fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

אינדיאן סקאוט חדש ל-2015, הרלי בלחץ

אינדיאן סקאוט חדש ל-2015, הרלי בלחץ

גיא בן ברק

צילום: יצרן

1920 הייתה שנה מצוינת. מלחמת העולם הראשונה הסתיימה והעולם המערבי חי באשליה שזו תהיה המלחמה הגדולה האחרונה, "תור הזהב" קראו לזה, הבחורות התחילו להתלבש חושפני, כסף היה בשפע כי הבנקים והבורסה עוד לא חטפו את המכה שתבוא ב-1929, ריקוד הצ'רלסטון מילא את האולמות, המצאות טכנולוגיות חדשות צצו מכול עבר, אופנועים ומכוניות חדשים הופיעו מדי שבוע. אחד הדגמים המשמעותיים שיצאו באותם ימים יפים היה האינדיאן סקאוט. אינדיאן מספרינגפילד מססוצ'טס ארה"ב, בבעלות הגאונים הינדי והדסטרום, הייתה אז כבר בת 20, יצרן האופנועים הוותיק והחשוב בעולם, והדגם החדש הזה הרטיט לבבות. מנוע וי-טווין בנפח 600 סמ"ק, שילדה מתוכננת היטב מבחינת גיאומטריה ובסיס גלגלים וכמובן סימני ההיכר של עיצוב הסקאוט, כנפיים גדולות ומושב נמוך. הדגם נמכר היטב ויוצר ברציפות עד 1949 והפסקת ייצורו למעשה סימלה את גסיסתה של אינדיאן עד מותה ב-1953.
עם נסיונות ההתנעה הכושלים של אינדיאן במשך השנים נעשו גם ניסיונות להחזיר את הסקאוט, האחרון ב-2003, אולם זה לא עבד. השינוי הגדול התרחש לפני כשלוש שנים כאשר פולריס רכשה את אינדיאן, ולראשונה קם להרלי דייוידסון יריב מבית שעלול תוך מספר שנים לסכן את ההגמוניה המוחלטת של היצרן ממילוואקי בתחום הקאסטום.
פולריס/אינדיאן החלה עם הצ'יף ב-2014 ובשנה הבאה מתווסף לא אחר מאשר חברנו הסקאוט. בחכמה החליטו אינדיאן כי זה לא יהיה עוד ספין עיצובי על בסיס מנוע ה-1830 סמ"ק של הצ'יף – אלא יחד עם הדגם החדש יבוא גם מנוע חדש לגמרי, וי-טווין בנפח בינוני, 1,133 סמ"ק אבל מקורר מים ומייצר 100 כוח סוס, הרבה יותר מההרלים, ובמקביל גם שוקל מעט יחסית, 255 קילו רטוב. כפי שניתן לראות בתצלומים המאפיינים העיצוביים של הסקאוט נוכחים עם הכנפיים הגדולות והמושב הנמוך, ניתן להתרשם מההשקעה בגימור המנוע "העתיק" וכמובן מהקטנה לפנים של הרלי עם הכיתוב "מיוצר מאז 1901" כלומר, שנתיים לפני שהרלי דייוידסון קמה. לנוכח האנשים המוכשרים ובעיקר מביני ז'אנר הקאסטום שעובדים כיום באינדיאן פלוס הגב הכלכלי האדיר של פולריס – אם אני מנהל את הרלי כיום הייתי מתחיל לדאוג. זה אולי יקח זמן לערער מכירות של למעלה מרבע מיליון אופנועים בשנה בכול העולם ומורשת מגובה בלאומיות לוהטת אמריקנית, אבל אינדיאן היא ממש לא פחות אמריקנית מהרלי (למרות שייסדו אותה שבדים…), ועוד כמה שנים המספרים של הקאסטום בעולם יראו לגמרי אחרת.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל