מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
גלאי רדאר קוביה
קונה אופנוע
לרט
תמוז
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אושרו תקנות האופניים החשמליים

אושרו תקנות האופניים החשמליים

סחריה גיא

צילום: יח"צ

שורת התקנות החדשה של משרד התחבורה בנוגע לאופניים חשמליים אושרה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת. בדומה לשינויים האחרונים ברישיון הנהיגה והשוואתו לתקן האירופי, גם בנושא האופניים החשמליים נעשה יישור קו עם אירופה. המשמעות – החל מ-1 לספטמבר הרכיבה על אופניים חשמליים תהיה חוקית ומסודרת הרבה יותר.
עיקר התקנות כולל את הנושאים הבאים:
– הרכיבה על אופניים חשמליים אסורה מתחת לגיל 14, ורק מגיל 16 היא תותר על כבישים ציבוריים
– אופניים חשמליים יסומנו על ידי מדבקה שתציין "אופניים עם מנוע עזר"
– על האופניים לכלול דוושות ומצערת שמניעה את האופניים עד למהירות של 6 קמ"ש. מעבר לכך המנוע יופעל רק באמצעות דיווש.
– הספק המנוע החשמלי הוא עד 250 וואט בלבד, והמהירות המרבית תעמוד על 25 קמ"ש. מעבר למהירות זו המנוע יפסיק את פעולתו. 
– חובה להתקין פעמון או צופר, כמו כן יש להתקין באופניים מחזירי אור או תאורה קדמית ואחורית
למרות האמור לעיל, ישנם מספר נושאים עליהם שעדיין נותרו עם סימני שאלה:
– חובת חבישת קסדה – בעתיד הקרוב יקודמו תקנות בעניין זה. כרגע אין מגבלה במסגרת החוק.
– תוואי רכיבה – על רוכבי האופניים לרכוב לרוב על מדרכות עירוניות והחוק החדש מגביל רוכבים רבים אך ורק לכך. עובדה זו מסתכמת
בעשרות נפגעים מדי שנה, עובדה שעתידה להימשך כל עוד אין מסלולי אופניים ייעודיים.

אכיפת התקנות החדשות תיעשה על ידי פקחים עירוניים ומשטרת ישראל שיקבלו סמכויות נוספות לנושא זה. כך אמר שר התחבורה ישראל כץ אודות התקנות החדשות: "לאופניים חשמליים חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב הפרטי, בעיקר בשל תרומתם להפחתת הגודש בדרכים ולהקטנת זיהום האוויר. בדומה לאופניים רגילים, אופניים עם מנוע חשמלי מאפשרים גמישות בתכנון הנסיעה ומהווים פתרון יעיל וזול לבעיות חניה במרכזי הערים".

כל יוזמה להעלאת המודעות לשימוש בתחבורה ירוקה בכלל, ובאופניים חשמליים בפרט היא מבורכת. אמנם תל אביב וירושלים רחוקות מלהיראות כמו ערים מרכזיות באירופה, אך זהו צעד נוסף בדרך להגשמת חזון זה.

2 תגובות ל אושרו תקנות האופניים החשמליים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל