מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מילאנו 2014: קאוואסאקי נינג'ה H2 – חזק וכבד ויקר
גיא בן ברק
לאחר בניית מתח וסרטי יוטיוב בהמשכים כול שלושה ימים במשך חודש, הצגת גרסת מסלולים בלבד, H2R, עם 300 כוח סוס בתערוכת קלן, משלימה קאוואסאקי היום במילאנו את תמונת הנינג'ה עם הצגת גרסת הכביש, H2. לפני הכול יש לומר שגם זה אינו אופנוע סדרתי כפי שאנו מכירים, תג המחיר עומד על 25,000 דולר בארה"ב, פי שניים ממחיר סופרבייק חדש רגיל שם, כמו כן אין מושב אחורי ורגליות מורכב, מה שעלול להביא לבעיות תקינה במדינות מסוימות כמו ישראל.
עם זה בצד, אין ספק שמדובר באופנוע הסדרתי המושקע בתולדות קאוואסאקי בת ה-55, מנוע ה-998 סמ"ק המוגדש מייצר בגרסת הכביש הציבורי 200 כוח סוס אך כפי שמוכיחה גרסת המסלול (לא מירוצים, אין מגדשים במירוצים רשמיים) אפשר לעלות הרבה הרבה יותר, הטכנולוגיה המושקעת במגדש העל משמעותית מאוד, כולל מדחף המסתובב ב-130,000 סל"ד (וממוקם סנטימטרים מהבייצים של הרוכב…), תסייע גם לרכיבת הכביש בזכות תרומתה לרצועת כוח רחבה בהרבה. אבל מערכת גדישה מורכבת כזו גם מוסיפה הרבה מאוד חלקים נעים שאופנועים לא אוהבים וגם מכבידה על משקל האופנוע. יחד עם שלדת צינורות הפלדה מגיע משקלו הרטוב של הנינג'ה ל-238 קילו. תוסיפו לזה בסיס גלגלים של 1,455 מילימטר ותגיעו למסקנה שאין מדובר בעוד סופרבייק אלא בטיל המולך בקווים ישרים שמטרתו היא עוד ועוד מהירות, אם תרצו טרמינייטור של היאבוסות ו-ZX1400. ההשקה הגדולה באווירודינמיות, החשובה אף יותר מכוח המנוע למהירות מרבית, כולל כנפוני הקנארד בחזית, יחד עם עצמת המנוע תוכיח ככול הנראה כי הנינג'ה החדש הוא אכן הסדרתי המהיר בעולם.
כדי לגבות זאת השקיעה קאוואסאקי גם במתלי קאייבה איכותיים ובעיקר בשלל מערכות אלקטרוניקה הנוכחות גם בלוח המידע הדיגיטלי המרשים.
גם כאן נראה שהשלדה ממוטות ברזל. בטח תשבר מהר יותר מהר כל הקודמות.