מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה וי מקס "קרבון" לכבוד 30 שנה

גיא בן ברק
שנות השמונים של המאה הקודמת היו עשירות בדגמי אופנועים חדשים כמעט כול שנה, ואת ההוכחה רואים עכשיו כש-2015 מציינת 30 שנה לאמצע העשור הפורה ההוא. לא מזמן ציינו את השלושים לסוזוקי אר 750 וכעת תורו של דגם מונומנטלי נוסף, ימאהה וי מקס.
בשנת 1985 המם הימאהה הזה את עולם הקאסטומים עם עיצוב שרירי בוטה על בסיס מנוע וי ארבע ענק (באותם ימים 1200 סמ"ק היה ענק), מתכת חשופה וצבועה שחור, עם שני כונסי אוויר מרשימים ופוזה של תחזיקו אותי, – כול הרלי או חקיין קאסטום יפני אופייני נראה על ידו כמו עגלה של ויצו. ולא רק נראה, מנוע הוי ארבע 1,197 סמ"ק ייצר כבר אז לפני 30 שנה 140 כוח סוס אמיתיים, משהו כמו שלושה מנועי הרלי ביג טווין מחוברים יחד. הצלחת הדגם הוכחה שוב ושוב במהלך השנים ולו בעובדה שהוי מקס לא השתנה כלל במשך כמעט 25 שנה עד שב-2008 יצא וי מקס חדש מהיסוד.
לכבוד שלושה עשורים לוי מקס הוציאה ימאהה גרסה חגיגית ל-2015, "קרבון" שמה ולא במפתיע כוללת חלקים רבים מהסיבים השחורים הקלים והחזקים והיפים הללו. כיסוי מיכל דלק, כנפיים, כיסויי צד עשויים קרבון. בנוסף מצויד הוי מקס קרבון באגזוזי טיטניום של אקרפוביק
לא נוח לנהיגה. עדיף כבר הרלי אפילו.
או שלא.