מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
גלאי רדאר קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
סטפן
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

48,000 אופנועים נמכרים בהודו… בכול יום!

48,000 אופנועים נמכרים בהודו… בכול יום!

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

הודו היא שוק האופנועים הגדול בעולם לאחר שבשנה שעברה עקפה את סין עם 17.7 מיליון אופנועים חדשים הנמכרים בתת היבשת הענקית מדי שנה, כלומר כמעט 50,000 אופנועים חדשים נמכרים בהודו בכול יום (סין הקטנה צנחה ל- 16.8 אופנועים בשנה). מספר האנשים בהודו עבר את ה-1.3 מיליארד נפש, יש לסייג כי "אופנועים" בהודו וסין הם ברובם קטנועים וטוסטוסים וענתיקות – למרות שבשנים האחרונות חל שינוי של ממש גם בתחום זה וניתן לראות כלים מודרניים יותר ויותר שממש דומים לאופנוע כפי שהוא מוגדר על ידנו.

השינוי האדיר בשוק האופנועים ההודי התרחש במהלך 7 השנים האחרונות בהן גדל השוק ב-32%, מוביל את הגידול בכלל כלי הרכב שנרשם בהודו בתקופה זו. הגורמים המניעים את צמיחת השוק ההודי הם: גידול חד בנשים-רוכבות כחלק משחרור האישה המתרחש בהודו, שיפור משמעותי בתשתיות וכבישים הנסללים גם במחוזות נידחים, וכמובן השותפויות של יצרני המערב בראשם ק.ט.מ, ב.מ.וו, פיאג'יו והרלי דייוידסון עם יצרנים הודים, כאשר ליצרנים היפניים כבר מזמן יש שם מפעלים המייצרים לשוק המקומי.
ובינתיים בסין, כאמור ירידה משיא של 19 מיליון אופנועים ב-2009 לפחות מ-17 מיליון ב-2016, הסיבה העיקרית היא השיפור הכלכלי של רבים מאזרחי סין וכידוע מכוניות (רצוי מתוצרת גרמניה) ולא אופנועים הם סמל מעמד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל