מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
נורטון מחזירה לחיים את דומינייטור אס אס
גיא בן ברק
בתצלומים: נורטון דומירייסר של שנת 2013
המותג נורטון מוכר לרוב הציבור כיום כתוכנת מחשב להגנה מוירוסים, אולם זה גם אחד מיצרני האופנועים החשובים בהיסטוריה. החל מסוף המאה התשע עשרה, עם כמה דגמים אייקונים ובראשם המאנקס ששלט במסלולים באמצע המאה העשרים, הקומנדו טווין שכבש את ארה"ב ועד מנועי הוואנקל בשנות השמונים, כיכב נורטון בעולם האופנועים העולמי, וכרגיל אצל הבריטים עם עליות וירידות ופשיטות רגל חוזרות ונשנות. מאז 2008 מצליח המותג להחזיק מעמד תחת בעלות בריטית ומייצר מלב האופנוענות הבריטית בדונינגטון פארק, אך כמויות מוגבלות בלבד וזקוק כול הזמן להזרמת כספים מהממשלה הבריטית.
ב-2013 שיווקה נורטון 50 יחידות של "דומירייסר", הגרסה המודרנית של אופנוע המירוץ של נורטון הנושא אותו שם בדיוק משנת 1960, עם מנוע 961 טווין הישן חדש שפותח עוד תחת הבעלות האמריקנית של שנות התשעים, דומירייסר החדש עוצב בדיוק כמו אופנועי המירוץ של פעם, כולל שלדת איזו לסטיק בה המנוע מעוגן על תושבות גומי, שבגרסה זו אף הורכבה מצינורות אלומיניום ולא פלדה, ונחטף למרות מחיר של 23,000 אירו.
כעת מודיעה נורטון על ייצור גרסת כביש ציבורי לדומירייסר, אשר תקרא דומינייטור אס.אס – בדיוק אותו מהלך שעשתה נורטון ההיסטורית כאשר עברה בשנת 1960 לדומינייטור 650 אס.אס מהדומירייסר 600. גם בגרסה זו יותקן מנוע 961 טווין של הקומנדו החדש, מקורר אוויר עם קראנק 270 מעלות המייצר 80 כוח סוס, שילדת עריסה כפולה בעיצוב פת'רבד, מיתלי אוהלינס ובלמי ברמבו, המחיר יהיה 25,000 אירו. בהמשך מתכננת נורטון גרסה יותר עממית וזולה לטווין המיתולוגי.
3 תגובות ל נורטון מחזירה לחיים את דומינייטור אס אס