fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מכירות 2014 באירופה: שיפור איטי, ב.מ.וו R1200GS מלך

מכירות 2014 באירופה: שיפור איטי, ב.מ.וו R1200GS מלך

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

איגוד יצרני הדו גלגלי האירופי (ACEM) פרסם היום את נתוני המכירות של אופנועים וקטנועים באירופה בשנת 2014. 28 המדינות המאוגדות בגוש האירופי המשותף (כולל בריטניה) מהוות את השוק המתקדם, העשיר והמקצועי מבין שווקי העולם, וגם את שוק המכירות הגדול ביותר (כן, הרבה יותר מארה"ב) לדו גלגליים מחוץ לאסיה, וגם כיום מייצרות כמות נכבדת מהדו"ג הנמכרים בעולם המערבי כך שלנתוני המכירות השנתיים שם יש חשיבות רבה.

1,1 מיליון דו גלגליים (צ"ל גם "תלת גלגליים" לאור הצלחתו של MP3 וכניסת טריסיטי של ימאהה), כולל 50 סמ"ק, קטנועים ואופנועים, נמכרו ב-28 מדינות אירופה בשנת 2014, והחדשות הטובות הן שלראשונה מאז 2007 הנתון לא יורד אלא נשאר יציב משנה קודמת. אם מוציאים מהחישוב את ה-50 סמ"ק (שבאירופה משמשים ילדים מגיל 12 עד 14 תלוי במדינה) הרי שנתון הקטנועים מעל 50 סמ"ק והאופנועים שנמכרו בשנת 2014 באירופה עומד על 798,300 יחידות, עליה של 7.9% בהשוואה לשנת 2013 – אך עדיין שנות אור פחות מנתון השיא של 2007 שעמד על… מיליון וחצי יחידות.

איטליה ארץ הדו"גים
מבין 28 מדינות אירופה מכרה איטליה את הכמות הגדולה ביותר בשנת 2014 של קטנועים מעל 50 סמ"ק ואופנועים, 156,431 יחידות, צרפת במקום השני עם טיפה פחות, גרמניה הענקית והעשירה שלישית בלבד בפער של 15,000 כלים מאיטליה, ספרד רביעית במרחק גדול עם 111,000 יחידות ובריטניה סוגרת את החמישייה עם 90,000 יחידות אולם רובם אופנועים.  אם מחשבים גם את ה-50 סמ"ק הרי שהצרפתים עולים למקום הראשון מאחר וקטנוע 50 סמ"ק של פיז'ו (הסינית) נמכר שם ב-100,000 יחידות בשנה. מעניין לראות כיצד ישראל עם מכירות דו גלגלי של 14,000 יחידות בקושי בשנת 2014 עומדת מול האירופים – במפתיע לא רע, מקום עשירי אחרי בלגיה (20,000) ולפני צ'כיה (12,500), אפשר להתנחם שמצבנו טוב בהרבה מהחבר'ה בסקנדינביה הקרה, בדנמרק נמכרו פחות מ-2,000 דו גלגליים בשנה.

מה יש ב-R1200GS הזה?…
גם בשנת 2014 הדו גלגלי הנמכר ביותר באירופה היה ב.מ.וו R1200GS עם 18,013 יחידות – הטווין הבווארי המצליח מוביל את הרשימות כבר כמה שנים ולא רק באירופה אלא גם בארה"ב ונכנס לספרים באופן רשמי כתופעה (לא אופנוע, תופעה). במקום השני ימאהה MT07 שרק החל להימכר ב-2014 ובעליל תופס מהר מאוד עם 13,125 יחידות, במקום השלישי "קיסבי", טוסטוס 50 סמ"ק של פיז'ו, המקדים בהרבה את הונדה SH150 (8,754 יחידות) ואת מיודענו טי מקס 530 שמכר 7,846 יחידות בשנת 2014 בכול אירופה. ימאהה MT09 שישי עם 7,500 יחידות, פיאג'ו זיפ 50 שביעי, לפני ב.מ.וו R1200RT, הונדה SH300 וקאוואסאקי Z800 הסוגר את העשירייה הראשונה. כאן אגב ישראל, מצבנו כבר מתדרדר לתחתית המיץ של הרשימה מאחר ובעוד באירופה רוב רבי המכר בעשירייה הראשונה הם אופנועים של ממש – אצלנו צריך טלסקופ כדי לאתר אופנוע ברשימת הדגמים הנמכרים בכול שנה מבין עדר הסאן יאנגים, הקימקו והקטנועים האחרים.

גלריה

3 תגובות ל מכירות 2014 באירופה: שיפור איטי, ב.מ.וו R1200GS מלך

  1. לכו תלמדו מהארופאים. לכו כבר .
    מדינה מוחטת זבלים כל הממשלה כאן לא מעודדת ולא עוזרת.
    חבורה של אפסים.

  2. בשורה התחתונה, ברור שהשוק בישראל מעוות ומוטה לרעת הצרכנים על ידי יבואנים כגון מטרו-מוטור ושות', שדוחפים לנו קטנועי פלסטיקים נשברים עם וריאטור מעפן.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל