ב-16.11.2015 יחשף דגם נוסף בסדרת "הבנים המהירים" הנוסטלגית-ספורטיבית של ימאהה Continue Reading
גיא בן ברק
צילום:יצרן
מזה מספר שנים מקדמת ימאהה את מיזם "Sport Heritage" הכולל אופנועי עבר ספורטיביים של היצרן במהדורות עיצוב מיוחדות ותוך שמירה על מכלולי הנעה ושילדה מודרניים לחלוטין. הקטגוריה כוללת כלים כמו XJR1300 וכמובן הוי-מקס, וגם דגמי קאסטום ספורט כמו ה-950 R, לאחרונה הצטרף ה-XSR700 בעיצוב שנות השבעים אך עם מנוע ה-MT07 טווין החדש והמתקדם. דגם זה אשר הושק לאחרונה לקראת תחילת שיווקו ב-2016 משקף שיתוף פעולה של חברת ימאהה עם סדנאות עיצוב פרטיות, המכונה "בנים מהירים", כלומר מבוססים על דגמי העבר, ממשיכים את העיצוב והרוח המקורית אך עם מכלולים חדשים. במקרה של ה-XSR עיצב היפני סיניה קימורה את הפירוש שלו ל-SR של ימאהה, דגם שהופיע ב-1978 בגרסאות 400 ו-500 עם מנוע סינגל של XT, אז היו אלה אופנועי UJM קלאסיים, פשוטים, יעילים, זולים – אך המעצב קימורה הפך את ה-XSR לרייסר והדגם הסדרתי אף משמר חלק מעיצוב הסדנא.
Yamaha XSR 700 "Faster Sons":
כעת מתכוננת ימאהה להצגת הדגם השני בסדרת הספורטיביים הממשיכים, הפעם זה כבר לא דגם משעמם אלא TZ750 האגדי מ-1974, מנוע ארבעה צילינדרים שתי פעימות עם למעלה מ-140כוח סוס, הדגם ניצח לראשונה ב-1974 בדייטונה עם אגוסטיני הגדול, אבל זה על מסלול אספלט – תראו מה עשה איתו קני רוברטס שרכב איתו ואף ניצח מירוצים באליפות הגרנד-נשיונאל הכוללת כידוע גם רכיבה במסלולי עפר… בלי ברקסים, בהחלקה מתמשכת ועם מנוע של אופנוע גרנד-פרי 500 פלוס פלוס.
עיצוב דגם ה"בן" לאותו TZ750 הופקד בידי רולנד סנדס האמריקני הייחודי, סרטון טיזר מצורף כאן כאשר ההצגה תיערך חי ברשת ב-16.11. "הם לא משלמים לי מספיק כדי לרכב על הדבר הזה" אמר קני רוברטס על החוויה בשטח עם הימאהה TZ750, נראה מה יצור במובן זה רולנד סנדס המחובר חזק למורשת מסלולי העפר האמריקנית.
תגובה אחת ל ימאהה TZ750 האגדי – חוזר!