מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
זמין לרכיבות מבחן – ק.ט.מ 690R החדש
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
ק.ט.מ אנדורו 690R מתייחד בשילוב יוצא דופן של איכויות כביש כולל רכיבות ארוכות טווח – עם יכולת שטח של ממש. לשנת הדגם 2014 הוכנסו בדגם מספר שינויים חשובים אשר משפרים את הכלי בשני המישורים.
מנוע
ABS תוצרת בוש מותקן סטנדרט, המערכת בהתאם לדרישות אופנוע שטח ניתנת לניתוק, ויש גם מוד "אופרוד" אשר משמר את יתרונות המערכת למניעת נעילת גלגל קדמי – אך מנתק אותה באחורי וניתן לנעול אותו ברצון הרוכב. חשוב לציין כי המערכת תפורה במיוחד ל-690 אר, וגרסאותיה הנוספות ל-2014 המותקנות בדגמים אחרים שונות, מה שאומר גם שבמידה ומישהו ירצה לקחת את גלגלי ה-"17 מדגם SMC R ולהתקינם ב-690 אנדורו הוא יהיה חייב לנתק את ה-ABS או להשקיע המון בכיוון מחשב ניהול המנוע (לא ריאלי).
חידוש משמעותי נוסף ל-2014 הוא מצערת "רכב על חוט" המחליפה את המצערת הקודמת שכמובן פעלה באמצעות כבלים ומאפשרת מספר מצבי רכיבה המוגדרים על ידי הרוכב, סטנדרטית, ספורט ונוחות לשיוט ארוך יותר, כשהברקה אמיתית הוא מצב "דלק רע" המאפשר לרכב עם בנזין באוקטן נמוך כדי 80 מה שמאפשר רכיבה במדינות עולם שלישי. חשוב להדגיש כי המצבים השונים של התגובה למצערת רלוונטיים רק מתחת ל-4,000 סל"ד כלומר 67 כוח סוס האימתניים שמייצר המנוע בשיא הספקו מתקבלים בכול מצבי הרכיבה.
המנוע אף צויד בצמד מצתים, עם מפה נפרדת לכול מצת מה שמייעל לדברי היצרן את הבעירה ב-10% יחסית לדגם הקודם ותורם לצריכת דלק נמוכה במיוחד של 34 קילומטר לליטר, מדהים למנוע כה חזק. התקנת המצת הנוסף אף תורמת להקטנת הרעידות ולהגדלת מרווח הטיפולים ל-10,000 קילומטר. עוד במנוע, תיבת אוויר חדשה עם מיקום משופר לחיישן לחץ ונפח האוויר.
מתלים
מזלג חדש עם הפרדה לשיכוך כיווץ בצינור הימני והחזרה בשמאלי.