מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מילאנו 2014: הוצג ב.מ.וו S1000XR
גיא בן ברק
ב.מ.וו מציגה הבוקר את S1000RX, דגם אדוונצ'ר ספורט עם נטייה ברורה לכביש, קיומו של הדגם היה ידוע זה מכבר וגם את עיקר התחמושת שלה ירתה ב.מ.וו באופן טבעי בקלן, מה שמסביר את הצניעות בה הוצג הדגם במילאנו.
ב.מ.וו מובילה כידוע עם ה-R1200GS את שוק התיור ההרפתקני, אולם היא רוצה יותר, להוביל גם את פלח שוק הכבישדורו הנוטה יותר לאספלט, וליתר דיוק לקחת גם מהצלחתו של המולטיסטרדה, במיוחד שהאחרון זוכה ב-2015 לדגם חדש משלו. וכך בא לעולם S1000RX, מבוסס על מנוע S1000R, גרסת העירום של מנוע הסופרבייק הארבע-צילינדרי החזק של ב.מ.וו, גם בגרסת האדוונצ'ר מייצר המנוע 160 כוח סוס (בול כמו מולטיסטרדה) אולם לדברי היצרן הוכנס במקביל חיזוק משמעותי לכוח בסל"ד נמוך ובינוני למרות שעם מידות בוכנה קיצוניות שכאלה אין לצפות למומנט של גולדווינג. לשם השוואה, המומנט המרבי של הב.מ.וו, 11.2 קג"מ מתקבל ב-9,250 סל"ד לעומת 13.6 של מולטיסטרדה המתקבלים נמוך בהרבה ב-7,500, כלומר גם בגרסת האדוונצ'ר יחייב הבימר הרבה החלפות הילוכים. האלקטרוניקה כוללת בקרת אחיזה, מצערת אלקטרונית, שני מצבי רכיבה עם 148 כוח סוס למשטחים מוגבלי אחיזה. המשקל הרטוב עומד על 228 קילו, 4 פחות מהמולטיסטרדה החדש.
שילדת קורה כפולה מאלומיניום עם מנוע נושא בעומס גם היא לקוחה מדגמי הכביש של היצרן, אך בהתאם לייעוד הארגונומיה שונה, זקופה, כידון רחב, הגנת רוח משופרת, אוכפים רחבים. המתלים ספורטיביים עם מזלג הפוך מאסיבי 46 מ"מ ובולם אחורי מתכוון לעומס קפיץ ושיכוך החזרה, מתלים אלקטרוניים מוצעים כאופציה, משכך היגוי מגיע סטנדרט.
חישוקים יצוקים ורחבים עם צמיג אחורי 190 מבהירים שוב כי שטח מחוץ לתחום.
בקטלוג כצפוי רשימה ארוכה של תוספות חיוניות ובראשן סט ארגזים, מערכת ניווט, ואפשרויות נוספות לאלקטרוניקה השולטת על מצבי הכוח.