מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
גלאי רדאר קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
סטפן
לרט
ברקום שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

ק.ט.מ 2017 השקה מקומית למשפחת EXC

ק.ט.מ 2017 השקה מקומית למשפחת EXC

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום


דגמי 2017 של אופנועי האנדורו של ק.ט.מ הושקו באירוע חגיגי במתחם החדש (והמרשים) של מותגי קבוצת לובינסקי באיזור התעשייה בראשון לציון. ק.ט.מ היא יצרנית אופנועי האנדורו המובילה באירופה ובעולם, ועל כך אין עוררין. למרות ההצלחה, ממשיכים בק.ט.מ לפתח ולחדש, ובשנת הדגם הנוכחית, מדובר על משפחת EXC (אנדורו) חדשה לגמרי. 

כמהלך מקדים להשקה בארץ, נשלחו שני נציגי החברה אבי ששון וישראל ויליגורה להשקה העולמית בחו"ל, וחזרו עם תובנות אותן הציגו בהשקה המקומית. "נכון שאנו משתמשים במינוח "חדשים" לעיתים קרובות, אך הפעם מדובר באופנועים חדשים לגמרי, ולא רק בסיסמא" כך לפי ששון. 

גישת ה- READY TO RACE בה נוקט היצרן, הוא לא רק סלוגן המוצג ע"מ לייצר מצג של מקצוענות, אלא מדובר בהלך הרוח ובאני מאמין של החברה, המחוייב ב- 100 אחוז לתחום מירוצי השטח. על בסיס גישה זו מתקבלות ההחלטות, ונבחרות דרכי הפעולה. מקום שני מעולם לא הייתה אפשרות בשביל היצרן האוסטרי, וכשאתה עובד כל יום כאילו שאתה מכין אופנוע למירוץ האנדורו הקשה ביותר בעולם, התוצאות לא יאחרו לבוא. 

משפחת ה- EXC של 2017, היא כאמור 100 אחוז NEW, מה שאומר שאין כאן פלטפורמה שהייתה קיימת בעבר ובה עשו את השימוש כדי ליצור את האופנועים החדשים, אלא כלים חדשים לגמרי. 
מי אתם אופנועי ה- EXC 2017?
לפני הכל- מרכוז מסות אל מרכז כובד האופנוע. כל המכלולים (מנוע שלדה מתלים וכו') ממורכזים אל מרכז הכלי. כתוצאה מכך מקבלים אופנוע מהיר מאד, וכזה שזורם עם רוכבו לאורך כל הדרך, בלי לחשוב על איך היא נראית. 


 הרשימה ארוכה:
– סעפות פליטה חדשות+ אגזוזים.
– בתי מצערת וגריפים (ללא חוטי ברזל).
– מחשב חדש (ארב"פ), מאפשר להשתמש בבקרת האחיזה של האופנוע- מערכת חדשה גם היא (לראשונה באופנועי אנדורו). כל הילוך מקבל מפת הצתה ייחודית לו. 
המחשב (עם מעבד ECU משופר) מנטר קפיצות סל"ד שהאופנוע מייצר, וברגע שקפיצה כזו מתרחשת, מקבל המחשב אינפורמציה לגבי איבוד האחיזה בגלגל האחורי. בעזרת שימוש במפות ההצתה, מוריד המחשב כח לגלגל האחורי, עד לחזרתו לקרקע בטוחה. כמעט בעל סיטואציה בה נתקלים בשטח, אם מדובר בחול או בבוץ, ניתן לעשות שימוש יעיל במערכת זו. המערכת ניתנת לניתוק בלחיצת כפתור ללא צורך בעצירת האופנוע. 
למה בקרת אחיזה אתם שואלים? בק.ט.מ מבינים שכ- 70 אחוזים מקהל היעד של האופנועים הם רוכבי תחביב- קרי אנשים שרוכבים אקסטרים אנדורו בשעות הפנאי ובתור תחביב, ולא בתור מקור לפרנסה. מנסיונות רכיבה עם המערכת שערכו אנשי החברה בהשקה באוסטריה, מגיעים הדיווחים כי מדובר במערכת MUST לכל רוכב הובי. 
מתוך ההבנה הזו, שילוב מערכות כמו בקרת אחיזה (שמגיעה מעולם הכביש עם תיאומים לשטח כמובן) הוא פעולה מתבקשת. (המערכת זמינה בארב"פ בלבד). 
– תיבת אוויר חדשה (שיטת הרכבה אחת בלבד לפילטר האוויר במקום כמה אפשריות- אין מצב שהפילטר מורכב הפוך, נכנס אבק ומנועים נתפסים- קרה בשנים קודמות בעקבות טעויות בהרכבת הפילטר)
– מושב חדש (מונמך- לא כל רוכבי האנדורו הם 1.95). 
– מצבר ליתיום קל מאד (1 קילוגרם) , שתודות לו התאפשרה השנה הורדת רגלית ההנעה (קיק סטארט).
– רפידות בלם ומערכות בלימה חדשות.
– מתלים חדשים (קדימה ואחורה). PDS מאחורה קרוב ב- 5 מ"מ למרכז האופנוע, מה שיוצר בולם אנכי יותר. הזרוע האחורית החדשה רזתה ב- 220 גרמים. 

– ק.ט.מ נפרדת מקדימה מבולמי ה- 4cs, ומקבלת את הדור החדש ששמו EXPLOR. הבולמים החדשים בעלי מחסנית שמן פתוחה במקום קארטרידג' סגור.
– הבולמים הקדמיים בעובי 48 מ"מ כאשר כיווני ריבאונד וקומפרשן נעשים מהחלק העליון של הבולם (בדומה לגרסאות ה- Six Days מהשנה שעברה).

– בולמי ה- OPEN CARTRIDGE רזים ב- 200 גרם. עלויות התחזוקה של המחסנית הפתוחה זולים יותר מאלו של הסגורה. 
– מאחור, הבולם החדש מתבסס על בוכנת 46 מ"מ, ורזה ב- 600 גרם משנה שעברה ובנוסף מקבל השנה הבולם האחורי קפיץ פרוגרסיבי, ובוכנה צפה. 
– שלדות חדשות. קשיחות ב- 20 אחוזים יותר, ואלסטיות ב- 30 אחוזים יותר. השלדות החדשות בעלות מימדים שונים בדגמים החדשים. 
– רגליות רוכב חדשות.
– מסכת החזית עוצבה מחדש. 
השאיפה השנה הייתה להפוך כמה שיותר חלקים נגישים לפירוק ללא צורך בשימוש בכלי עבודה, מתוך ההבנה כי במירוץ שבו אין זמן להתחיל לפרק את האופנוע עם כלים, או ברכיבה בשעות הפנאי בה לא רוצים לשאת משקל רב על הגוף, ראוי שיהיו כמה שיותר חלקים אותם ניתן לפרק בקלות. מסכת החזית נפרדה לשלום מהפלאח בעל הבורג שהחזיק אותה. 
– מיכל דלק חדש (שקוף). 
– גרפיקה חדשה (SIX DAYS SPAIN ודגמים רגילים). 
– פלסטיקה חדשה מעוצבת ועמידה.
– רדיאטורים חדשים- נושא כאוב בקרב רוכבי האנדורו. התושבות החדשות של 2017 אמורות לספק הגנה מסויימת לרדיאטורים הרגישים בנוסף למגינים. 
– רגליות חדשות (NO DIRT) שאמורות למנוע מצב תקיעה ע"י כניסת בוץ ולכלוך (מצב בו הרגלית מתקפלת ולא יכולה לחזור קרה לא פעם בעבר). הרגליות החדשות גבוהות יותר מרגליות דגמי ה- SX (מוטוקרוס) ב- 6 מילמטרים, זאת בעקבות השוני בקרקע בין שני סוגי הרכיבה.
– דיסקי בלימה חדשים, הקדמי רזה ב- 63 גרם, והאחורי ב- 51 גרמים. קליפר חדש עם בוכנת 24 מ"מ. רגלית בלם חדשה גם כן. 
– קרבורטור חדש בדגמי הדו"פ. עקב סירובה של חברת קייהין (ספקית הקרבורטורים עד לשנת 2016) לייצר חלק חדש לגמרי (לפי דרישתה של ק.ט.מ), הופסקה עימה העבודה וחברת מיקוני תספק מעתה את מערכות הזנת הדלק לדגמי הדו"פ הקטומים. 
– מערכת הצ'וק גם היא חדשה וקיבלה שדרוג חשוב. בעקבות תלונות של רוכבים על כוויות ושריפת כפפות בעת סגירותו של הצ'וק, נכנסה לפעולה מערכת שחרור אוטומטית. עזיבת גז במכה אחת היא כל מה שדרוש כדי לסגור. 
מנועים- מרכז מסה לעבר מרכז הכובד של האופנוע (ארב"פ ודו"פ). המנועים נבנו מחדש לחלוטין. 
– חיישן גיר ותיבת גיר חדשה. 
– גל ארכובה עם מוט קצר יותר- הזיזו את גל הארכובה אחורה ולמעלה לכיוון מרכז הכובד עם קייסים חדשים- כך היה ניתן למרכז את המסה הנעה המשפיעה על תנועת האופנוע. 
– סטרטר חדש. 
– צילינדר חדש וקצר מהלך.
– ראש מנוע חדש.
– מכסי צד חדשים. עם סכנה פחותה לפגיעה של הרגליות בהם. 

SIX DAYS:
– מתג בורר מפות הצתה, מושב משופר למניעת החלקה, מסכה חדשה, דוד מפלט, גלגל שיניים אחורי מחוזק, דיסק אחורי סוליד, מוביל שרשרת כתום, מגן מנוע חדש, שלדה כתומה (לעומת שחורה בדגמים הרגילים) מנגנון שליפת ציר קדמי מהיר ללא שימוש בברגים. 
– דו"פ סיקס דייז-  מגיני סעפת קרבון, משולשי היגוי CNC (3 פוזיציות שונות), כידון עם לוגו סיקס דייז. 
ועוד ועוד ועוד….
שינויים כה מרחיקי לכת למוצרים שהיו כל כך טובים, לא מובנים מאליהם. ורשימה כה ארוכה של שדרוגים ושיפורים היא בהחלט ראוייה להערכה. אבל מה שווה כל הטוב הזה אם אין חבר'ה סופר מעולים שישתמשו בו? 
לכן, מציגה דלב את קבוצת המירוצים שלה, שסיימה ממש עכשיו ליגה סדורה ראשונה מזה זמן רב בתחומי האנדורו והמוטוקרוס. קבוצת המירוצים של המותג היא גם הגדולה ביותר בישראל, ומונה כ- 12 רוכבים פעילים. 
הרוכבים הקטומים כבשו כל פיסת חול או אדמה בכל ליגה אפשרית ובכל ז'אנר מוטורי בו אפשר להתחרות בארץ ובחו"ל, והביאו גאווה גדולה למותג ולספורט המוטורי הישראלי. בין הדמויות הבולטות תוכלו למצוא שמות מוכרים של אלופי אנדורו כמו זיו כרמי, תומר שמש וגיל קינן (שחזר אך לא מזמן מה "רד בול רומניאקס"), מוטוקרוסרים כמו דור עטיה, וצעירים מבטיחים שכבר עשו ועוד יעשו המון חיל, כמו משפחת סלע עם סוף הרוכב האדיר (שחגג אמש בר מצווה בתום ההשקה- מזל טוב ענק!) , בן אלמגור בן ה- 8 ועוד רבים וטובים. 

אי אפשר היה שלא להרגיש כמה המכלול שהוצג בפנינו היום, נראה ומתפקד כמו משפחה אחת גדולה. אם במקצועיות, אם בתחרותיות, אם במיתוג ובאהבה של הרוכבים למותג הקטום ולכל מה שמסביבו. מחמם את הלב לראות כמה שהרוכבים הצעירים מחוברים לוותיקים, ואיך אלו השניים דוחפים ומכוונים, ומובילים את הראשונים אל העתיד. 

נאחל המון בהצלחה לרוכבים הקטומים ולצוות דלב מוטו

ספורט. מי ייתן ויגיע היום בו הם ייצגו את מדינת ישראל בתור ספורטאים מוטוריים לגטימיים לכל דבר ועניין. 


לעוד גלרית אווירת האירוע, צילום אביעד רייס:

4 תגובות ל ק.ט.מ 2017 השקה מקומית למשפחת EXC

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל