fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאוואסאקי ZX10R החדש – אלוף ה-WSBK נחת בישראל

קאוואסאקי ZX10R החדש – אלוף ה-WSBK נחת בישראל

גיא בן ברק

צילום: יצרן

למרות שהקאוואסאקי ZX10R נינג'ה זכה באליפות הסופרבייק העולמית ל-2013, עם גרסת 2011 הנפלאה והרוכב טום סייקס, וחזר וזכה עם הרוכב ג'וני ריי בעונת 2015 – עדיין ולמרות שהיו ליצרן המוצלח ביותר בסופרבייק בחמש השנים האחרונות, הרי שהירוקים לא נחו על הזרים ולקראת 2016 הוציאו ZX10R כול-חדש; האופנוע נוחת בימים אלה בישראל, ותמורת 132,985 שקל אפשר לקבלו באספקה מיידית. בנוסף לכבוד האופנוע החדש עורך בית העסק 'מוטו דיל' בשיתוף היבואן מטרו מוטורס אירוע חגיגי לכבוד הדגם החדש והגעתו לישראל, זה יערך ביום חמישי 11.2.2016 בלילה במסעדה בחוף פולג בנתניה. נחמד לציין כי באירוע זה יוצג גם הדגם המקורי של ה-ZX10R כזכור שנת 2004.

האירועים והחגיגיות אינם מוגזמים מאחר וה-ZX10R החדש הוא אופנוע הכביש הקרוב ביותר לאופנוע סופרבייק רשמי, בוודאי שיצא מיפן ובוודאי במחיר נמוך כזה. עיצוב הנינג'ה החדש אולי לא מסגיר מייד כי מדובר באופנוע חדש ואין בורג משותף בינו לבין הדגם היוצא, מנוע, שילדה, מתלים, בלמים והכי הכי אלקטרוניקה מטורפת – כולם חדשים מהיסוד ומושקעים ברמה חסרת תקדים בכביש הציבורי. חסרת תקדים כי את האופנוע הזה בעצם יצרה קבוצת המירוצים הרשמית של קאוואסאקי בסופרבייק העולמי – החוקים כיום מחייבים כמעט זהות בין אופנוע המירוץ לאופנוע ההומולוגציה (500 יחידות מינימום בשנה) כלומר ככול שהאופנוע הסדרתי טוב יותר כך גם אופנוע המירוץ…
המנוע החדש עם רכיבים קלים משמעותית, ראש וקראנק קלים ב-20%, עולה בסל"ד מהר הרבה יותר מקודמו וכמובן גל ארכובה קל יותר משפר מאוד את ההתנהגות במיוחד בבלימות ובסיבובים. תיבת האוויר גדלה ויניקת האוויר מוקמה קדימה יותר – במטרה גם כאן לשפר את הנשימה והטיפוס בסל"ד. ההספק המרבי המוצהר עומד עכשיו על 200 כוח סוס ב-13,000 סל"ד, אולי לא הרבה יותר מקודמו אבל מגיע לשם הרבה יותר מהר. 

מערכת הפליטה טיטניום חדשה לחלוטין, זהה בעיצובה לזו המותקנת בסופרבייק הרשמי וקלה לאין ערוך מקודמתה (דוד טיטניום במקום פלדה) אך כוללת מערכות אקולוגיה המכשירים אותה לאירו4.

בשילדה הוזז ראש ההיגוי 7.5 מ"מ קרוב יותר לרוכב כדי לשים יותר משקל על הפרונט, לשפר אחיזה ושליטה.

אלקטרוניקה – אולי השינוי הגדול ביותר, הנינג'ה מבוסס כולו, בדומה לאופנועי מוטו GP, על המערכת האינרציאלית של בוש שיודעת באמצעות חיישנים רבים בדיוק מה מצב האופנוע – כמה נוטה לאחור בתאוצה, כמה אחיזה מספק, כמה נוטה הצידה בסיבוב, כמה אחיזה יש לו שם וכמה כוח צריך להוריד לגלגל כדי להבטיח דחף אופטימאלי. ראשי התיבות של מערכות האלקטרוניקה יכולים לבלבל בגלל ה-K המקדים לכול מערכת, אבל אלה מערכות באמת ברמה הגבוהה ביותר, בקרת אחיזה, בקרת זינוק, ABS ייחודי, קוויק שיפטר, בקרת בלימת מנוע, מצבי כוח לתנאי אחיזה משתנים.

הזרוע האחורית ארוכה ב-15.8 מ"מ לטובת יציבות ואחיזה משופרת, המיתלים עם מזלג חדש שפותח על ידי שואה בשיתוף קבוצת הסופרבייק של קאוואסאקי, כיווני כיווץ והחזרה נפרדים לכול רגל מאפשרים רזולוציה דייקנית במיוחד של ההתאמה לצרכים ולסלילה והעיצוב עם רזרבת גז החנקן הדחוס בתחתית רגלי המזלג, הפרדת השיכוך ההידראולי בתא נפרד ושימוש בבוכנה הראשית גם כמשאבה המנתבת את השמן לשסתומים ביעילות ועקביות לפעולה צפויה וליניארית, שמירה על טמפרטורת שמן מייטבית, פידבק ללא תחרות  – מעולם לא היה מזלג מקצועי ברמה כזו על אופנוע סדרתי.

גם הבלמים שופרו, כמו-גם האווירודינמיות, מומלץ להגיע לאולמות התצוגה של מטרו וכמובן לאירוע ההשקה של מוטו דיל ולהתרשם מהאופנוע המטורף הזה, דבר כזה באמת עוד לא היה.

גלריה

2 תגובות ל קאוואסאקי ZX10R החדש – אלוף ה-WSBK נחת בישראל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל