מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה R1 חדש, TDM גם כן
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
ימאהה תציג בתערוכת מילאנו (3.11) לשנת הדגם 2015 סופרבייק YZF-R1 ו-TDM900 (או בשמו האחר FJ-09) חדשים, כך עולה מטיזרים והדלפות.
טיזר כמו טיזר פרטים של ממש אין, ה-R1 החדש מופיע בסרטון המצורף כאן עם ולנטינו רוסי ללא שניתן להבחין ביותר מדי, עדיין נראה שהאגזוז עובר מהזנב שם מוקם החל משנת הדגם 2004 – לגחון כפי שנהוג אצל שלושת היפנים האחרים, וגם אם לשפוט מהצליל הצווחני יתכן שימאהה מוותרת על הקראנק קרוספליין וסדר הצתה לא שווה כפי שהותקן בדגם החל מ-2009 וחוזרת לסידור הרגיל. גם לא ברור האם ה-R1 החדש יקבל זרוע אחורית חד צידית כפי שנרמז בוידאו קודם. ה-R1 חייב היה כבר מזמן לעבור שדרוג, אולם מעבר לבקרת משיכה שהותקנה ב-2012 הסופרבייק שפעם הוביל את העולם ובגרסאות 1998 המקורית ו-2004 קצרת מהלך הבוכנה היווה מושא לקנאה לכולם – שקע לאחר מכן ולמרות אליפות סופרבייק עולמית ב-2009 ושלטון בסופרבייק האמריקני הרי גל הארכובה "שמרגיש כמו דוקאטי" לא הצליח בציבור הרחב, כנראה בגלל שבמדידות ההספק מייצר אותו גל ארכובה קרוספליין פחות הספק וזה הופיע שוב ושוב במבחנים השוואתיים אותם הפסיד ה-R1 כרונית. עכשיו הוא אמור לחזור למרכז הזירה, מדברים על שתי גרסאות, "מירוצים" עם 230 כוח סוס ומגוון אלקטרוניקה, ו"כביש ציבורי" עם הילוכים ללא מצמד בסגנון ההונדה.
הדגם הנוסף של ימאהה נחשף "במקרה" בפרזנטציית תצלומים בארה"ב, שמו FJ-09 אולם אתרי העולם כבר מכנים אותו ה-TDM החדש על שום עיצובו המזכיר את הטווין הסופר מצליח של ימאהה, מראשוני הכביש דורו בעולם בשנת 1991 המיוצר עד היום אם כי לשווקים מוגבלים והטריפל החדש באמת מחליף אותו. אם ה-TDM, הן המקורי 850 והן ה-900 מ-2002, היה שני צילינדר הרי שעתה מדובר בגרסה נוספת למנוע השלושה צילינדרים של MT-09 847 סמ"ק שתותקן מ-2015 באופנוע אדוונצ'ר בגודל בינוני, מדרגת ביניים בליין ימאהה בין הסינגל 660 לבין סופר טנרה 1200.
תגובה אחת ל ימאהה R1 חדש, TDM גם כן