מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
השוואתי סטריטפייטר: סוזוקי GSR750 / ימאהה MT09 / אם.וי ברוטאלה 800 / קאוואסאקי Z800
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
אופנועי העירום בנפח בינוני הם חלופה הגיונית עבור רוכבי אספלט רבים בכול העולם, גם נראים טוב כפי שסטריטפייטר אמור להיראות, חשוף, קרבי ובוטה, גם נוסעים טוב ביום יום ובטיולים, גם נוחים בזוג וגם יודעים להשכיב כשצריך והעיקר, המחיר של רובם נמוך באירופה משל קטנוע מנהלים כמו ימאהה טי-מקס.
המגזין הגרמני מוטוראד ערך מבחן השוואתי בין ארבעה סטריטפייטרז חדשים ברובם בנפח בינוני, מבחן מעניין במיוחד לאור תצורות המנוע, האם.וי ברוטאלה החדש ל-2013 והימאהה MT09 גם הוא חדש ל-2013 עם מנועי שלושה צילינדרים למול ה-Z800 שגם הוא חדש ל-2013 וה-GSR הוותיק מ-2010 עם מנועי ארבעה צילינדרים.
מומלץ לקרוא את המבחן המלא באתר המגזין מוטוראד.
תוצאות:
מקום 1. ימאהה MT09
למרות רזלוציה לא גבוהה מספיק של המצערת המתבטאת בתגובה חריפה לעיתים מהצפוי וצמיגים מקוריים לא הכי טובים, הימאהה שלושה צילינדרים הזה מנצח את המבחן בזכות יכולותיו וביצועיו למול מחיר הנמוך משמעותית מהאחרים. למרות שמוגבל על ידי היצרן למהירות מרבית של 210 קמ"ש בלבד, נמוכה משמעותית לעומת האחרים, בסך הכול מנוע הימאהה זכה לניקוד הגבוה ביותר, כמו גם הבלמים.
מקום 2. סוזוקי GSR750
מראה עיניים חשוב והסוזוקי נראה הטוב ביותר מבין הארבעה כאן, וגם הצליל שלו הוא הטוב ביותר, זהו אף האופנוע השימושי ביותר לחיי היום מבין הארבעה, שימו לב כמה הוא חסכוני בדלק. הביקורת היא על הבלמים ועל שסירסו יתר על המידה את ביצועי מנוע ה-GSX-R750 בגרסה זו, הרווח בסירוס הוא תגובה מעולה ורכה למצערת שתקל מאוד על רוכבים לא מנוסים.
מקום 3. קאוואסאקי Z800
הזד הירוק מגיע שלישי בעיקר באשמת משקלו הגבוה, המשפיע לרעה על התאוצות, הבלימות והתנהגות הכביש. גם ההיגוי זכה לביקורת על היותו מעורפל אולם לדעתנו האשמה כאן היא בצמיגים המקוריים. לאור איכות והצלחת הדגם המקורי (750) זה מפתיע אבל ה-Z800 לא זכה במבחן הפעם לניקוד הגבוה ביותר בשום סעיף, המנוע דורג במקום האחרון, והמחיר של 9,000 אירו הוא גבוה יחסית למה שמקבלים.
מקום 4. אם.וי אגוסטה ברוטאלה 800
את המחיר הגבוה עוד אפשר היה לסבול בתירוצים של "אופנוע סדנא" אבל הבעיות הולכות מעבר למחיר, המנוע מכוון קיצוני לטובת הספק גבוה ומקריב מומנט ושימושיות, צריכת דלק מטורפת היא רק אחת מהבעיות עקב הסל"ד הגבוה שנדרש כדי לייצר תנועה, השילדה מצידה קיצונית לא פחות וצריך להיות רוכב טוב כדי לתפעל את הברוטאלה הזה. מאידך המתלים הם הטובים ביותר מבין הארבעה.
נתונים מדודים
מחיר (בגרמניה)
אם.וי אגוסטה: 11,590 אירו
אמ טי09: 7,495 אירו
זד800: 8,995 אירו
גי.אס.אר. 8,590 אירו
הספק מרבי/סל"ד (מדוד ביציאה מהגיר)
אמ טי09: 116 כ"ס/10,500
זד800: 108 כ"ס/10,100
גי.אס.אר. 105 כ"ס/9,900
מומנט מרבי/סל"ד (מדוד ביציאה מהגיר)
אם.וי אגוסטה: 8.2 קג"מ/8,700
אמ טי09: 9 קג"מ/8,400
Z800: 8.4 קג"מ/7,900
גי.אס.אר. 8 קג"מ/8,700
משקל רטוב מדוד
אם.וי אגוסטה: 190 קילו
אמ טי09: 192 קילו
זד800: 231 קילו
גי.אס.אר. 214 קילו
תאוצה 0 ל-200 קמ"ש
אם.וי אגוסטה: 10.7 שניות
אמ טי09: 11.5 שניות
זד800: 14 שניות
גי.אס.אר. 12.5 שניות
תאוצה 60 ל-100 קמ"ש
אם.וי אגוסטה: 3.1 שניות
אמ טי09: 3.3 שניות
זד800: 3.8 שניות
גי.אס.אר: 4.3 שניות
צריכת דלק ל-100 קילומטר
אם.וי אגוסטה: 4.3 ליטר
אמ טי09: 4.7 ליטר
זד800: 5 ליטר
גי.אס.אר. 4.3 ליטר
יש פתרון מקומי
צריכת הדלק דומה ובשאר הנתונים הוא הכי טוב…בקיצור ספורטיבי
והZ1000.. אין מילים
הצחקתם אותי …
איפה הוא ואיפה האגוסטה ???
בזכות המבחן הזה קניתי את ה 09 ואני ממש מאושר .
MV מעולה אבל יחס תמורה למחיר הגבוה ביותר הוא ב MT09.