מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
גלאי רדאר קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
rok-straps רצועות קשירה 140
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
סטפן
לרט
פרפקט קוביה שמאל
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

דמי חנוכה לנכדים: אפריליה RSV4 FW-GP עם 250 כוח סוס

דמי חנוכה לנכדים: אפריליה RSV4 FW-GP עם 250 כוח סוס

גיא בן ברק

צילום: יצרן


אפריליה בניגוד ליפנים תמיד הייתה נכונה יותר למכור לציבור את טכנולוגיית המירוצים שלה, בין אם שתי פעימות RS250 האגדי אלוף שנות התשעים, או RSV שני צילינדרים ליטר סופרבייק בתחילת שנות האלפיים, וביתר שאת בשנים מאז מככב ה-RSV4 – עוד ועוד גרסאות אקזוטיות, RR ובמיוחד FW מוצעות לציבור הרוכבים הפרטיים או למיליונרים שרק יכולים להסתכל, נתוני סופרבייק רשמיים וטכנולוגיה למי שמסוגל לשלם עבור הגרסאות המיוחדות ויש יותר ויותר אנשים כאלה בעולם.

אולם גם בהכירנו את אפריליה הופתענו ממה שהחברה הקטנה והעצבנית הזו מציעה לרגל סיום השנה: ה-RSV4 FW-GP הוא אופנוע הספורט המתקדם ביותר שנמכר לציבור, וזה כולל את ההונדה RCV213S רפליקה לאופנוע המוטו GP של הכנף האדומה.

אפריליה הלכה הפעם רחוק עוד יותר ומוכרת מי שיכול לשלם אופנוע מירוץ עם טכנולוגיית GP אמיתית. האבזור כולו באופנוע הזה ברמה גבוהה אולם מהסוג שראינו כמו שילדה ומיתלים באיכות ובאפשרויות כיוון והתאמה בלתי מוגבלות – שני מרכיבים עושים את ה-FW-GP ליחיד ומיוחד: האחד הוא מידות הבוכנה עם קוטר אימתני של 81 מ"מ, הקוטר המרבי המותר במוטו GP לאופנוע ליטר ארבעה צילינדרים, ולא קיים בשום אופנוע סדרתי וזה אומר שמהלך הבוכנה יורד מתחת ל-49 מ"מ ויחד עם התערובת העשירה הנכונה הסל"ד עולה במנוע הזה לגבהים של 16,000 בקלילות, כשאין בעיה לעלות עוד ועוד בזכות המרכיב הייחודי הנוסף שאפריליה התקינה ב-FW ג'יפי : שסתומים פנאומטיים… העיקרון הוא שבמקום גל זיזים שדוחף את השסתומים וקפיץ המחזיר אותם וחוזר חלילה על כול החסרונות שיש בכך, שסתומים פנאומטיים הם בעצם שסתומים עם מנועים או מתופעלים פרטנית על ידי משאבות אוויר/שמן במקרים אחרים, המתופעלים פנימה והחוצה על ידי מחשב ניהול המנוע ויתרונם העצום על שסתומי קאמשאפט וקפיץ הוא שהם מותאמים לכול סל"ד, בנמוך פותחים את היניקה והפליטה רדוד ולמעט זמן ובכך לא חונקים את המנוע – ולחלופין בסל"ד גבוה פוערים את מלוא קוטר השסתומים, דואגים לחפיפת שסתומי פליטה על היניקה בדיוק במידה הנכונה והכי חשוב לעולם לא לוקים בציפת שסתומים האופיינית לקפיצי שסתומים שאינם מסוגלים להחזיר את השסתום מהר מספיק כאשר המנוע בסל"ד גבוה מאוד.

שני המרכיבים הללו עם מחשוב ברמה הגבוהה שיש הדואג בדיוק ליחס הסטויקומטרי הנכון לכול מילי סל"ד, מעלים את הספק המנוע של האפריליה FW-GP לנתון המדהים של 250 כוח סוס, מה שמעלה ביתר שאת את השאלה איפה נוסעים עם האופנוע הזה? ראשית יש לדעת שאינו יכול להשתתף בשום אליפות מירוצים רשמית למעט המוטו GP ולשם הסיכוי להיכנס לא קיים, אלא אם אתה בעל קבוצת מירוצים עם הישגים מוכחים, עשרות מיליונים בחשבון הבנק ובעיקר מוניטין אישי שספורים הנהנים ממנו בעולם.

גם סופרבייק ובוודאי סופרסטוק הם לא אופציה מאחר והיצרנים כדי להשתתף מחוייבים למכור לציבור מאות יחידות מהדגמים עליהם מבוססים אופנועי המירוץ ובמקרה של האפריליה FW-GP אין סיכוי לעבור הומולגציה החיונית לסופרבייק פשוט כי יימכרו יחידות ספורות ולא המאות הנדרשות כמינימום. לכן האפריליה הזה הוא בעצם כלי חלומות להנאה נטו במסלול בידיים של מי שמסוגל לרכב על כלי חזק ומדויק שכזה, להגיע למסלול כמה פעמים בחודש וליהנות – מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש את האפריליה FW-GP גם יכול מן הסתם לחיות בין מסלול למסלול כדרך חיים.

ה-FW-GP מיועד כמובן למסלולים בלבד והרוכשים יהנו מליווי צמוד של מקצועני אפריליה, כולל כיוון מרחוק באמצעות תקשורת סלולארית בין המנוע למפעל, דומה שהשמיים כעת הם באמת הגבול, אה כן, וגם יכולת הרכיבה של מי שקונה את האופנועים הללו…


במקביל לגרסת העל הזו מציעה אפריליה לציבור גם גרסאות שפויות ל-RSV4 בדרגות של סופרסטוק ואף סופרבייק, קיטים שאת רובם יכול כול בעל אפריליה RSV4 להתקין ולהעלות את האופנוע להספקים של 215 כוח סוס, עם רכיבי שילדה מתקדמים, ועם זה אפשר לרכב גם בכביש הציבורי…
באנר פרסומי:


עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

גלריה

7 תגובות ל דמי חנוכה לנכדים: אפריליה RSV4 FW-GP עם 250 כוח סוס

  1. אין ספק אופנוע יפה בעל עיצוב איטלקי משובח אבל כנראה סובל מבעיות אמינות ….. אולי עדיף Kawasaki H-2R

  2. קווסאקי= קאקי
    H2R? אחלה אופנוע לקו ישר, בפניה הראשונה אתה ממשיך בקו ישר.
    ואז אתה קווסאקי אחרי תאונה.
    קווסאקי אחרי תאונה=מרוסקי.
    תחשוב על זה

  3. תמיד יש איזה עכבר מקלדת שמשחק אותה מומחה וכותב שטויות לידיעתך H-2R הוא אופנוע מסלול ועכשיו לך לנגב את החלב מהשפתיים שלא תתלכלך לך המקלדת שאתה כל-כך אוהב.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל