fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

רכיבה ראשונה: טריומף סטריט טריפל 765R במבחן דרכים

רכיבה ראשונה: טריומף סטריט טריפל 765R במבחן דרכים

כתב: צחי שף לוי | בחנו: אריק רוזנבלום, צחי שף לוי | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: נייקד ספורטיבי עתיר ביצועים, נוח וממכר – וזאת לא הגרסה החדה ביותר שלו.

אני ניגש לקבל את המפתחות של האופנוע, הוא נועץ בי פנס ומבטינו מצטלבים, המוח שלי כאילו נזרק אחורה בזמן כמו סצנה בסרט פעולה עתידני, ואני נזכר ברגע ההוא, לפני בערך 12 שנה, עת חיכיתי לקבל התראה שחברת הציוד האהובה עלי העלתה סרטון משוגע נוסף לעמוד היוטיוב שלה. הפוש מתקבל, אני פותח מהר את הסרטון – שנטען בקצב הרשת הסלולרית של אותה שנה – ורוכבי הסטאנט של המותג משתוללים על צמד נייקדים בעלי זרוע אחורית מאורכת וגלגלי שיניים ענקיים מאחור, הם מעוטרים בצביעות מרתקות מבט ושניים – ניק אייפקס וארני ויג'יל – עושים בעיות לשוטר דן החמוש בניידת מוסטאנג שרודף אחריהם בקרב דריפיטים בלתי נשכח. הצליל הזה של האופנועים, רדף אותי לא מעט שנים.

כמה שנים עוברות ואני בתערוכת מילאנו, ואני פוגש אותו לראשונה פנים מול פנים. לא בתוך האולמות הממוזגים, על במה לצד דגמים נוספים, אלא במגרש החנייה, על המדרכה בצד, שחור מבריק, נוצץ ורק גורם לי לרצות לאתר את בעליו כדי לדרוש סיבוב או לפחות לשמוע ממנו על חווית הרכיבה הנכספת הנמנעת ממני בארצי נטולת יבואן טריומף. עוברות עוד כמה שנים וארצי כבר איננה נטולת יבואן לטריומף, ולמרות זאת מסיבה שאינני מבין, לא רצתי בהזדמנות הראשונה לסוכנות כדי לחטוף את המפתחות שלו ולקבל את הסיבוב לו אני ממתין כבר יותר מעשור. בשביל זה היה צורך בהזמנה רשמית להצטרף למבחן של המגזין, אליה נעניתי בחיוב.

המוח שב להווה ובידיי המפתח שלו. טריומף סטריט טריפל 765 R, הוא בוגר וחתיך יותר, אבל מגרה כמו אז. מנוע הטריפל מתקדם וגדול יותר, עם אותו הצליל המשכר, בנפח 765 סמ"ק בתוספת של האות R אחריהם. תסלחו לי שאני חוסך בפרטים, בכל זאת, מצפה לי דייט לוהט. שהעורך יוסיף את הפרטים החשובים בפסקה הבאה, אני יוצא לדרך. לטריפל של הסטריט יש 120 סוסים שמתקבלים באנעארף, רובם מצטרפים לחגיגה בכל משיכה של המצערת. צליל הבס שמפיק האגזוז גורם לי לכבות את המוזיקה המתנגנת בקסדה כדי ליהנות ממנו.

הסטריט טריפל הוצג לראשונה בשנת 2007 כגרסת נייקד של הסופרספורט דייטונה 675, שהציע שילוב של ביצועים מעולם המרוצים עם התנהגות וזריזות לשימוש יום יומי על הכביש הציבורי. במהלך השנים הדגם השתדרג והתפתח והוצגו גרסאות ה־R וה־RS וגם נפח המנוע תפח. בשנת 2024 מוצעים שלושה דגמים – סטריט טריפל R, סטריט טריפל RS וסטריט טריפל בגרסת מוטו2 (מוגבל ל־765 יחידות, בעל נטייה לעולם המרוצים) – שעברו עדכון מקיף בשנת 2023. הדגם הנבחן הוא הבסיסי מביניהם, כשה־RS מצויד במצב רכיבה נוסף, צג TFT גדול, מזלג קדמי מעט שונה, בולם אוהלינס אחורי, מערכת בלימה ברמבו Stylema, צמיגי פירלי ספורטיביים יותר ועליה קלה בהספק – מ־120 כ"ס ב־11,500 סל"ד ל־130 כ"ס ב־12,000 סל"ד, כשהמומנט נותר 8.1 קג"מ ב־9,500 סל"ד – לצד חיסכון של ק"ג אחד מתוך 189 ק"ג רטובים. ה־R עולה 89,000 ₪ בעוד ה־RS עולה 98,000 ₪.

הרכיבה הקצרה בתוך מטרופולין תל-אביב מזכירה לי ברגע אחד כמה אני אוהב אופנועי נייקד בעלי DNA של אופנוע ספורט, כאלו עם מנוע של אופנוע מרוץ והיגוי זריז וקליל כמו של קטנוע, שילוב חלומי בעיקר בהתניידות יום יומית – אבל לא רק. למעשה לא צריך לנסוע מהר כדי ליהנות ממה שהסטריט טריפל מציע, אבל כפי שאני מגלה די מהר, המנוע הזה לא אוהב להסתובב לאט ודורש לנצל את רוב המהלך של ידית המצערת. בשביל לחזות באופי האמיתי של הסטריט טריפל, מה שכל כך חיכיתי לו, צריך להדק את האחיזה של הכידון, ללחוץ חזק עם הברכיים על המיכל ולשחרר את המנוע לחופשי.

תנוחת הרכיבה על הסטריט שולחת את המוח ישירות למוד קרבי שקשה להרפות ממנו, וגם כשמנסים להתיישר על האופנוע מהר מאוד מגלים שהגוף חזר לאותה תנוחה ספורטיבית נמוכה. הרגליות ממוקמות קצת אחורה וגם קצת בזווית, עם רגליים כמו על קו הזינוק לריצת ספרינט, ממתינות ליריית ההזנקה כדי לדחוף את הגוף קדימה ונמוך. מיכל הדלק מעוצב לשלמות בחיבור בין הרוכב לאופנוע. והבלמים פה? כל מ"מ בידית הבלם מניב עוצמת בלימה ראויה בכל מהירות, בזכות מערכת בלימה עם קליפרים ברמבו M4 וזוג דיסקים צפים בקוטר 310 מ"מ מקדימה, עם צינורות פלדה שזורה, שמצייתים לאצבעות יד ימין בצורה מופתית, וכשצריך עוד קצת עוצמה או תיקוני בלימה יש מאחור דיסק 220 מ"מ עם קליפר של ברמבו, לא פחות ממושמע ואפקטיבי.

יורד הערב ויחידת התאורה הקדמית שקרצה לי מוקדם יותר מאירה את רוחבה ואורכה של הדרך בהצטיינות, אך מישהו במחלקת התכנון כנראה שכח את כפתור ההבהוב והוסיף אותו לתוכניות בשלב מאוחר יותר, כי הוא יושב במיקום מאוד לא נוח. לוח המחוונים מינימליסטי, מחולק ל־2, בחלקו העליון מציג מהירות וסל"ד יחד עם מד הדלק ובמרכזו צג TFT דיגיטלי לשליטה במערכות השונות בעזרת בית המתגים השמאלי. עבודת המערכות השונות מוגדרת מראש ב־4 מצבי רכיבה – גשם, עירוני, ספורט ומצב להתאמה אישית – שקובעים את מידת ההתערבות של מערכת ה־ABS, בקרת האחיזה ותגובת המצערת.

אחרי לילה של שינה מחוייכת התעוררתי מוקדם לרכיבה, בבוקר שמתחיל בקפה קבוע בתחנת הדלק בבית גוברין. האוויר מעט קר והזריחה מאחרת, אני מסיים את הקפה ולוקח את הטריומף להכיר את הכבישים המפותלים של האזור. בכניסה לכביש 35 מכיוון צומת לכיש מתחיל הכביש המפותל של בית גוברין, פניה אחת ימינה ואחת שמאלה, עוד ימינה בירידה, וה־765 יושב דבוק לאספלט, יורד עמוק אל תוך הפניות, אבל עושה פרצוף של לא מתרגש. עוד כמה פניות ואני מתחיל להבין למה האופנוע הזה משמש בחירה כל כך טובה של רוכבי הסטאנט.

המנוע הזה, שמשמש גם את כל אופנועי קטגוריית המוטו2, משלב בין הצורך שלו בסל"ד לגמישות מפתיעה בחלקו העליון, מאפשר למשוך את ההילוך אל הפניה ומעבר לה, בשילוב המפה הספורטיבית משיכה קצרה של המצערת מניבה תאוצה ארוכה ובלימת מנוע מדויקת בכניסה לפניה הבאה. תוסיפו לזה את הבלמים שכבר הזכרתי ויש לכם אופנוע סופר מדויק, צייתן ומהנה בכל הנוגע לתקיפת פניות, שבפתיחת המצערת החוצה מהפנייה מדביק את הצמיג האחורי וטס אל עבר הבאה. פס-הקול שמפיק הסטריט ממנוע הטריפל הנהדר שלו מהנה כל כך עד שקשה להימנע מסחיטת האופנוע ולא רק בשביל המוזיקה המענגת, וגם לא רק בשביל הביצועים הנהדרים שהוא מפגין, לא זוכר מתי בפעם האחרונה בוחני המערכת ציינו כל כך לטובה צליל של אופנוע – אבל הטריומף השובב גרם לרובנו להזכיר את זה.

אבל לא רק מנוע טוב יש לו, אלא גם חבילת מתלים. בחסות חברת Showa ועם מזלג בקוטר 41 מ"מ מקדימה ובולם יחיד מאחור, שכיוונונם הטבעי התאים לי – אבל ניתנים לכיוונון מלא – שופעים ביטחון ומאפשרים לאופנוע ולי לנוע מצד לצד בתוך סדרת פניות בתוך האצה או בלימה תוך שמירה עם הקו הנבחר ויציבות והצמדה של צמיג ה־180 האחורי לאספלט.

אני מתקרב לנקודת המפגש של יום הצילום למבחן, עם חיוך רחב שכבר קצת כואב ממשך הזמן שהוא מעטר את פנים הקסדה, הדייט עם הסטריט טריפל יכול להיות מוכתר כהצלחה. וזה חשוב לציין, שבדרך כלל גודל הציפיות כפול זמן ההמתנה שווה לגודל האכזבה מאופנוע, ופה – בדיוק ההפך, משוואה מתמטית אחרת: סטריט+טריפל=וואו.

הנסיעה המנהלתית לצילומים ארוכה יחסית ומד הדלק מצביע על חצי מיכל, אני מחשב את המרחק שנותר וקובע שזה יספיק עד לתחנת הדלק הקרובה. אבל הבריטי לא מסכים עם הגישה הרגועה שלי וכ־10 ק"מ לאחר מכן נורה אדומה גדולה ובולטת נדלקת על הצג ומבקשת ממני להיכנס לתחנה מיידית, כי נותרו 60 ק"מ במיכל… לא התווכחתי עם הבריטי הלחוץ ונכנסנו לתחנת דלק, הוספנו 13 ליטר מתוך 15 למיכל והסתכלתי על הצג שהצביע על 16 ק"מ לליטר.

הנסיעה המנהלתית עברה די מהר ובאופן מפתיע גם בנוחות, שכן המושב (בגובה 826 מ"מ) מעוצב בצורה מעולה לטעמי, לא רך או קשה מדי, לא מייצר לחץ או עומס וזווית המושב הופכת את תנוחת הרכיבה השפופה לנוחה גם במהירות נמוכה. לאורך כל הרכיבה, המהירה או האיטית, בעיר או בכביש המהיר, לא הייתה בגוף שום תחושת עייפות או חוסר נוחות. להפך – הסטריט טריפל הוא אופנוע שעושה חשק לרכוב, לא משנה לאן ומה הדרך, הטריומף השובב יודע להפוך אותה למהנה יותר. וזה רק ה־R…

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    תעודת זהות

     

    Triumph Street Triple 765 R

     

    מחיר: 89,000 ₪

     

    דרגת רישיון: A

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: שלושה צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, 12 שסתומים, גל-זיזים עילי כפול

     

    נפח: 765 סמ"ק

     

    הספק: 120 כ"ס ב-11,500 סל"ד

     

    מומנט: 8.1 קג"מ ב-9,500 סל"ד

     

    מתלים: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, Showa SFF-BP, מהלך של 115 מ"מ. בולם אחורי Showa עם מהלך של 133.5 מ"מ, ניתנים לכיוונון מלא

     

    בלמים: צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי ברמבו M4 עם 4 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 220 מ"מ, קליפר חד-בוכנתי של ברמבו, מערכת ABS להטייה עם אפשרות לניתוק

     

    מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 180/55-17, קונטיננטל ContiRoad

     

    גובה מושב: 826 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,402 מ"מ

     

    משקל רטוב: 189 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 15 ליטר

     

    2 תגובות ל רכיבה ראשונה: טריומף סטריט טריפל 765R במבחן דרכים

    1. אני היה לי סוזוקי r750 בשנת 1993. עוד לא ראיתי משהו ששוה לו או לימהה ג'נסיס 1000 או לנינג'ה 900 . היום אני על tmax ומבסוט

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין