fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קוב kove מתחת לשורת menu
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
דוקאטי קוביה עליון גבוה – דזרט
קריסטלינו קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
v12 באנר צידי
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
דוקאטי קוביה שמאל פניגלה v2
שרקו
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מפספסים את הנקודה: חיישני שטח מת ברכב איטיים באיתור אופנועים

מפספסים את הנקודה: חיישני שטח מת ברכב איטיים באיתור אופנועים

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

מערכות בטיחות אוטומטיות דמויות רדאר ברכב, מה יותר טוב מזה? במקרה והנהג לא רואה עצם כלשהו בסביבותיו מסייעת לו המערכת האלקטרונית ומראה לו כי בכול זאת יש מעליו/בצדדיו/או כבר מתחתיו כלי רכב אחר כלשהו או הולך רגל. במקרה והנהג מביט במראה ואפילו אז לא רואה דבר כי העצם החמקמק צמוד לו לדופן הרכב וזה שטח מת עבור המראות באותו זמן –תיכנס המערכת האלקטרונית לפעולה ותתריע כי גם אם אתה לא רואה דבר במראות הרי שיש שם משהו. 

המצאה חשובה ללא ספק, ראו את הצלחת "מוביל איי" הישראלית העוסקת בדיוק בתחום זה, במיוחד במקרים בהם אותו עצם לא נראה בסביבת כלי הרכב הוא אופנוע או קטנוע – כלי רכב אלה קטנים, זריזים וקל לפספס אותם במבט או בשטח מת של המראות. אין פלא איפה שרוב יצרני המכוניות מציידים כיום את תוצרתם במערכות התראה, אולם מחקר חדש המתפרסם כעת מעמיד בסימן שאלה את יעילות המערכות הללו בכול הנוגע להתראה מפני אופנוע בלתי נראה. מסתבר שלוקח למערכות המובילות 26% יותר זמן לאתר עצם קטן כמו אופנוע בהשוואה לזמן שלוקח להן לאתר מכונית או כלי רכב גדול יותר מזה – ויש מערכות שכלל לא הצליחו לאתר אופנוע… כלומר עד שהמערכת הבינה שיש עצם חבוי כלשהו סביב המכונית אותו עצם כבר נעלם או נדרס.

מאחר ומערכות אלה מתיימרות לאתר לא רק אופנועים אלא גם הולכי רגל ורוכבי אופניים הרי שיש בעיה רחבה הרבה יותר מה שבאופן אירוני טוב עבורנו כי זה יזרז פיתרון גם עבור האופנועים.

2 תגובות ל מפספסים את הנקודה: חיישני שטח מת ברכב איטיים באיתור אופנועים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove