מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
גלאי רדאר קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
תמוז
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

חלמאות בביטוח חובה: הנחות לאופנועים יקרים ומסוכנים

חלמאות בביטוח חובה: הנחות לאופנועים יקרים ומסוכנים

גיא בן ברק

ועדה משותפת לכספים-חוקה אישרה אתמול לחברות הביטוח והפול להעניק (במידה וירצו, הן לא חייבות) הנחות בביטוח החובה לאופנועים בהם מותקנות מערכות בטיחות, כמו ABS, בקרת משיכה, בקרת יציבות. 

לכאורה מדובר בצעד חכם ומבורך, מי לא רוצה אופנועים בטוחים יותר. בפועל זו החלטה טיפשית הנובעת מבורות וחובבנות. מכיוון שהיא מעניקה הנחות לאופנועים יקרים ולבעליהם העשירים, כי לאיזה אופנועים בדיוק יש את כול המערכות האלקטרוניות-בטיחותיות הללו?? לאופנועים היקרים אלא מה, לקטנוע 125 סמ"ק?! 

אבל מה שיותר חמור הוא שמירב מערכות הבטיחות האלקטרוניות מותקנות באופנועי ספורט, בין אם כביש קיצוני ובין אם אדוונצ'ר מאובזר. עם מנועים המייצרים 160 כוח סוס ומעלה עד לרמות של 220 כוח סוס, ברור שאלה הכלים הזקוקים ביותר למערכות בטיחות אלקטרוניות – אבל לתת להם הנחות בביטוח חובה?? הרי אלה המסוכנים ביותר שיש, הנפגעים ביותר שיש, אלה האופנועים המגרים לך את בלוטות החשק ברמות כאלה שאתה לא יכול לסרב, ואלה בדיוק האופנועים שגם יודעים לעשות את מה שהם מבטיחים. 

אנחנו אוהבים את האופנועים הספורטיביים יותר מכול דבר, ואנחנו גם מוקירים את המערכות האלקטרוניות הנפלאות השומרות עלינו – אבל את …ההנחות תתנו למקדמי בטיחות אמיתיים. למשל לרוכבים שעברו הדרכה מקצועית באחד מבתי הספר הרבים לרכיבה מתקדמת. 

12 תגובות ל חלמאות בביטוח חובה: הנחות לאופנועים יקרים ומסוכנים

  1. על פי הכתוב, גובה הביטוח צריך להיגזר ישירות מעומק הכיסשל הרוכש…
    מעולה! אני תפרן… אפשר חינם?

  2. שעולה בסביבות ה-60000 שזה ממש לא יקר יחסית, יש ABS, בקרת משיכה ועוד כל מיני.. לא הכל חייב להיות יקר

  3. לא קשור עשירים או עניים , הכל מתמטיקה רווח הפסד הגיב:
  4. לפי מה שכתוב כבר ברור שכל מה שיעשו , יהיה מי שיתנגד – מה אתם רוצים אם אתה רוכב על אופנוע ספורט ללא ABS ושאר עזרים אלקטרוניים אתה יותר מסוכן סטטיסטית ממי שרוכב על כלי חדש עם האביזרים!! אותו כנ"ל במכס ושאר מיסים…

  5. ממש לא מדוייק אתה לא לקחת בחשבון שמדובר בכלים חזקים מאוד המפתים לרכיבות ספורטיביות ומהירות כך שהבטיחות מתקזזת.

  6. כמו בארה"ב. הביטוח (חובה/צד ג'/מקיף) נגזר מכל מיני פקטורים, אין שום ספק שאביזרי בטיחות מורידים את עלות הביטוח, ובצדק, בלי קשר לעלות האופנוע. זה הגיוני.
    שאר הביטוח תלוי בהתנהגות הרוכב והעבר שלו. בארה"ב כל ההיסטוריה קיימת במאגר מרכזי שזמין לכל חברות הביטוח בכל המדינות. אי אפשר לברוח מזה והכל מתועד. אתה רוכב זהיר על סופר ספורט? שלם מעט. אתה רוכב כמו חוליגן על 250? שלם הרבה.
    על הויסטרום 650 שילמתי $270 לשנה (הכל כולל הכל). בטייגר 800 היקר וגדול יותר הסכום צמח ל-$400. אני רוכב עם עבר נקי (בינתיים.. טפו טפו.. חמסה חמסה..)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל