fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
הארלי שמאל
טריומף קוביה
סטפן
תמוז
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מצב השוק 2014: לא משהו

מצב השוק 2014: לא משהו

גיא בן ברק

צילום: יצרן

מטרו מוטור יבואן הדו-גלגלי הגדול בישראל (43% מהשוק), יבואן ימאהה, קאוואסאקי וסאן יאנג, מסכם את שנת 2014 במסיבת העיתונאים המסורתית שהוא עורך שנים רבות בסוף דצמבר, עם התייחסות לביצועי 2014 של השוק בישראל וביצועי מטרו, והסתכלות קדימה לשנת 2015 על דגמיה החדשים.

מכירות דו-גלגלי חדשים בישראל 
שנת 2014 הייתה שנה לא טובה למכירות הקטנועים והאופנועים החדשים בישראל, שנה נוספת של דריכה במקום ואפילו ירידה קלה במספר המכירות הכולל בהשוואה לשנה הקודמת. לפי הנתונים של מטרו המבוססים על מחשבי משרד הרישוי נמכרו בישראל בשנה החולפת 13,862 קטנועים ואופנועים חדשים וזאת לעומת 14,100 בשנת 2013 ו-14,391 בשנת 2012. הירידה מדאיגה במיוחד שכן זו מגמה מתמשכת, מאז שנות השיא 2007/8 אז נגעו מכירות הדו-גלגלי החדשים בישראל ב-20,000 יחידות לא מצליח השוק להתקרב למספרים הללו וכשהזמן הולך קדימה והמספרים הולכים אחורה אתה יודע שיש בעיה, במיוחד כשמכירות המכוניות עולות ועולות. ואיפה הבעיות? לדברי גדי אבירם, מייסד מטרו והמנכ"ל המיתולוגי של החברה מזה 30 שנים, נעצרה הצטרפותם של רוכבים חדשים לשוק הדו-גלגלי, בעבר היו אלה נהגי מכוניות רבים שעברו ל-125 בעקבות הקלת תהליכי הרישוי לקטגוריה זו ב-2007, וכך נתח השוק של ה-125 ירד ב-2014 ל-45%. אבירם מאשים בעיקר את מחירי הביטוח הגבוהים, את האופניים החשמליים ואת המכוניות הקומפקטיות שמחיריהן יורדים בהתמדה, צריך להוסיף גם את התאונות – היעדר הכשרה של ממש שולח לכבישים אלפי רוכבים חדשים על קטנועי 125 ואלה נפגעים ונהרגים בהמוניהם, כול תאונה מתוקשרת ומגבירה את הפחד, מבריחה את הקונים החדשים.

בנוסף מאשימה מטרו את הקיפאון בספורט המוטורי, תחום שאמור היה לתרום מאות יחידות חדשות בשנה; ההחלטה המאכזבת של האוצר ליקר בניגוד לסיכומים את המיסוי על אופנועי מירוץ מאזור ה-25% לאזור ה-80% הביאה לעצירה מוחלטת של יבוא אופנועי המירוץ של ימאהה וקאוואסאקי בשנת 2014, התקווה לדברי מטרו היא שבזמן הקרוב ירד המיסוי ומכירות האופנועים הספורטיביים יתחדשו.
פילוח מכירות חדשים 2014 לפי מותגים
מהנתון הכולל של 13,862 קטנועים ואופנועים חדשים שנמכרו בשנת 2014 מובילה סאן יאנג עם 4,387 יחידות, קימקו שנייה עם 2,664 יחידות, רבי המכר המסורתיים של השוק הישראלי שניהם במגמת ירידה בהשוואה לשנים האחרונות, כאמור באשמת ירידת ה-125 (והתחרות שיצרה דאלים). למולם עליה מרשימה ועקבית של ימאהה לנתון של 1,232 קטנועים ואופנועים, רבי המכר הם טי-מקס, איקס מקס 250, MT09 ו-MT07, כשהתלת-גלגלי החדש טריסיטי תורם אף הוא. המשך גדילה גם לדאלים הממוקמת שוב במקום השלישי עם 1,480 קטנועים שנמכרו בשנת 2014 וכפי שצוין קודם מספקת הסבר נוסף לירידה של סאן יאנג וקימקו. פיאג'ו חמישית בכללי עם 1,050 יחידות לפני הונדה השומרת על כוחה, גם היא עם 1,050 קטנועים ואופנועים, כך גם ק.ט.מ שמכרה 400 אופנועים ב-2014, קאוואסאקי עולה לנתון של 382 יחידות בזכות אופנועי ה-250/300 הספורטיביים, סוזוקי עולה ל-254 קטנועים ואופנועים.

יהיה יותר טוב ב-2015?
כנראה שלכלל השוק המצב לא ישתפר, אותן בעיות של תאונות, מחירי כלים יקרים, ביטוח, מכוניות זולות ואופניים חשמליים יהיו גם בשנה הבאה; עם זאת לעשירים יהיה הרבה יותר היצע, בהתאם למגמה הכללית בעולם מזה מספר שנים של התרחבות הפערים החברתיים והכלכליים היצרנים מציעים לאלפיונים העליונים דגמים מושקעים מאוד במחירים גבוהים מאוד: ימאהה עם טי-מקס חדש ל-2015 שיעלה 79,000 שקל, YZF-R1 החדש שיעלה 140,000 שקל ושיאים לאופנועי ספורט יפניים מגיע עם הקאוואסאקי נינג'ה H2 החדש המצויד במגדש, 200 כוח סוס ותג מחיר של 190,000 שקל או גרסת העל של ה-R1M שתעלה 200,000 שקל. גם קטנועים קטנים כמו הלהיט איקס מקס 250 מגיעים ב-2015 בגרסת "מומו דיזיין" מושקעת במחיר של 34,000 שקל, עליה של אלפיים שקל יחסית לכמה עלה הדגם ב-2014. בצד השני בונים היצרנים והיבואנים על אופנועים קטנים וזולים שיביאו את מסת הלקוחות, ימאהה R3 או קאוואסאקי Z300 החדשים, האם 45,000 שקל זה "זול"? שאלה טובה. בין המאוד יקרים לבין הקטנים והפחות יקרים מצויים דגמים חדשים של קאוואסאקי, וורסיס 650 החדש במחיר הגיוני של 66,000 שקל ובעיקר הוורסיס 1000 החדש ממשיך כקודמו לתת תמורה מצוינת ארבע-צילינדרית ומושקעת במחיר של 105,000 שקל.

גלריה

27 תגובות ל מצב השוק 2014: לא משהו

  1. אחלה חברה. אחלה שרות. אוהב אותם.
    כבר שנתיים על גויירד ונהנה ממש.

  2. וואו.. מאשימה… התלוננתם לאבא או אמא? למשל בשישי אחרון מיזם ענקי להתאחדות כולם לטובת ספורט מוטורי = איפה מטרו היו? אפילו זבוב של נציג לא הגיע

  3. ביבי בישראל בן אדם לא יכול לקנות דירה !! עכשיו גם לא אופנוע

  4. כמה לוקשים מספרים כל שנה ורצים להיות ראשונים לבשר.

  5. תגיעו רחוק. בקיצור שנה הבאה אני מגיע לקנות אצלכם משאבה לאופניים

  6. יש לך נתונים או סימוכין לקביעה "שולח לכבישים אלפי רוכבים חדשים על קטנועי 125 ואלה נפגעים ונהרגים בהמוניהם".
    נשמע לי מופרך ומופרח.

  7. המדינה אשמה…. אין תחרות בביטוחים מיסים בשמיים …. לאט לאט הורגים את השוק בקצב הזה עוד 10 שנים ימחרו בארץ 100 קטנועים בשנה … וזה לעשירים בלבד

  8. המשק על הפנים. אנשים פוטרים בגיל מבוגר. האחרים חרדים לפנסיה שלהם אם תגיע. כולם משמרים כסף ליום בו לא תהיה להם הכנסה. אז מסתפקים בכלי הקיים כמה שאפשר
    עד שלא יהיה פה שיפור רציני שהמדינה קיימת רק עבור עשיריה וכל השאר שיחפשו ירקות זרוקים בכרמל, אין סיבה לאנשים לפנטז על שידרוג האופנוע בכלי אחר אם הקיים תקין ומשרת היטב.
    אני עם אופנוע 4 וחצי שנים וברור לי שהוא ישרת אותי לפחות עוד שנה וחצי שנתיים. אז למה שמצב השוק יהיה אופטימי.
    עד שלא יעלו פה ההונים על הכנסת ויזרקו משם את חברי הפרלמנט ויקימו ממשלה חברתית שתלאים את משאבי המדינה מטייקונים שום דבר לא יזוז.

  9. אולי בגלל מחירי הביטוחים???
    חייבים לעשות עם זה משהו. המצב רק יחמיר. אני את הכלי שלי מכרתי כי לא יכלתי לעמוד בהוצאה.

    אגב, זה נחמד שמטרו מסכמת שנה ומפרסמת את עצמה, אבל מה עם קצת נתונים על המתחרים??

  10. והחיים נמשכים. רק עם אוטו .
    אז עומדים קצת בפקקים, שורפים דלק, המזגן עובד, שומעים מוזיקה והכל בסדר.
    התשתית פה לא מתאימה לאופנועים
    הביטוח יקר בצורה מוגזמת.
    הטיפולים והחלפים גם יקרים בלי פרופורציה.
    והחיסכון בזמןחנייהדלק פשוט לא שווה את הסכומים הללו עם הסיכון הזה.

    ועכשיו בלי הכלי- יהיה לי כסף לטיול אופנועים באירופה פעם בשנה…. ככה שהכיף שבאופנוע יישאר רק במינון שונה.

    ידין ענתבי וישראל כץ מאחל לכם שתמותו בכבישים.

  11. אם זאת מסיבת עיתונאים אז איפה שאלות העיתונאים:
    1. אם במטרו חוששים מזליגה של לקוחות לתחום האופניים החשמיליים למה אינם מייבאים קאב שצריכת הדלק שלו הופכת אותו ליותר ירוק מאופניים?
    2. הסיכון למות על אופנוע גדול פי 18 מהסיכוי למות כנהג מכונית, ואנו משלמים פרמיה לביטוח חובה הגבוהה ממכונית רק פי 2. למה מטרו משקרים בנושא ביטוח החובה? 3. למה מטרו מאשימים את ציבור הרוכבים בסכנות שיש לרוכבים על דו-גלגלי, כאשר הם אלו שמעודדים אותנו ללכת לקורסי רכיבה ספורטית על כביש ציבורי? 4.ואם כבר בטיחות ברכיבה, זה נכון שבמטרו אחראיים ליזום תחרויות לא חוקיות על כביש ציבורי?(אני רק שואל, זה תפקידי כעיתונאי)
    5. זה נכון שיש קרטל בענף האופנועים?
    יכולתי לחשוב על עוד שאלות, אבל אני בטוח שהדגנרט ממטרו לא היתה כוונה אלא שאני הדחוף עוד בורקס לפה ואשתוק. פחחח…רק לא מטרו!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל