fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

הרלי דייוידסון תייצר גם בתאילנד

הרלי דייוידסון תייצר גם בתאילנד

גיא בן ברק

עם בחירתו של דונלנד טראמפ לנשיאות ארה"ב הוא הבטיח כי יקדם את יצרן האופנועים האמריקני הלאומי הרלי דייוידסון – אולם פעולתו הנחרצת של הנשיא החדש לביטול TPP, הברית הכלכלית בין ארה"ב למדינות האוקיינוס השקט, דווקא פגעה בהרלי שתכננה הקמת מפעלים ומכירות מוגברות באזור מבטיח זה.

לכן נזקקה הרלי לפיתרון אחר וכעת מתפרסם כי היצרן האמריקני הענק מקים מפעל בתאילנד. מאחר וההודעה על הקמת מפעל זה באה זמן לא רב לאחר ההודעה על פיטורין של 118 עובדים במפעל הגדול של הרלי ביורק פנסילבניה, נדרשה הרלי להכחיש קשר בין האירועים, ובוודאי שזה לא המקרה של העברת משרות מארה"ב לחו"ל. הרלי מצהירה כי הקמת מפעלים בחו"ל נדרשת כי המכירות בחו"ל גדלות, ובמקרה של תאילנד בכלל יש בעיה אחרת, כול יצרן המבקש למכור בתאילנד חייב לייצר חלק משמעותי מהאופנועים בתאילנד עצמה.
 

המגמה הברורה של מעבר יותר ויותר יצרני אופנועים מהמערב לייצור במפעלים במדינות אסייתיות בהן כוח העבודה זול הינה חיובית במובן של הורדת מחירי האופנועים באופן דרסטי מה שמקל גם על לקוחות במדינות המערב לרכוש אופנועים אלה, ואין ספק שהגידול העצום של אופנועים בנפח קטן במכירות בשווקי המערב וגם ישראל מעיד על כך היטב. עם זאת צריך לשים לב שלא פוגעים בדרך באיכות ורמת האופנועים, במקרה של הרלי לא יהיה חכם לעבור לייצור באסיה ולהוריד את המחיר – רק כדי לחזור למנועים מטפטפים שמן, מערכות חשמל קורסות בגשם הראשון, ועוד פגעים שאפיינו את הרלי בשנות השבעים והשמונים וכמעט הביאו לחיסולם.

תגובה אחת ל הרלי דייוידסון תייצר גם בתאילנד

  1. אז עכשיו עוד ייצרו אותו בטאילנד.
    רק מטומטמים יקנו .
    אז שיקנו ושיעשו קעקוע גם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל