fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מגן גב – חובה

מגן גב – חובה

גיא בן ברק

מגני גב קיימים שנים רבות, במגוון צורות, ברמות מיגון שונות ובטווח מחירים רחב – אולם למרות זאת ובעיקר למרות ההגנה החשובה שמספק מגן הגב והסיכון האיום שברכיבה בלעדיו, מעטים הרוכבים המקפידים לעטות מגן גב, מעטים האופנוענים ומעטים הרבה יותר רוכבי הקטנועים. גם בלי מחקרים ומומחים ניתן בקלות להבין את חשיבות מגן הגב, נפילה בזמן רכיבה מסתיימת במקרים רבים בהחלקה על הגב, במצב זה עמוד השדרה על חוליותיו הרבות משתפשף בקרקע, כול בליטה, עין חתול, אבן, שלא לדבר על אבני שפה – עלולה לפגוע בעמוד השידרה ומספיקה פגיעה קלה באחת החוליות או הסחוס כדי לגרום לפציעה חמורה ביותר, במקרים רבים שיתוק ואף למוות.

מחקר בן שלוש שנים שהסתיים לאחרונה באיטליה, נערך על ידי המכון הלאומי לבריאות וכלל כ-3,000 רוכבים שהיו מעורבים בתאונות דו-גלגלי, העלה שלא פחות מ-60% מפציעות הגב החמורות יכולות היו להימנע לחלוטין או לרדת ברמת החומרה במידה והרוכבים לבשו מגן גב. חשיבות מגן הגב הודגשה במיוחד בקרב רוכבי הקטנועים הנמצאים באופן טבעי רוב הזמן בתוך הערים – ושם הצירוף של מיגון חסר (קסדות חצי, סנדלים, בלי מעיל וכפפות, וכמובן ללא מגן גב) עם מכשולים רבים והזדמנויות אינספור להחליק מתבטא בפציעות איומות ונוראות, מקרים רבים של שיתוק גפיים. 

המחקר אף קבע כי יש פער משמעותי בין הגנה "קלה" כגון מעיל בלבד ואפילו עם מגן גב אך רך – לבין שימוש במגנים קשיחים כולל מגן גב "שריון", המגנים הקשיחים מספקים הגנה טובה יותר לאין ערוך והטרדה והטרחה הכרוכים בלבישתם שווה מעל ומעבר. יעילות מגן הגב עולה משמעותית בשילוב עם הגנת כריות אוויר המשולבת במעיל או החליפה – אולם כריות אוויר עולות כסף רב בעוד שמגן גב זול לאין ערוך.

אז חברים, מהיום לא יוצאים לכביש או לשטח, על האופנוע וגם על הקטנוע הקטן והחלש ככול שיהיה – ללא האבזר הסופר חשוב הזה, מגן גב קשיח. נכון זה חם, מסורבל וממש לא סקסי – אבל תשקלו את האלטרנטיבה במחיר נוראי של פציעה, שיתוק ומעבר, כאמור כעת זה מגובה בנתוני מחקר חד משמעיים, חייבים ללבוש מגן גב.

גלריה

5 תגובות ל מגן גב – חובה

  1. יש לי מגן גב רך(תפור למעיל). יש לי חגורת גב עם מגן כשיח אבל אני משתמש בה רק כדי למנוע בעיות גב ברכיבות ארוכות. הזנחתי את תרומת מגן הגב הכשיח לבטיחות בזמן תאונה בעיר. כאביזר בטיחות כמובן שאפשר ללבוש אותו תמיד. מי לא מכיר את העצלות הכרוכה בהתמגנות? בחוק החליטו לחייב קסדה, וגם כאן לא מחייבים קסדה שלמה, או 3/4. השאלה: האם יש טעם לחייב בחוק לבוש מיגון מלא? דעתי האישית שכן, או לפחות מעיל(גם למורכב). לשומרי חוק כמוני כבר לא תהיה התלבטות וזה גם אמור לעזור להפחית את דמי ביטוח החובה.

  2. יש במקרה מקור באנגלית? אני רוצה לשלוח למישהו שלא דובר עברית.

  3. הרי בטיול ארוך לוקחים תיק, לפחות בשביל המימיה עם הצינור שיכול להגיע היישר לקסדה ולא מצריך עצירה בשביל שלוק מים. ולכן הנפילה במידה ותבוא כבר לאו דווקא תהיה על הגב ממש, אלא יותר לצד – ושם המגן כבר לא מחסה. אך את הסירבול ועוד שכבת חימום נרוויח ב100%. זו דעתי, והייתי רוצה לדעת אם יש נתונים אן חוויות שמוכיחות אחרת בהקשר של רכיבה עם תיק. תודה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל