fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
קוב 140 על 70
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

הונדה XR650L – למה רק לאמריקנים?

הונדה XR650L – למה רק לאמריקנים?

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

בימים אלה של סוף הקיץ, ערב התערוכות הגדולות באירופה, בעוד חידושי שנת הדגם הבאה נחשפים ברצף עם עוד ועוד טכנולוגיות חדישות ומפרטים טכניים עמוסים לעיפה, צד את עיני דווקא דגם הנכנס לשנת הדגם 2015 ללא כול שינוי, והמפרט שלו איך לומר זאת, מרגיש כמו מכונת זמן הלוקחת אותנו 20 שנה אחורה, אבל באופן הכי חיובי שיש. 
הונדה XR650L, כן כן, אותו דו"ש ענק שנמכר בישראל מהיום הראשון של הונדה אצלנו בשנת 1994 ממשיך להימכר בארצות הברית באותו מפרט טכני נוסטלגי עם קירור אוויר וקרבוראטור, שלדת פלדה פשוטה ומתלים ארוכים ונעימים. כמה אהבנו את האופנוע הזה כאן בארץ, כלי אינסופי ביכולותיו, טיולים רגועים וארוכים בזוג – ובידיים הנכונות תותח שטח אמיתי, ועם סטרטר חשמלי. משקל רטוב (!) של 157 קילו בלבד, תנוחת רכיבה זקופה וגבוהה ושולטת, אין מי שלא הרגיש עליו במהירות בבית. 
מה לעשות והמציאות האקולוגית ההולכת וחונקת הביאה להחלפת הדגם הזה באירופה כבר בשנת 2000 עם הצגתו של ה-XR650R, מאוחר יותר הגיעה משפחת CRF מבוססת המוטוקרוס והפשטות והידידותיות הלכו והתרחקו מהרכיבה ממש כמו זיכרון ה-XR650L. אבל מסתבר שבעוד באירופה הדגם כבר באמת נשכח, בארה"ב כאמור הוא מופיע בגאווה ונמכר חדש גם בשנת הדגם 2015, ממש כפי שעשה מאז 1993 אז נולד כגרסה דו-שימושית ל-XR600R.
מאחר וה-XR650L כבר נמכר בישראל בעבר ולא השתנה מאז שנות התשעים הרי שיש לו תקינה בארץ ואין סיבה נראית לעין מדוע לא להביא אותו שוב? התקופה לחוצה מבחינה כלכלית ודגם רב יכולות כמו ה-XR הזה מתאים מאין כמותו הן מבחינת עלויות הרכישה והן מבחינת עלויות האחזקה והתיקונים, מתאים מבחינת הספק, 45 כוח סוס ביום טוב, לדרגת הביניים ברישיון הנהיגה. ויפה שעה אחת קודם.

גלריה

9 תגובות ל הונדה XR650L – למה רק לאמריקנים?

  1. בקיצור היו כאן כמה נפילים שחבל שאין עוד.

  2. שעדיין מיוצר ונמכר באירופה ?ואגב גם הdr 650 עדיין מיוצר וניתן לרכישה חדש מהניילונים, אבל כאן בארץ הקודש אנו צריכים להגיד תודה שעדיין לא הוציאו דו"ג מחוץ לחוק.

    • אין על הונדה הסוזוקי רבדין מאוד ולא טובים לשטח כמו ההונדה ממליץ ליבואן לחדש יבוא של הxr650l יש לזה 'וקצובי וש אגיר בישראל והרלי עולה בארהב רק5600 דולר כך 'יכולים למכור אותי בפחות מחמישים אלף שח בישראל אופנוע מפלצת שטח לשלושים שנה בשקט

  3. אין שוק בארץ לאופנועי שטח לא מקצועיים, המחיר של כזה אופנוע חייב להיות דיי צמוד למחירי דגמי האנדורו המקצועיים בהפרש לא גדול, מי שבעניין של שטח יוסיף את ההפרש הלא גדול ויקנה מקצועי, מי שבעניין של כלי תחבורה שפוי יקנה קטנוע. זה מעגל קסמים, להתמודד עם כלי כזה כבד בעל מתלים כאלה נחותים בשטח צריך להיות ממש רוכב טוב, רוכב טוב רוכב עם חברים שהם רוכבים טובים ויהיו להם מטבע הדברים אופנועים מקצועיים אז הוא לא יפדח את עצמו מולם על כזה דבר וחוזר חלילה. בקיצור מה שהיה רלוונטי בתחילת שנות ה 2000 לא רלוונטי יותר כאן.

  4. אולי גם אצלנו נמכרו בודדים ,מה פתאום חזרו לקירור אוויר.?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל