אופטימי – 60,000 דולר, אפילו עם שער נמוך זה יותר מ-200,000 שקל. רבים יחשבו שהמחיר מופרז אבל היצרן טוען ששלושה אופנועים כבר נמכרו ויש הזמנות לשמונה נוספים.
סטיבי צודק .
פשוט אופנוע מעלף!