fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

ALTA REDSHIFT EX – התחשמלנו

ALTA REDSHIFT EX – התחשמלנו

אביעד רייס

צילום: יצרן

למי שעדיין לא מכיר, חברת ALTA האמריקאית (נוסדה בסאן פרנסיסקו ב-2007) מייצרת מספר דגמים של אופנועים חשמליים השייכים למשפחה ששמה REDSHIFT.

אפשר לומר כי ALTA מציבה תחרות של ממש למשפחת הפרירייד E של ק.ט.מ, הכוללת גם היא דגמי מוטורקוס, אנדורו ו-SM, אך ממבט זריז בנתונים ניתן לראות כי הפרירייד E הוא בעצם יותר פלייבייק למרחקים קרובים מאשר אופנוע לשימוש לגטימי ככלי תחבורה (22 כוחות סוס באוסטרים לעומת 40 באמריקנים)
היצע הדגמים של ALTA כולל את ה-MX, מוטוקרוס טהור למסלול שהגיע להישגים יפים בליגת האנדורו קרוס האמריקאית בעונת 2016, SM (סופרמוטו חוקי לכביש) ועכשיו דגם חדש – EX – אופנוע אנדורו חוקי למהדרין לרכיבה בכביש.

לפני כל המידע החשוב האחר, מה שמעניין בתכל'ס כאשר מדובר בכלים החשמליים הוא הטווח, וב-ALTA מצהירים על כ-100 ק"מ בעירוני, וכ-4 שעות בשטח – פחות או יותר זמן ממוצע של רכיבת הובי עם אופנוע האנדורו שלכם.


הנתונים היבשים מספרים על אופנוע אנדורו הבנוי על בסיסו של דגם המוטוקרוס, ובעל מנוע חשמלי קומפקטי (מסוג PMAC) המסוגל לעמוד ברעידות וזעזועים עד 20G, ומספק 40 כוחות סוס ו-16.5 קג"מ.

משקל המכונה החשמלית 124 קילוגרם – די כבד במונחים של אופנועי אנדורו טהורים, אך ניתן להבין שעלייה במשקל היא בלתי נמנעת בעקבות המצאותה של הבטריה. יחסית לאופנועי דו"ש "קרביים", אין ספק כי מדובר במשקל תחרותי. על עודף המשקל מפצה תאוצה מהירה ביותר המאפיינת את הכלים החשמליים.

ה-ALTA EX מציע 4 מפות הצתה שונות לטובת ביצועים מדוייקים, ומהירות מירבית של כ-115 קמ"ש.
אורך חיי הבטריה נקבע על 1000 שעות (הרבה יותר מכל טיפול בכל אופנוע שטח שהוא) וטעינה חוזרת תגזול 2.5-4 שעות מזמנכם (תלוי בכמות)
מבחינת איכות רכיבים, לא נותר אלא להתענג – שלדת אלומיניום, מזלג קדמי WP 4CS עם אפשרויות כיוון מלאות, בולם אחורי WP, בלמי BREMBO, חישוקי WRAP 9 במידות 21/18, צמיגי מצלר 6 DAYS, סטרטר הכולל מפתח וגובה מושב העומד על 970 מ"מ.

 

מחיר האופנוע כלל לא זול, ועומד בארה"ב על 15,500 דולר, שהם בחישוב מהיר למציאות הישראלית כ-100,000 ש"ח. קשה להאמין שיהיו הרבה רוכבים שיהיו מוכנים להשקיע סכום בסדר גודל שכזה – למעט משוגעים לדבר שהפרוטה מצוייה בכיסם. כרגע, זה נראה כמו המכשול העיקרי במכירה של כלי מסוג זה בישראל.

נכון שלוותר על רעש המנוע הממכר זה לא דבר קל, אבל היתרונות: תשכחו משמן, דלק וכדו', ותלונות על רעש אגזוזים המפריעים לסביבה. תגידו שלום לשיחות עם החברים במהלך הרכיבה בלי לחכות יותר כדי לזרוק איזו מילה. לא היינו מתנגדים לסיבוב.

2 תגובות ל ALTA REDSHIFT EX – התחשמלנו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל